Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Ett år i Skövde IK med Johan Hellström.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=141710
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 21 Jul 2019, 19:26 Ett år i Skövde IK med Johan Hellström.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=141710
Är ju ett stycke som jag gillar lite extra :)

"-Har du något extra roligt minne från säsongens gång?

– Det finns många roliga minnen från säsongen som gick. Vinsten hemma mot Tranås var fin, inramningen kring derbyna var häftiga även om resultaten blev tråkiga. Men det coolaste minnet är nog en match Malung borta, det är sjukt långt till Malung. När vi klev ut på isen så ser vi att supporterklubben har åkt hela vägen från Skövde, det värmde!"
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Trevliga intervjuer med nyförvärven! Lite småputtrigt utan ambitioner och det kan vara lagom så här i semestertider. Att det sedan hade varit intressant att läsa vem som gjort intervjuerna, hade varit ännu bättre, men det är kanske något kollektivt ansvarsskrivande på hemsidan, som gäller numera?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Ok, jag noterar att inte heller det inlägg kommenteras, där jag ställde en befogad fråga om vem författaren är. Skrev också ett mycket fylligt och postivt inlägg om senaste podden, en podd där man efterlyste feed back. Ingen kommentar där heller från ansvariga.

Jag menar, att om man vill ha ett forum som inte bara är stendött mer än att några då och då tycker något utan reaktioner, så är ju inte prognosen jättelysande för ett levande fortsatt forum liksom. Det känns ju inte så där att uppleva känslan att prata med en stenvägg. Men ok, jag får respektera det att andra - inklusive ansvariga - vill ha det så och därmed så får i varje fall mina inlägg bli sparsammare framöver. Inspirationen tryter och finns liksom inte där längre och det är synd med tanke på en kommande spännande säsong. Det borde finnas hur mycket som helst att fundera och diskutera kring.

En sak i alla fall, Gunwaldh, dina inlägg om nya spelare i Silly Season är ovärderligt! Man tackar!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Håller med dig till 100 procent Göran, det är fruktansvärt tråkigt med ett dött forum och att antingen bara prata med sig själv eller vara tyst och inte få någon reaktion alls. Bara Gunwaldh som försöker vilket han ska ha heder för.
Det är tråkigt att forumet inte uppskattas och utnyttjas mer då det till sin struktur är ett fantastiskt verktyg att diskutera med men det verkar inte vara så många andra som tycker det.
För min del kunde vi lika gärna lägga ned forumet :(
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Perka, håller med om forum. Den kontaktytan verkar vara döende. Ungdomar idag väljer nog Facebook och Twitter, verkar det som Synd, för Twitter har förfärliga begränsningar med sina enfaldiga och av nöden korta inlägg. Facebook lika illa med sin avsaknad av ämnen och grötinlägg utan mening eller förståelse för ett mera djupare samtal om ett specifikt ämne.

Vi äldre får tyvärr acceptera detta och mera iaktta de enstaviga rubrikerna och enstaviga tyckanden som något som gäller framöver. Och denna framtid tänker i alla fall inte jag aktivt medverka i. Vi är några som får minnas den tid som var och tänka på de friska debatter man kunde uppleva till exempel på detta forum, där tankar ventilerades och bröts mot varandra och där man lyssnade och respekterade de andras funderingar och åsikter. Någon som tror att motsvarande kommer finnas på Twitter...!?
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristoffer Bennemyr »

Angående hemsidan så har det varit väldigt uppskattat med de korta spelarintervjuerna så här under sommaren.

Vem som skrivit de vet jag dock inte...
Men jag vet att åtminstone en person kommer att skriva matchreferat under säsongen, vilket kommer göra hemsidan klart mer levande än under föregående säsong.. ;)
För Rebellerna I Tiden!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Kanske inte den snyggaste presentationen med tanke på ny hemsida men ändå, jag har saknat matchfakta men nu är den där :)

http://skovdeik.se/gamesschedule.php?type=R&season=42
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Har ni sett att de har Black Friday i webbshoppen.
https://skovdeikshop.se/
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Här var det lite kul. Man kan hitta grejor på skovdeik.se tillbaka till 2004.
På något ställe hittade jag till och med den kloka hunden om ni kommer ihåg. Konstaterar att den är vit med svarta prickar :)

https://web.archive.org/web/20180401000000*/Skovdeik.se
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 08 Feb 2020, 19:35 Här var det lite kul. Man kan hitta grejor på skovdeik.se tillbaka till 2004.
På något ställe hittade jag till och med den kloka hunden om ni kommer ihåg. Konstaterar att den är vit med svarta prickar :)

https://web.archive.org/web/20180401000000*/Skovdeik.se
He, he! Micke och jag hade mycket skoj, när vi fabulerade om vad Hunden skulle säga! En del grejer var faktiskt riktigt fyndiga. Efter några idéutkast per tfn under någon minut, blev det plötsligt klart :)

Hunden i sig var min hund (som inte var prickig!) som jag och Micke stod och tittade på och så plötsligt bara kom det - idén om Hunden som Micke och jag kunde "gömma oss bakom - när den ene eller andra kom med en idé, som verkade bra.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Inte bara skovdeik.se som pajat ihop idag utan det verkar som hela hockeyettan gett upp.

Någon som vet vad de har för problem?
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Vi knyter ihop säcken med Hellas Nu knyter vi ihop säcken, 1/3
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=158072
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Post Reply