Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

SLA har pratat med Hasse Ljunggren, vår sportchef. Han förklarar att det ännu inte varit så mycket diskussioner med spelartruppen utan de har sagt att vi vill försöka spela färdigt först.

Det låter klokt kan jag nog tycka.

"Det är ju lite att jobba med i klubben om man säger så och vi får väl se vad som händer och sker" säger Hasse.
Han förklarar också att prio ligger på nya tränare.

De som är kontrakterade inför nästa säsong är Axel Abrahamsson, Albin Andersson, Libelin Valiant, Albin Lindgren, Tom Lundgren, Oskar Niklasson, Johan Viklund, Hugo Borg, Alexander Henriksson och Henrik Thegel så vi har ju trots allt en del att starta med.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

.
Last edited by Per-Erik Odh on 06 Mar 2018, 10:12, edited 1 time in total.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Jani Eriksson »

In med lite kämparglöd i laget vill jag ha.. :D Skövde behöver hitta en ny sportchef också..
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Simon Henriksson »

Äntligen så får kommer vi få förändringar på den absolut viktigaste positionen i Skövde IK. Detta har varit en stor stoppkloss för hela maskineriet, känns verkligen som en riktigt nystart nästa säsong. Nu har vi all chans i världen att bygga upp föreningen men nya krafter, bygg upp ryktet som en gång var. Hoppas även att de privat personer samt sponsorer som bojkottat Skövde i flera år hittar tillbaka.

Tränarposten blir också ack så viktig. Jag hoppas på Fredrik Mälberg, tror dock det blir svårt då han är "hemma" och har rollen som tränare och sportchef. Annars så skulle Jussi Salo vara ett välkommet tillskott.

På spelarsidan så är det väldigt oroväckande att samtliga backar har kontrakt över nästa år, tror dock att det kommer hända något där ändå.
Last edited by Simon Henriksson on 06 Mar 2018, 11:46, edited 1 time in total.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Niklas Hjalmarsson »

Simon Henriksson wrote:Äntligen så får kommer vi få förändringar på den absolut viktigaste positionen i Skövde IK. Detta har varit en stort stoppkloss för hela maskineriet, känns verkligen som en riktigt nystart nästa säsong. Nu har vi all chans i världen att bygga upp föreningen men nya krafter, bygg upp ryktet som en gång var. Hoppas även att de privat personer samt sponsorer som bojkottat Skövde i flera år hittar tillbaka.

Tränarposten blir också ack så viktig. Jag hoppas på Fredrik Mälberg, tror dock det blir svårt då han är "hemma" och har rollen som tränare och sportchef. Annars så skulle Jussi Salo vara ett välkommet tillskott.

På spelarsidan så är det väldigt oroväckande att samtliga backar har kontrakt över nästa år, tror dock att det kommer hända något där ändå.
Vad menar du med stoppkloss?
Tror nog att han varit viktigare än ni tror....lycka till att hitta nån som kommer ”göra lika mkt för så få pengar”!!!
Silly season is just another season!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Simon Henriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Simon Henriksson wrote:Äntligen så får kommer vi få förändringar på den absolut viktigaste positionen i Skövde IK. Detta har varit en stort stoppkloss för hela maskineriet, känns verkligen som en riktigt nystart nästa säsong. Nu har vi all chans i världen att bygga upp föreningen men nya krafter, bygg upp ryktet som en gång var. Hoppas även att de privat personer samt sponsorer som bojkottat Skövde i flera år hittar tillbaka.

Tränarposten blir också ack så viktig. Jag hoppas på Fredrik Mälberg, tror dock det blir svårt då han är "hemma" och har rollen som tränare och sportchef. Annars så skulle Jussi Salo vara ett välkommet tillskott.

