Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Kollar på historiken och noterar att där hittar man ännu en av förbättringarna som smyger sig in på hemsidan då och då. När man kollar under motståndarlag är det någon som varit ute på jakt efter loggor. Inte bara nuvarande logga utan där hittar man även andra loggor som förknippas med lagen.
Snyggt jobb av Därth :ugeek:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Jag hoppas ni har noterat den extra dimension som Skövde IK:s hemsida har fått vid hemmamatcherna denna säsong. Jag tänker naturligtvis på Därths notiser där han låter motståndarnas tränare komma till tals. Så har ni ännu inte upptäckt detta som ju ligger som en notis under referatet så kan det starkt rekommenderas.
Snyggt som vanligt Därth :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Fantastiskt med Skövde IK appen. Måste vara första gången någonsin jag laddar hem en app som ger fan i mina bilder, vart jag är och vilka kontakter jag har. Redan där får den fem puckar av fem möjliga :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Skrattar gott när jag läser Stoffes reportage från barmarksträningen.

Citat Tomas Kempe
"Med den nya isytan ökar träningsmöjligheterna och Tomas menar inte att det är tiderna som varit det största bekymret utan att lagen inte kunnat träna tillräckligt mycket. Men med den nya isytan så finns möjligheterna för de olika lagen att träna mer än vad de gör i nuläget."

I vinter kommer knappast slutet av den tredje perioden vara vår akilleshäl!? :lol:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

I Skövde Nyheters papperstidning står det om satsningen på Billingehov idag. En skiss över tillbyggnaden finns där också och på den ser man att den lilla isen finns kvar :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:I Skövde Nyheters papperstidning står det om satsningen på Billingehov idag. En skiss över tillbyggnaden finns där också och på den ser man att den lilla isen finns kvar :D
http://www.skovdenyheter.se/article/sa- ... llingehov/
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Krister Holm »

Det har blivit fel på resultatet i matchen bois-Lindlöven på er hemsida. Antagligen omedvetet då hemmalagen bytt plats, men det kan också ha med önsketänkande att göra! ;-)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote:Det har blivit fel på resultatet i matchen bois-Lindlöven på er hemsida. Antagligen omedvetet då hemmalagen bytt plats, men det kan också ha med önsketänkande att göra! ;-)
Är det inte till och med så att ni bytte hemmamatch med varandra från det ursprungliga spelschemat?:)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

Instagram-kontot blir något för den inbitne att följa framöver då A-lagsspelarna kommer ta över, riktigt intressant! :D https://www.instagram.com/p/BV73rk1Btol ... vde_hockey
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Jättekul läsning om dagens aktiviteter Hulken. Det låter som en riktig kanondag :D

Det jag funderar över är siffran 26 deltagare men vi har bara 21 i truppen när man räknar på hemsidan. Vilka var det mer? Juniorer eller kanske välbekanta ansikten?

Vilket underbart kort på Kempe när han sitter och ställer till det för spelare i mörkret :lol:

Ne nu vill jag ha måndagkväll :ugeek:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Jättekul läsning om dagens aktiviteter Hulken. Det låter som en riktig kanondag :D

Det jag funderar över är siffran 26 deltagare men vi har bara 21 i truppen när man räknar på hemsidan. Vilka var det mer? Juniorer eller kanske välbekanta ansikten?

Vilket underbart kort på Kempe när han sitter och ställer till det för spelare i mörkret :lol:

Ne nu vill jag ha måndagkväll :ugeek:
Jag vet att de juniorer som är med a-laget och tränar var med idag.. vet dock inte exakt hur många dom är
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Krister Holm »

Trots att jag är motståndarsupporter måste jag säga att det är skittråkigt att Perka slutar skriva på hemsidan. Speciellt med tanke på orsaken.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IKs hemsida

Post by peter johansson »

Krister Holm wrote:Trots att jag är motståndarsupporter måste jag säga att det är skittråkigt att Perka slutar skriva på hemsidan. Speciellt med tanke på orsaken.
Vad är orsaken ?
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Krister Holm »

peter johansson wrote:
Krister Holm wrote:Trots att jag är motståndarsupporter måste jag säga att det är skittråkigt att Perka slutar skriva på hemsidan. Speciellt med tanke på orsaken.
Vad är orsaken ?
Det beror på att Kämpe behandlat honom illa (se Perka facebook).
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote:
peter johansson wrote:
Krister Holm wrote:Trots att jag är motståndarsupporter måste jag säga att det är skittråkigt att Perka slutar skriva på hemsidan. Speciellt med tanke på orsaken.
Vad är orsaken ?
Det beror på att Kämpe behandlat honom illa (se Perka facebook).
Jag vet egentligen ingenting om det här. Men det skulle ju knappast förvåna, det är ju bara se på svaren Perka fått på relevanta frågor i inför reportagen, med svar som de man sett att han får så förstår jag att det knappast är roligt att lägga ner de (många antar jag)timmar som krävs. Tråkigt iaf. Var alltid jävligt kul att kunna läsa om vilka som saknades och var tillbaka osv. innan matcherna istället för att sitta där och se på swehockey att spelare saknas utan att man vet varför.

Vet att jag skrev det för några matcher sedan (utan att jag hade någon aning om att detta avhopp skulle komma) att vi var lyckligt lottade som höll på ett lag som har så bra både inför och efter reportage. Så med det sagt är det bara att tacka för alla reportage och hoppas att omständigheterna någon gång i framtiden gör att det blir läge för comeback!
Post Reply