Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Sådant här är det sista man vill läsa om. Hoppas verkligen de gör en grundlig utredning som kommer fram till att det inte varit någon matchfixning.

https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... isstankar/
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 14 Dec 2020, 22:14 Sådant här är det sista man vill läsa om. Hoppas verkligen de gör en grundlig utredning som kommer fram till att det inte varit någon matchfixning.

https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... isstankar/
Nu har jag inte sett matchen men lite märkligt är det att vända/tappa 3-0 till 3-8 (slutade 4-8)!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

I dagens SLA kan man läsa att Albin Lindgren är på jakt efter en ny klubb!
Han var missnöjd med sin roll i Norska Våleräng och kom överens med klubben om att de avslutar kontraktet. Albin är nu tillbaka i Sverige och letar klubb.

Nu blir det ju knappast aktuellt för Albin med spel i SIK men visst hade det varit häftigt att få in honom i truppen nu till Allettan?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 09 Jan 2021, 09:50 I dagens SLA kan man läsa att Albin Lindgren är på jakt efter en ny klubb!
Han var missnöjd med sin roll i Norska Våleräng och kom överens med klubben om att de avslutar kontraktet. Albin är nu tillbaka i Sverige och letar klubb.

Nu blir det ju knappast aktuellt för Albin med spel i SIK men visst hade det varit häftigt att få in honom i truppen nu till Allettan?
Varför inte det dom kan ju kolla med honom om han vill spela i Skövde resterande del av säsongen och sedan ta ett snack med sponsorer o dylikt jag hade gått all in på honom !!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 09 Jan 2021, 12:11
Per-Erik Odh wrote: 09 Jan 2021, 09:50 I dagens SLA kan man läsa att Albin Lindgren är på jakt efter en ny klubb!
Han var missnöjd med sin roll i Norska Våleräng och kom överens med klubben om att de avslutar kontraktet. Albin är nu tillbaka i Sverige och letar klubb.

Nu blir det ju knappast aktuellt för Albin med spel i SIK men visst hade det varit häftigt att få in honom i truppen nu till Allettan?
Varför inte det dom kan ju kolla med honom om han vill spela i Skövde resterande del av säsongen och sedan ta ett snack med sponsorer o dylikt jag hade gått all in på honom !!
För att Albin är ett fullblodsproffs med allt vad det innebär i kostnader och jag tror helt enkelt inte att Skövde kan skrapa ihop de extrasummorna det innebär om nu Albin ens kunde tänka sig spel i ettan? Men visst hade det varit kul att se honom i vår tröja igen.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Det blev i Danmark och Odense Bulldogs som Albin hamnade.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Här har verkligen Skövde Nyheter bjudit till, bara att ställa sig och applådera :clap:

För er som diggar SIK men inte har plusprenumeration kan jag rekommendera det enbart för denna artikel. En fantastiskt rolig genomgång av tror jag hela laget :)

https://www.skovdenyheter.se/artikel/sa ... -kalsonger
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Krister Holm »

Enligt denna artikel i SLA har Skövde IK akuta betalningssvårigheter.

https://www.sla.se/2021/01/30/fem-foren ... NyesPn6Of8
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote: 30 Jan 2021, 22:35 Enligt denna artikel i SLA har Skövde IK akuta betalningssvårigheter.

https://www.sla.se/2021/01/30/fem-foren ... NyesPn6Of8
Vart i artikeln står det att Skövde har akuta betalningssvårigheter Krister?

Jag säger inte att de inte har problem för det vet jag inget om men det står absolut inte i artikeln att de har det som du påstår.

jag citerar ur artikeln nedan:
– Totalt har det kommit in 33 ansökningar men samtliga uppfyller inte de kriterier som vi har satt upp, framförallt kriteriet att man ska ha akuta betalningssvårigheter i sin förening. De som uppfyllde kriterierna den här omgången är de som fått pengar.

Ytterligare en förening kan beviljas coronastöd av de som ansökt nu och det är Skövde IK men som först ska komplettera sin ansökan.


Ni är så jävla snabba därborta i förorten att vräka ur er skit utifrån hur ni tolkar saker och ting.

