Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1331
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar

Post by peter johansson »

David Johansson wrote: 01 May 2019, 09:59
Göran Strid wrote: 01 May 2019, 09:37
Niklas Hjalmarsson wrote: 30 Apr 2019, 22:45 https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7209003

Här är ju en som inte verkar ha koll på ekonomin iallafall, konstigt att han uttalar sig alls!
Nu har jag lyssnat på intervjun och inte bara läst utdraget. Låter onekligen svajigt och osäkert. Inte alls bra att man sökt ordföranden, men inte gått att nå. Så klart att man vet hur bokslutet ser ut vid denna tidpunkt. Jag känner mig inte lugn efter att ha lyssnat. Kan det hänga på håret och att diskussionen om "skulden" till kommunen kopplat till kompensationen för den uppskjutna premiären avgör?

Hur mycket har SIK begärt som kompensation för den uppskjutna matchen?
Det får du nog fråga dom som bestämmer och dom läser förmodligen inte på denna sidan ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1331
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar

Post by peter johansson »

Elitlicensen är klar enligt säker källa.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 01 May 2019, 15:41 Elitlicensen är klar enligt säker källa.
:thumbup:

På tal om att Anders så uppenbart blev ställd av frågan om skulden till kommun. Jag tycker man ska ställa sig frågan varför Anders blev förvånad?
Naturligtvis känner han som klubbchef till skulden och att han då blev förvånad över att den ställdes kan väl inte bero på så mycket mer än att den kom totalt oväntat.
Varför kom den oväntat? Ja i min värld beror den på att Anders tror att media inte känner till den.
Varför tror han det? Kan inte bero på mycket mer än att de inte borde känt till den.
Osv....

Sådär kan man ju fortsätta tankekedja.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 01 May 2019, 15:41 Elitlicensen är klar enligt säker källa.
Jag tror på den säkra källan. Bra! Nu hoppas vi på att föreningen går ut och talar om hur det ligger till. Angående redan klara avbetalningsplaner och dialogen med kommunen med mera, så måste det pratas klartext och det skall - inte borde! - gälla även kommunen givetvis och redovisas. Kommunen får i mina ögon alltför ofta slippa för billigt undan, t ex i intervjun som i det här fallet. Varför frågar man inte kommunen hur det ligger till?

Från läktarplats, så känner jag igen lössen på gången. Jakten på lite smaskiga lokalnyheter får gå före hur det egentligen ligger till. Fråga mig, jag vet, men där var Skaraborgsradion bara på silverplats. Överlägsen etta var SLA md sin sportredaktion. Den var förfärlig i sin rent av illvilja att skada Skövde IK. Skövde handboll är Gud och Skövde AIK kommer inte långt efter. Skövde HF slirar med på bronsplats och det här visste alla. Favoriseringen av Skövde handboll har genom åren varit närmast tragikomisk. Hur det ligger till dag, vet jag inte, och det kanske har ändrats.
David Johansson
Reactions:
Posts: 394
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Bloggar

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 01 May 2019, 17:27
peter johansson wrote: 01 May 2019, 15:41 Elitlicensen är klar enligt säker källa.
Jag tror på den säkra källan. Bra! Nu hoppas vi på att föreningen går ut och talar om hur det ligger till. Angående redan klara avbetalningsplaner och dialogen med kommunen med mera, så måste det pratas klartext och det skall - inte borde! - gälla även kommunen givetvis och redovisas. Kommunen får i mina ögon alltför ofta slippa för billigt undan, t ex i intervjun som i det här fallet. Varför frågar man inte kommunen hur det ligger till?