På spelarsidan så är det väldigt oroväckande att samtliga backar har kontrakt över nästa år, tror dock att det kommer hända något där ändå.
Vad menar du med stoppkloss?
Tror nog att han varit viktigare än ni tror....lycka till att hitta nån som kommer ”göra lika mkt för så få pengar”!!!
Skövde har stått och stampat helt still utan några vidare resultat, ja det stod ju till och med på ruinens brant ett tag. För cirka 10 år sedan var det mycket missnöje hos föräldrar och spelare längre ned i leden. Det var ett litet startskott. Jag har djup insikt och har haft i Skövde i många herrans år. Jag kan säga ju nämna det att Hasse har ett ruskigt dåligt förtroende hos många spelare, föräldrar, sponsorer. Visst, Hasse har haft en lång och trogen tjänst, han har ett riktigt SIK-hjärta, och jag vet att han bryr sig om föreningen. Men det har inte varit rätt man på rätt plats.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Nu finns det verkligen många frågor som väntar på svar och fundera kring!
- Blir det en kombinerad tjänst som sportchef/tränare?
- Ingen spelare skriver på utan att veta vem som blir tränare och klockan går. Blir en tränare klar i närtid och börjar sin tjänst tidigare än 1 juli? Mycket rimligt vad gäller tränarskapet. Tränare och/eller sportchef redan klar?
- Hasse kan inte gärna rekrytera nya spelare eller förnya kontrakt utan att veta vad den nye tränaren vill.
- Ingen tränare tar jobbet och som kommer till ett dukat bord utan att ha fått vara med om att välja menyn.
- Andra tränare för diverse lag i föreningen som också lämnar förutom Kämpe och Sandin?
- Blivande organisation?
- Blivande styrelse?
- Flödesschema och åtgärdslista och så att den ena handen vet vad en andra gör vid rätt tillfälle?

Med mera, med mera. Spännande tider framöver!
David Johansson
Reactions:
Posts: 412
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by David Johansson »

Min Åsikt är att man max skall sitta sex år på samma plats. oavsett om det är som tränare eller sportchef i vilken idrott det ens handlar om...

Så att även om jag inte är SIKare så kan jag tycka att,det kan vara bra med något nytt...
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Kristian Eriksson »

David Johansson wrote:Min Åsikt är att man max skall sitta sex år på samma plats. oavsett om det är som tränare eller sportchef i vilken idrott det ens handlar om...
Säg det till Sir Alex Ferguson
David Johansson
Reactions:
Posts: 412
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by David Johansson »

Kristian Eriksson wrote:
David Johansson wrote:Min Åsikt är att man max skall sitta sex år på samma plats. oavsett om det är som tränare eller sportchef i vilken idrott det ens handlar om...
Säg det till Sir Alex Ferguson
... Eller Magnus Frisk... :roll:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

David Johansson wrote:
Kristian Eriksson wrote:
David Johansson wrote:Min Åsikt är att man max skall sitta sex år på samma plats. oavsett om det är som tränare eller sportchef i vilken idrott det ens handlar om...
Säg det till Sir Alex Ferguson
... Eller Magnus Frisk... :roll:
Jo han har ju faktiskt flyttat ca 2.5 mil sydväst ut till Skara :lol: ;)
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Micael Larsson »

Vem vill ni se som ny tränare nästa säsong? Det börjar snart bli dags att presentera någon.
Personligen skulle jag vilja se ett nytt ansikte. Ett känt namn och som har en modern syn på hur hockey spelas. Kanske Patrik Klüft?
Men det är väl inte något större odds på Fredrik Ljunggren, antar jag.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Micael Larsson wrote:Vem vill ni se som ny tränare nästa säsong? Det börjar snart bli dags att presentera någon.
Personligen skulle jag vilja se ett nytt ansikte. Ett känt namn och som har en modern syn på hur hockey spelas. Kanske Patrik Klüft?
Men det är väl inte något större odds på Fredrik Ljunggren, antar jag.
Klubben har väl sagt att den nya tränaren inte ska ha varit i föreningen tidigare.
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Micael Larsson »

Okej Gunwaldh, den artikeln har jag missat. Inte många som har en åsikt längre om SIK. Ha det gött alla!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Micael Larsson wrote:Okej Gunwaldh, den artikeln har jag missat. Inte många som har en åsikt längre om SIK. Ha det gött alla!
Jo men så är det sagt och så blir det väl med en tränare utifrån som även har hand om hockeygym och därmed kan vara heltidsanställd. Personligen skulle jag uppskatta en värvning inifrån i Fredrik Ljunggren. Jag intervjuade honom till inför under tre år och den Fredrik jag lärde känna var både kompetent i sin tränarroll och väldigt socialt kompetent.
Vågar han satsa fullt ut på detta uppdrag och lämna Skövdebostäder så ser inte jag någon anledning att gå över ån efter vatten.
/Perka
Post Reply