Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Jag för min del vill vara försiktig att kommentera det enskilda fallet, för vi vet inte alla detaljer vad som lett till det ena eller andra och folkdomstolar har vi just nu nog av som bekant. Jag tänker bland annat på vad som finns i kölvattnet på "me too".

Men en sak är så viktig att framhålla och det är den ideella föreningens villkor. Den är helt beroende av frivilliga som jobbar och ställer upp, för utan den insatsen existerar inte den idéella föreningen. Så enkelt är det. Då måste man från alla håll - jag menar alla håll - visa den insatsen respekt och förståelse och inse att alla gör så gott man kan utifrån egen förmåga och den tid man har. Jag själv har säkert i mina olika positioner inom idrottens värld inte visat den uppskattning som många förtjänat, även om jag gjort mitt bästa efter förmåga att just visa just den uppskattningen för det jobb så många gör också bakom kulliserna och som många inte har en susning om.

Det är illa nog det, men om dessutom någon frivillig idéellt arbetande dessutom blir illa behandlad, då är det riktigt illa och så får det bara inte vara. Jag har själv egen bister personlig erfarenhet av just detta efter ett antal decenniers arbete inom idrottsrörelsen och det är ingen behaglig upplevelse, kan jag försäkra. Jag vet, för jag har befunnit mig på båda sidor.

Tid för eftertanke för många med andra ord.

Jag hänvisar i övrigt till min kommentar på hemsidans senaste inför-reportage.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote:Jag för min del vill vara försiktig att kommentera det enskilda fallet, för vi vet inte alla detaljer vad som lett till det ena eller andra och folkdomstolar har vi just nu nog av som bekant. Jag tänker bland annat på vad som finns i kölvattnet på "me too".

Men en sak är så viktig att framhålla och det är den ideella föreningens villkor. Den är helt beroende av frivilliga som jobbar och ställer upp, för utan den insatsen existerar inte den idéella föreningen. Så enkelt är det. Då måste man från alla håll - jag menar alla håll - visa den insatsen respekt och förståelse och inse att alla gör så gott man kan utifrån egen förmåga och den tid man har. Jag själv har säkert i mina olika positioner inom idrottens värld inte visat den uppskattning som många förtjänat, även om jag gjort mitt bästa efter förmåga att just visa just den uppskattningen för det jobb så många gör också bakom kulliserna och som många inte har en susning om.

Det är illa nog det, men om dessutom någon frivillig idéellt arbetande dessutom blir illa behandlad, då är det riktigt illa och så får det bara inte vara. Jag har själv egen bister personlig erfarenhet av just detta efter ett antal decenniers arbete inom idrottsrörelsen och det är ingen behaglig upplevelse, kan jag försäkra. Jag vet, för jag har befunnit mig på båda sidor.

Tid för eftertanke för många med andra ord.

Jag hänvisar i övrigt till min kommentar på hemsidans senaste inför-reportage.
Men du var verkligen bra på att visa att du såg oss bakom kulisserna,det var mycket pga dig man fick extra energi att hjälpa till.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

FANTASTISK intervju/reportage av Därth på hemsidan. Enda nackdelen med den är att jag blir påmind om att jag är för ung för att ha upplevt så många stora SIK stunder ;)
David Johansson
Reactions:
Posts: 412
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IKs hemsida

Post by David Johansson »

Den här kanske inte hör hemma här, men Klangs nr 14 skulle ju pensioneras innebär detta att Frödelius får byta nummer?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Niklas Hjalmarsson »

David Johansson wrote:Den här kanske inte hör hemma här, men Klangs nr 14 skulle ju pensioneras innebär detta att Frödelius får byta nummer?
Han kanske får kicken? ;)
Silly season is just another season!
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Jyrki Sarlomo »

Om nummer 14 ska pensioneras borde man även komma ihåg Jesper Hultman och hylla honom
http://skovdeik.se/files/players/Hultma ... r_1988.pdf
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Magnus Hagman »

Mycket bra reportage av Per-Erik! Hoppas vi får läsa mer från dig.
God Jul till er alla!!!!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Bugar och bockar för inför reportaget om de norra allettan lagen, gediget minst sagt! Mycket läsvärt
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Mattias Sjöberg »

Intressant läsning om de norra lagens tankar om Allettan. Bra jobbat.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Hockeyettan har beslutat att alla klubbar ska ha likadana hemsidor allt enligt denna länk.
http://mariestadbois.se/nyhet-info-kring-hemsidan-
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 13 Jun 2019, 09:23 Hockeyettan har beslutat att alla klubbar ska ha likadana hemsidor allt enligt denna länk.
http://mariestadbois.se/nyhet-info-kring-hemsidan-
I kväll så kör Skövde IK igång den nya sidan. För egen del så tycker jag att den nya sidan är klart fulare än den vi har nu.
https://www.facebook.com/gunwaldh.johan ... 3751782:10

Så här kommer den se ut.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/?f ... 0x4zHyA3Uo
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Tycker också gamla sidan är bättre och det är skönt att slippa reklam som fläks upp mitt i synfältet. Tyvärr är det väl såhär det får bli med det onda mot det goda när Hockeyettan skall säljas in som en produkt.
Innehållet är ju dock det viktigaste och vi får verkligen hoppas att denna nya sida ska locka fram några nya skribenter som kan fylla sidan med innehåll. Det är ju tyvärr så att hockeyettans bästa sida har sjangserat en del och det är väl numer bara det historiska och statistiken som håller #Lokalvärdsklass?
Kom igen nu alla som känner suget att prova på. Ju mer tid man lägger, ju roligare är det att skriva :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Perka, börja då! Vad väntar du på?!? Det finns väl inga hinder numera?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 12 Jul 2019, 17:26 Perka, börja då! Vad väntar du på?!? Det finns väl inga hinder numera?
Jo, tyvärr orkar jag inte :(
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 12 Jul 2019, 18:12
Göran Strid wrote: 12 Jul 2019, 17:26 Perka, börja då! Vad väntar du på?!? Det finns väl inga hinder numera?
Jo, tyvärr orkar jag inte :(
Ok Perka, tror jag förstår. Ha det gott!
Post Reply