Från läktarplats, så känner jag igen lössen på gången. Jakten på lite smaskiga lokalnyheter får gå före hur det egentligen ligger till. Fråga mig, jag vet, men där var Skaraborgsradion bara på silverplats. Överlägsen etta var SLA md sin sportredaktion. Den var förfärlig i sin rent av illvilja att skada Skövde IK. Skövde handboll är Gud och Skövde AIK kommer inte långt efter. Skövde HF slirar med på bronsplats och det här visste alla. Favoriseringen av Skövde handboll har genom åren varit närmast tragikomisk. Hur det ligger till dag, vet jag inte, och det kanske har ändrats.
SLA hade INTE skrivit om eran skuld till kommunen tro mig

Annars Instämmer jag Göran att det framför allt från Gresablats sida fjäskas mycket för framför allt Skövde AIK även i dag

Vad gör Kommunen för fel? som kräver in den hyra som ALLA klubbar får betala
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

David Johansson wrote: 01 May 2019, 19:08
SLA hade INTE skrivit om eran skuld till kommunen tro mig

Annars Instämmer jag Göran att det framför allt från Gresablats sida fjäskas mycket för framför allt Skövde AIK även i dag

Vad gör Kommunen för fel? som kräver in den hyra som ALLA klubbar får betala
Jag har inte heller påstått att SLA har skrivit om "skulden" - om det nu skall kallas det - utan det var mera en allmän beskrivning av hur jag genom åren uppfattat det hela, när jag var verksam, vilket borde ha framgått av mitt inlägg. Enligt min uppfattning av det jag hört har inte kommunen hörsammat eller velat lyssna på de högst rättmätiga krav, som Skövde IK har på uteblivna intäkter och då har jag förståelse för att Skövde IK har invändningar.

Sedan måste jag till sist få säga att jag förundras över att supportar i grannorten engagerar sig i detta på det sätt som nu sker. Det beror ju inte på omtanke, eller hur?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1814
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 01 May 2019, 19:29
David Johansson wrote: 01 May 2019, 19:08
SLA hade INTE skrivit om eran skuld till kommunen tro mig

Annars Instämmer jag Göran att det framför allt från Gresablats sida fjäskas mycket för framför allt Skövde AIK även i dag

Vad gör Kommunen för fel? som kräver in den hyra som ALLA klubbar får betala
Jag har inte heller påstått att SLA har skrivit om "skulden" - om det nu skall kallas det - utan det var mera en allmän beskrivning av hur jag genom åren uppfattat det hela, när jag var verksam, vilket borde ha framgått av mitt inlägg. Enligt min uppfattning av det jag hört har inte kommunen hörsammat eller velat lyssna på de högst rättmätiga krav, som Skövde IK har på uteblivna intäkter och då har jag förståelse för att Skövde IK har invändningar.

Sedan måste jag till sist få säga att jag förundras över att supportar i grannorten engagerar sig i detta på det sätt som nu sker. Det beror ju inte på omtanke, eller hur?
Från min sida handlar det inte om nån sk. ”omtanke” utan om ren och skär nyfikenhet över ”soppan” som råder i detta fallet, allt som mörkas fram och tillbaka från klubben mot sina trogna supportrar (& annat löst folk i och omkring skövde Ik).

Sen kan man ju undra varför du Göran drar upp bois konkurs 1989, (som är 20 år tillbaka i tiden & som många av hockeysuportrar av idag inte ens har en susning om hur den gick till) som ett exempel väldigt ofta då nån från Mariestad ställer kritiska frågor/undringar nånstans om andra klubbars ekonomi.

Inte är detta av omtanke heller antar jag?!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

Niklas, jag tar inte "ofta" upp bois konkurs, utan jag har gjort det, när det börjar bli lite väl självgott över bois som ett föredöme i det mesta utan en tanke på att alla - även bois - haft och kommer att få sina tunga dagar. Ordet heter ödmjukhet och det är inte så dumt att fundera kring det ibland. Jag gör det, när jag förtjänar det och det borde kanske gälla en del andra.

Oaktat detta, så tycker jag att bois har hanterat sina ekonomiska problem - och de har under åren varit omfattande - på att mycket bra sätt efter den senaste turbulensen 06/07 och numera står på fast mark och för det är det bara att ta av sig hatten.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1331
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar

Post by peter johansson »

David Johansson wrote: 01 May 2019, 19:08
Göran Strid wrote: 01 May 2019, 17:27
peter johansson wrote: 01 May 2019, 15:41 Elitlicensen är klar enligt säker källa.
Jag tror på den säkra källan. Bra! Nu hoppas vi på att föreningen går ut och talar om hur det ligger till. Angående redan klara avbetalningsplaner och dialogen med kommunen med mera, så måste det pratas klartext och det skall - inte borde! - gälla även kommunen givetvis och redovisas. Kommunen får i mina ögon alltför ofta slippa för billigt undan, t ex i intervjun som i det här fallet. Varför frågar man inte kommunen hur det ligger till?