Det var någon boisare som skrev för några dagar sedan att Skövde hade nio coronafall och det är väl så enkelt att i förorten förstärker man allt som kan tolkas negativt för Skövdes del med en faktor fem. Tråkiga jävlar!
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 31 Jan 2021, 18:29
Krister Holm wrote: 30 Jan 2021, 22:35 Enligt denna artikel i SLA har Skövde IK akuta betalningssvårigheter.

https://www.sla.se/2021/01/30/fem-foren ... NyesPn6Of8
Vart i artikeln står det att Skövde har akuta betalningssvårigheter Krister?

Jag säger inte att de inte har problem för det vet jag inget om men det står absolut inte i artikeln att de har det som du påstår.

jag citerar ur artikeln nedan:
– Totalt har det kommit in 33 ansökningar men samtliga uppfyller inte de kriterier som vi har satt upp, framförallt kriteriet att man ska ha akuta betalningssvårigheter i sin förening. De som uppfyllde kriterierna den här omgången är de som fått pengar.

Ytterligare en förening kan beviljas coronastöd av de som ansökt nu och det är Skövde IK men som först ska komplettera sin ansökan.


Ni är så jävla snabba därborta i förorten att vräka ur er skit utifrån hur ni tolkar saker och ting.

Det var någon boisare som skrev för några dagar sedan att Skövde hade nio coronafall och det är väl så enkelt att i förorten förstärker man allt som kan tolkas negativt för Skövdes del med en faktor fem. Tråkiga jävlar!
Rykten säger 9 covidfall i SIK och 3 i Mariestad!

Jag skrev tom ”rykten” understruket men du tog det för en sanning det är ju ditt problem tyvärr...
Sen fick jag detta ryktet från skövdehåll därför skrev jag med understruken text för att man då naturligtvis inte kunde lita på det 😎
Silly season is just another season!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote: 31 Jan 2021, 18:29
Krister Holm wrote: 30 Jan 2021, 22:35 Enligt denna artikel i SLA har Skövde IK akuta betalningssvårigheter.

https://www.sla.se/2021/01/30/fem-foren ... NyesPn6Of8
Vart i artikeln står det att Skövde har akuta betalningssvårigheter Krister?

Jag säger inte att de inte har problem för det vet jag inget om men det står absolut inte i artikeln att de har det som du påstår.

jag citerar ur artikeln nedan:
– Totalt har det kommit in 33 ansökningar men samtliga uppfyller inte de kriterier som vi har satt upp, framförallt kriteriet att man ska ha akuta betalningssvårigheter i sin förening. De som uppfyllde kriterierna den här omgången är de som fått pengar.

Ytterligare en förening kan beviljas coronastöd av de som ansökt nu och det är Skövde IK men som först ska komplettera sin ansökan.


Ni är så jävla snabba därborta i förorten att vräka ur er skit utifrån hur ni tolkar saker och ting.

Det var någon boisare som skrev för några dagar sedan att Skövde hade nio coronafall och det är väl så enkelt att i förorten förstärker man allt som kan tolkas negativt för Skövdes del med en faktor fem. Tråkiga jävlar!
Det står i artikeln att man inte ska få några pengar om man inte har akuta ekonomiska betalningssvårigheter. Och då det står att Skövde IK kommer att få pengar när de kompletterat ansökan så måste det innebär att de har just det. Att lägga ihop 1+1 borde inte vara så svårt. Eller menar du att Skövde INTE har akuta ekonomiska bekymmer men får pengar ändå?! Då är det ju bedrägligt!
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Tidningsartiklar

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 31 Jan 2021, 18:29
Krister Holm wrote: 30 Jan 2021, 22:35 Enligt denna artikel i SLA har Skövde IK akuta betalningssvårigheter.

https://www.sla.se/2021/01/30/fem-foren ... NyesPn6Of8
Vart i artikeln står det att Skövde har akuta betalningssvårigheter Krister?

Jag säger inte att de inte har problem för det vet jag inget om men det står absolut inte i artikeln att de har det som du påstår.

jag citerar ur artikeln nedan:
– Totalt har det kommit in 33 ansökningar men samtliga uppfyller inte de kriterier som vi har satt upp, framförallt kriteriet att man ska ha akuta betalningssvårigheter i sin förening. De som uppfyllde kriterierna den här omgången är de som fått pengar.

