Skövde IK 2021/22

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 05 Jun 2021, 12:24
Göran Strid wrote: 05 Jun 2021, 11:24
Marcus Lundgren wrote: 05 Jun 2021, 11:02 Någon typ av hemvändare kanske?
8-)
Kan det vara Wänghult??
Inga kommentarer mer än att namnet Wänghult skaver i Skövde IK:s hockeyhistoria och det var inte Wänghults fel. Finns mycket att berätta om det, men det får vänta till mina hockeymemoarer och tiden med Skövde IK. 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 05 Jun 2021, 15:33 ......
.....
det får vänta till mina hockeymemoarer och tiden med Skövde IK. 8-)
Här snackar vi cliffhanger delux :ugeek:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 05 Jun 2021, 17:10 Här snackar vi cliffhanger delux :ugeek:
He, he, det är nog att ta i, men jag kommer att berätta om min tid med Skövde IK från 1994 till 2016 (och några år därefter...!). Tillåts den inte komma in på hemsidan, så hoppas jag den tas in på denna hemsida. Ett och annat knallskott kommer det att bli och en och annan som läser detta inlägg kommer redan nu att få en och annan svettpärla i pannan.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2021/22

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 04 Jun 2021, 18:09 Om Elias Dynell har jag ingen aning, men det blir säkert bra.
Om annat har jag en större aning. Det börjar sippra här och var...och när det blir officiellt även på hemsidan, då jädrar! :clap: :clap: :clap:
Kan det vara detta som du menar kanske Göran för så här skriver KH på twitter:

SHL-meriterade Kristoffer Söder till Skövde! Ja om det inte är klart så är det i alla fall ytterst nära att så blir fallet enligt två av varandra oberoende källor. Kristoffer är lite av en KHK-ikon med åtta säsonger i klubben, varav tre i SHL. De senaste tre säsongerna har han dock spelat för allsvenska topplaget Björklöven där han nu inte får förlängt. Istället blir det om uppgifterna till kmhockey.se stämmer en hemkomst till moderklubben Skövde. Där hann han göra två a-lagssäsonger innan tränare Tomas Kämpe lockade ner sin gamle adept till Karlskrona. I Kristoffer får Skövde inte någon större poänggörare, men en riktigt stark defensiv center som gjort ett riktigt bra jobb också på allra högsta nivån i Sverige.

Detta är ju en kanonvärvning isf ;) :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Ok, det känns lite löjligt att nu låtsas om att något som är inte är för det har ju inte stått på hemsidan.

"Alla" vet att det är klart med Kristoffer Söder och då skall vi glädjas över det! En kanonspelare på denna nivå givetvis med all den erfarenhet han har och självklart med sin kompetens. Och många år kvar! Kristoffer kommer att lyfta laget och kanske få andra intressanta spelare att skriva på. Jag tror mig veta att andra spelare kan vara på väg in och då...ja jädrar igen!

Till sist, vi måste ha full respekt för att föreningen av något skäl valt att ännu inte gå ut med denna nyhet, men i detta fall har det sipprat och tisslats och tasslats så länge och till sist blivit offentligt från bland annat Björklövens håll, så då må vi också få skriva om detta trots att inget är skrivet på hemsidan om denna glädjande nyhet! :clap: :clap: :clap:
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Erik Karlsson »

Anton Blomberg klar. HANS MATCHER MOT bois i playoff senast sejouren var fantastiska.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Erik Karlsson wrote: 06 Jun 2021, 17:37 Anton Blomberg klar. HANS MATCHER MOT bois i playoff senast sejouren var fantastiska.
Som sagt, nu jädrar! Det börjar se riktigt intressant ut! Anton B är precis den sniper som saknats. Lite elak och vass i det mesta med ett utmärkt cv en nivå upp. Grattis Skövde IK! Verkligen kul att han återvänder! :thumbup:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 06 Jun 2021, 17:53
Erik Karlsson wrote: 06 Jun 2021, 17:37 Anton Blomberg klar. HANS MATCHER MOT bois i playoff senast sejouren var fantastiska.
Som sagt, nu jädrar! Det börjar se riktigt intressant ut! Anton B är precis den sniper som saknats. Lite elak och vass i det mesta med ett utmärkt cv en nivå upp. Grattis Skövde IK! Verkligen kul att han återvänder! :thumbup:
Oj det var en liten bomb! 👏👏💪💪😊
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Mattias Sjöberg »

Starka värvningar klubben har landat i Anton Blomberg samt Kristoffer Söder om det nu stämmer att han är klar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Ja men det var verkligen en spännande värvning att applådera :thumbup:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Anders Edman »

Otroligt fina värvningar av Lundström så här långt 🙌🙌🙌, nu inväntar vi bara ”den backen ” som kommer göra att SIK blir att räkna med nästa säsong, och här pratar vi rutin, tyngd samt erfarenhet, går detta i lås med den center vi budar på , ja då jävlar blir siken att räkna med nästa säsong på riktigt allvar för en gångs skull. Bra jobbat Anders Lundström med personal så här långt .och löser ni årets värvningsbomb det ryktas om då blir ni helgonförklarade 🙏🙏🙏
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

A pro på icke nödvändigt - men kul! - vetande, så har nog ett slags rekord slagits för en silly-tråd på detta forum. Över 1000 besök sedan fredags kväll! Snacka om intresse, när toppspelare ritar på och något som säkert dar med sig intresse även för spelare som just nu funderar. Och sponsorer. Och skribenter. Och supportrar. Och andra lags supportrar. Och övriga som "bara" är allmänt hockeyintresserade av HE. Det sistnämnda kan jag vittna om, när dessa övriga plötsligt senaste dagarna hört av sig till mig och vill prata om Skövde IK. :P
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Kristian Eriksson »

Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Marcus Lundgren »

Kristian Eriksson wrote: 09 Jun 2021, 11:55 Wänghult om sin framtid: https://www.hockeyettan.se/2021/06/09/w ... kan-sluta/
Wänghult är ett av de absolut största misstagen Skövde gjort de senaste åren.
Här har vi en egen produkt som producerar mest poäng i hela ettan, men de broarna har bränts av klubben sedan innan.

Finns ingen annan förklaring än att hela frågan måste ha varit fruktansvärt illa skött från Skövdes sida (utan att ha någon egentlig insyn i detta).
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 09 Jun 2021, 12:06
Kristian Eriksson wrote: 09 Jun 2021, 11:55 Wänghult om sin framtid: https://www.hockeyettan.se/2021/06/09/w ... kan-sluta/
Wänghult är ett av de absolut största misstagen Skövde gjort de senaste åren.
Här har vi en egen produkt som producerar mest poäng i hela ettan, men de broarna har bränts av klubben sedan innan.

Finns ingen annan förklaring än att hela frågan måste ha varit fruktansvärt illa skött från Skövdes sida (utan att ha någon egentlig insyn i detta).
Ja, så är det. Och det kan jag säga för jag hade insyn.
Post Reply