Från läktarplats, så känner jag igen lössen på gången. Jakten på lite smaskiga lokalnyheter får gå före hur det egentligen ligger till. Fråga mig, jag vet, men där var Skaraborgsradion bara på silverplats. Överlägsen etta var SLA md sin sportredaktion. Den var förfärlig i sin rent av illvilja att skada Skövde IK. Skövde handboll är Gud och Skövde AIK kommer inte långt efter. Skövde HF slirar med på bronsplats och det här visste alla. Favoriseringen av Skövde handboll har genom åren varit närmast tragikomisk. Hur det ligger till dag, vet jag inte, och det kanske har ändrats.
SLA hade INTE skrivit om eran skuld till kommunen tro mig

Annars Instämmer jag Göran att det framför allt från Gresablats sida fjäskas mycket för framför allt Skövde AIK även i dag

Vad gör Kommunen för fel? som kräver in den hyra som ALLA klubbar får betala
David Kommunen gör inte alls fel som vill ha in sina (MYCKET HÖGA HYROR) det är klart att man ska betala sina räkningar som du och jag och alla andra ink Skövde IK och dom gör så gott dom kan tro mig men samtidigt så verkar ju inte kommunen vara de smidigaste att samarbeta med när det gäller åt andra hållet då dom fortfarande inte justerat den inställda matchen för SIK vilket är pinsamt och att det blev inställt är ju FAKTISKT inte Skövde IK:s fel eller hur ? dessutom att det fanns/finns någon /några skulder till leverantör/er är ju inte alls konstigt för det har säkerligen ALLA klubbar gäller även bois kan jag tänka mig eller ?!

Det konstiga i detta ämne är ju varför man inte har en dialog även kommunen på samma gång ??? utan verkar vilja svartmåla Skövde IK men det är ju å andra sidan inte första gången jag tycker det är direkt dåligt att man inte plockar in både Skövde IK och kommunen i samma program och talar ut om detta en gång för alla för detta kan ju verkligen misstolkas för den som vill eller och nu menar jag inte att du har misstolkat detta David jag bara nämner det i förbifarten att en del kan/vill gärna göra detta beroende vilka man tycker om mest ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1730
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Bloggar

Post by Urban Stahel »

Enligt ryktet så gör Skövde IK sitt kanske bästa resultat någonsin,licensen klaras meao..SIK har trots ett vikande publikintresse alltså gjort ett sjuhelsikes bra jobb med framförallt utgifterna,detta bådar gott inför nästa säsong!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6041
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Öppet brev till alla distriktsförbund angående nytt seriesystem
https://www.hockeyettan.se/2019/05/08/oppet-brev-till/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 08 May 2019, 18:26 Öppet brev till alla distriktsförbund angående nytt seriesystem
https://www.hockeyettan.se/2019/05/08/oppet-brev-till/
Hoppas det biter. Annars ser det dystert ut. Om inte SHL och SIF begriper det för sitt eget bästa, så är det ju bra att andra har kloka synpunkter och sätter ner foten.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

Det finns mycket att säga om detta som nu pågår, men för en herrans massa år sedan satt jag och Håkan Loob och drack whisky på ett hotellrum på Billingehus. Frampå småtimmarna sade Håkan L ungefär så här:
- Det skall jag säga dig att enda vägen framåt för svensk elithockey är en stängd liga och det kommer vi jobba stenhårt för. Jag tycker inte heller om att det finns en massa lag för långt norrut. Nä, Malmö, Göteborg, Karlstad, Gävle och Stockholm - möjligen Leksand, där skall det vara. Sedan väljer vi in andra lag om det behövs. Tycker du inte så? Om inte, har du inte förstått svensk hockeys framtid.

Det sitter kvar i väggarna forfarande inom SHL och legoknektarna inom SIF.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6041
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6041
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Nyköpings ishockeylag är på väg att byta namn.
https://hockeynews.se/articles/9281/
Post Reply