Ytterligare en förening kan beviljas coronastöd av de som ansökt nu och det är Skövde IK men som först ska komplettera sin ansökan.


Ni är så jävla snabba därborta i förorten att vräka ur er skit utifrån hur ni tolkar saker och ting.

Det var någon boisare som skrev för några dagar sedan att Skövde hade nio coronafall och det är väl så enkelt att i förorten förstärker man allt som kan tolkas negativt för Skövdes del med en faktor fem. Tråkiga jävlar!
Vad Spelar det för roll hur många fall av Covid, ena eller andra klubben har? Är det något att springa i taket för??
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Krister Holm , hur skulle det vara om du ägnade mer tid åt din lilla förortsklubb istället för att ge dig på de stora och fina klubbarna i Skaraborg. Förstår att ni har ont om klubbor , toapapper och annat matnyttigt i dessa dar. Med du vet lika väl som jag att Siken står väl rustat för allsvenskt kval och det med en sponsor ni inte känner till ännu. Vi pratar om att plocka in minst 2 backar med SHL meriter samt ytterligare 3 forwards med tyngd och rutin från allsvenskan, dom står och stampar in katakomberna och löses med sponsorer. Kan va på isen inom ca 6 dagar, där har du SIK-andan där alla bidrar Krister, Siken till Allsvenskan 2022.🥸sätt inte i halsen nu bara 😀....SIK 🙌🙌🙌SIK 🙌🙌🙌🙌
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Tidningsartiklar

Post by David Johansson »

Anders Edman wrote: 31 Jan 2021, 23:21 Krister Holm , hur skulle det vara om du ägnade mer tid åt din lilla förortsklubb istället för att ge dig på de stora och fina klubbarna i Skaraborg. Förstår att ni har ont om klubbor , toapapper och annat matnyttigt i dessa dar. Med du vet lika väl som jag att Siken står väl rustat för allsvenskt kval och det med en sponsor ni inte känner till ännu. Vi pratar om att plocka in minst 2 backar med SHL meriter samt ytterligare 3 forwards med tyngd och rutin från allsvenskan, dom står och stampar in katakomberna och löses med sponsorer. Kan va på isen inom ca 6 dagar, där har du SIK-andan där alla bidrar Krister, Siken till Allsvenskan 2022.🥸sätt inte i halsen nu bara 😀....SIK 🙌🙌🙌SIK 🙌🙌🙌🙌
Så SIK andan är att värva 5 spelare med allsvensk rutin... :)
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Krister Holm »

Anders Edman wrote: 31 Jan 2021, 23:21 Krister Holm , hur skulle det vara om du ägnade mer tid åt din lilla förortsklubb istället för att ge dig på de stora och fina klubbarna i Skaraborg. Förstår att ni har ont om klubbor , toapapper och annat matnyttigt i dessa dar. Med du vet lika väl som jag att Siken står väl rustat för allsvenskt kval och det med en sponsor ni inte känner till ännu. Vi pratar om att plocka in minst 2 backar med SHL meriter samt ytterligare 3 forwards med tyngd och rutin från allsvenskan, dom står och stampar in katakomberna och löses med sponsorer. Kan va på isen inom ca 6 dagar, där har du SIK-andan där alla bidrar Krister, Siken till Allsvenskan 2022.🥸sätt inte i halsen nu bara 😀....SIK 🙌🙌🙌SIK 🙌🙌🙌🙌


Jag följer och skriver om alla lag i hockeyettan, till och med Skövde IK. Kan tipsa om min bloggsida: kmhockey.se

Klubbor och toapapper och matnyttigt har vi ingen brist på i Mariestad, vi har koll på grejorna!

Om ni nu har så gott om pengar, varför ansöker ni då om pengar som ska gå till dom som har akuta betalningssvårigheter? Förklara det för mig!

Angående värvningar: Att ni får in två backar med SHL-rutin och tre med allsvenska rutin tror jag när jag ser det.

Fattar inte varför folk blir så sura när jag bara återger vad som anges i en artikel. Det är ju liksom inget som jag hittar på, det är skrivet av Skövdes största tidning. Stämmer inte det som skrivs föreslår jag att ni ber om en dementi i tidningen.
Post Reply