Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 15 Feb 2019, 14:27 Thegel klar för 2 nya år:
http://skovdeik.se/deadline-day-thegel- ... t-med-SIK/

FYFAN vilken skön påskrift! Han, Nyman och Thilander är de 3 från årets trupp som känns som de är svåra att ersätta. Och nu är alla 3 klara för spel iaf för nästa säsong, och Thegel och Thilander för 2 till.. Härligt!
Ja om jag hade någon blöt dröm om nästa säsongs trupp så är detta faktiskt snäppet bättre. En sådan fantastisk spelare, ja faktiskt den i särklass bästa som jag ser det, som kritar på för två ytterligare säsonger, det är rent fantastiskt :D
Och vilka signaler i ett så tidigt skede en sådan signering skickar till omgivningen. En bättre start på silly, som ju faktiskt redan har inletts, kunde vi inte få!
Eller ja, vi har ju faktiskt fått en ännu bättre start. Vi har ju Thilander som redan kritat.
Ikväll blir det en stor jävla redig... :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote: 15 Feb 2019, 15:58 Nyman till Östersund
Backen Tom Lundgren till Grästorp och Målvakten Viktor Andersson till Munkfors.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Jag har inga som helst problem att förstå spelare som nu lämnar Skövde för att förlänga säsongen eller visa upp sig i matcher som är av stor vikt. So far so good.
Men jag har också stor förståelse för den andra sidan av myntet och det är ju den eventuella orättvisa detta ger till de sportsliga förutsättningarna.
Forshaga och Lindlöven är de två lag som slåss i den otroligt viktiga uppgörelsen om seriesegern i HockeyEttan Västra. En serieseger som garanterar Play Off. Jag kan mycket väl förstå Lindlöven om de blir förbannade på Skövde IK som då åderlåter laget inför den för Forshaga oerhört viktiga matchen melan Skövde och Forshaga på söndag. Vad det verkar ger ju vi Forshaga möjligheten till en betydligt enklare resa nu när det skall avgöras mellan Lindlöven och Forshaga vem som står som seriesegrare.
Jag känner mig väldigt kluven i detta. Vad tycker ni andra?



Man vill har ärligt och rikigt svaret av er nu. :shifty:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Alla vet ju förutsättningarna och måste räkna med att läget kan uppstå som nu för Lindlöven. Och det är givetvis inte bra för någon. Samma med till exempel Arboga som fick möta ett försvagat Kumla och vann, när Wänghult drog och det borde irritera Malung. Finns felr exempel. Roten till det onda är det konstiga datumet 15 februari mitt i slutspurten för vårserierna och när lag har säkrat sin plats, så startar lämmeltåget. Här måste det till en förändring så fort som möjligt.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 16 Feb 2019, 10:33 Jag har inga som helst problem att förstå spelare som nu lämnar Skövde för att förlänga säsongen eller visa upp sig i matcher som är av stor vikt. So far so good.
Men jag har också stor förståelse för den andra sidan av myntet och det är ju den eventuella orättvisa detta ger till de sportsliga förutsättningarna.
Forshaga och Lindlöven är de två lag som slåss i den otroligt viktiga uppgörelsen om seriesegern i HockeyEttan Västra. En serieseger som garanterar Play Off. Jag kan mycket väl förstå Lindlöven om de blir förbannade på Skövde IK som då åderlåter laget inför den för Forshaga oerhört viktiga matchen melan Skövde och Forshaga på söndag. Vad det verkar ger ju vi Forshaga möjligheten till en betydligt enklare resa nu när det skall avgöras mellan Lindlöven och Forshaga vem som står som seriesegrare.
Jag känner mig väldigt kluven i detta. Vad tycker ni andra?



Man vill har ärligt och rikigt svaret av er nu. :shifty:
Nej jag håller med, jag tycker det är för jävligt. Dock så är väl Skövde i en situation där man inte har råd att göra på något annat sätt. Förbundet får helt enkelt se till att komma med någon lösning på grundproblemet.
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Micael Larsson »

xx
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Tack för alla härliga ögonblick Back :clap: :clap: :clap:
Du kommer att saknas :cry:
https://www.skovdenyheter.se/article/be ... -vemodigt/
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 19 Feb 2019, 16:32 Tack för alla härliga ögonblick Back :clap: :clap: :clap:
Du kommer att saknas :cry:
https://www.skovdenyheter.se/article/be ... -vemodigt/
Tack Oscar för dina 6 år i Skövde IK. :clap: :clap:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

Tack för alla år i SIK Oskar!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Inga silly från någon ???
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Erik Dahné förlänger med Skövde.
http://skovdeik.se/dahne-forlanger-med-SIK/
Post Reply