Glory Road

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Glory Road

Post by Anders Åstebro »

Ibland funderar man på vad saker egentligen betyder.

Och i det här fallet så blir jag fundersam varför en stad med över 54K invånare inte kan presentera ett bättre hockeylag än vad vi har just nu, och tämligen haft mest hela tiden med några få års undantag i moderntid.

Visst är hockey inte sport nummer ONE i stan, men vadå då?!?
Det finns städer med sporter där ute i stora vida världen som har haft betydligt sämre förutsättningar än vad Skövde IK har haft på sig genom ären och blivit landets mästare till och med...

Ja, nu tror jag inte att SIK skall gå denna "Glory Road" väg och ta varken SM-guld eller Stanly Cup, men man borde ta mig f*n vara ett stabilt topplag inom div1 hockeyn helt klart..

Till en början med iaf.... ;)

Vad är det som fattas oss...här i Skövde.... Skaraborg tro?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1850
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Glory Road

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:Ibland funderar man på vad saker egentligen betyder.

Och i det här fallet så blir jag fundersam varför en stad med över 54K invånare inte kan presentera ett bättre hockeylag än vad vi har just nu, och tämligen haft mest hela tiden med några få års undantag i moderntid.

Visst är hockey inte sport nummer ONE i stan, men vadå då?!?
Det finns städer med sporter där ute i stora vida världen som har haft betydligt sämre förutsättningar än vad Skövde IK har haft på sig genom ären och blivit landets mästare till och med...

Ja, nu tror jag inte att SIK skall gå denna "Glory Road" väg och ta varken SM-guld eller Stanly Cup, men man borde ta mig f*n vara ett stabilt topplag inom div1 hockeyn helt klart..

Till en början med iaf.... ;)

Vad är det som fattas oss...här i Skövde.... Skaraborg tro?
Lär ju förmodligen bli en väsentlig skillnad om 6-7-8 år när nya isytan börjar ge frukt!
Silly season is just another season!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Glory Road

Post by Anders Åstebro »

Niklas,
Visst kommer en fullgod isyta att underlätta.....
Men det är inte det som är den största orsaken till att SIK inte är ett topplag inom div1 anser jag.

Det är spelarna själva, från ungdoms och junior verksamheten, och tränarna, med tillägget den allmänna ledningen i klubben givetvis.

Jag skapade inte denna tråd för intet liksom..


Glory Road tråden har en mening!
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Glory Road

Post by Tobias Thurén »

Anders Åstebro wrote:Ibland funderar man på vad saker egentligen betyder.

Och i det här fallet så blir jag fundersam varför en stad med över 54K invånare inte kan presentera ett bättre hockeylag än vad vi har just nu, och tämligen haft mest hela tiden med några få års undantag i moderntid.

Visst är hockey inte sport nummer ONE i stan, men vadå då?!?
Det finns städer med sporter där ute i stora vida världen som har haft betydligt sämre förutsättningar än vad Skövde IK har haft på sig genom ären och blivit landets mästare till och med...

Ja, nu tror jag inte att SIK skall gå denna "Glory Road" väg och ta varken SM-guld eller Stanly Cup, men man borde ta mig f*n vara ett stabilt topplag inom div1 hockeyn helt klart..

Till en början med iaf.... ;)

Vad är det som fattas oss...här i Skövde.... Skaraborg tro?
Ställde ungefär samma fråga på forumet efter Grästopsmatchen.
Egendomligt är bara förnamnet, jag menar vi snackar div 1 hockey här! Ok vi har ett handbollslag som verkar beröra de mest sörjande men sen då?
Post Reply