Skövde IK 2020/21

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Skövde IK 2020/21

Post by Gunwaldh Johansson »

Dessa spelare har kontrakt för 2020/21.

Max Kardevall (D)
Adam Thilander (D)
David Lundmark (LW/RW)
Henrik Thegel (C/RW)


https://www.eliteprospects.com/team/328/skovde-ik
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Johan Nykvist »

Prio nummer ett. Bind upp Henriksson på ett nytt kontrakt efter den makalösa säsongen han har haft. Den viktigaste kuggen.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Göran Strid »

Johan Nykvist wrote: 18 Feb 2020, 08:16 Prio nummer ett. Bind upp Henriksson på ett nytt kontrakt efter den makalösa säsongen han har haft. Den viktigaste kuggen.
Instämmer helt sedan en tid! Om det nu är möjligt. Jag tror tyvärr han är förlorad. Vill säkert kliva vidare i sin karriär. Frågan är bara om han är beredd att spela i en fjärdefemma med begränsad istid. Han skall ju spela i en bra femma och frågan är då om han är tillräckligt bra för det än? Killen har en del att fundera på och inte bara lyssna på agentens locktoner!
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: Skövde IK 2020/21

Post by robin lillienberg »

V. Wänghult vore skoj o se i SIK dressen igen.

Är det ngn som vet vilken tränare som tar över efter hellas?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 18 Feb 2020, 11:05
Johan Nykvist wrote: 18 Feb 2020, 08:16 Prio nummer ett. Bind upp Henriksson på ett nytt kontrakt efter den makalösa säsongen han har haft. Den viktigaste kuggen.
Instämmer helt sedan en tid! Om det nu är möjligt. Jag tror tyvärr han är förlorad. Vill säkert kliva vidare i sin karriär. Frågan är bara om han är beredd att spela i en fjärdefemma med begränsad istid. Han skall ju spela i en bra femma och frågan är då om han är tillräckligt bra för det än? Killen har en del att fundera på och inte bara lyssna på agentens locktoner!
Henriksson har även studierna att ta hänsyn till?

För övrigt är vi ett gött gäng under utveckling med mycket lokal prägel så förhoppningen måste vara att merparten spelare ger Skövde några säsonger till :angel:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Per-Erik Odh »

Även Erik Möller finns med i nästa års trupp. Han skrev på två år.
Kanske gäller det fler av juniorerna?

Dessa spelare har kontrakt för 2020/21.

Max Kardevall (D)
Adam Thilander (D)
David Lundmark (LW/RW)
Henrik Thegel (C/RW)
Erik Möller


https://www.eliteprospects.com/team/328/skovde-ik
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Juha Ojajärvi »

Tycker att vi har en trupp i stort, som med annan coaching bör göra en bättre säsong nästa år. En coach som ställer lite krav på spelarna gör nog gott.

I första hand, tycker jag man borde försöka Behålla Brandhammar, Henriksson och Santesson.
Och satsa på Viktor som uttalad första målvakt. Inget hattande fram och tillbaka.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Marcus Lundgren »

Juha Ojajärvi wrote: 19 Feb 2020, 17:16 Tycker att vi har en trupp i stort, som med annan coaching bör göra en bättre säsong nästa år. En coach som ställer lite krav på spelarna gör nog gott.

I första hand, tycker jag man borde försöka Behålla Brandhammar, Henriksson och Santesson.
Och satsa på Viktor som uttalad första målvakt. Inget hattande fram och tillbaka.
Amen på det! Vill också lägga till Emanuelsson till listan.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Erik Karlsson »

Hellas i all ära men tycker att hans metod att berätta att han lämnar mitt under brinnande aletta är för mig själviskt. Jag tycker efter beskedet att laget tappat många huvuden och därav fått gå på semester i vanlig ordning.
Utöver de som kritat på:
Backsidan:
Har varit för klen sett över säsongen. In med ett par backar och behåll Abrahamsson samt Brandhammar.

Forwards:
Behåll så många som möjligt, rekrytera en offensiv center i ung ålder samt en forward med lite tyngd. I övrigt så känner jag att den mindre bra backsidan har fått SIKs offensiv att dala i många matcher.

Tränare:
In med någon med lokal anknytning som Kan styra och ställa. Få topparna att bli fler och Dalarna färre.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Marcus Lundgren »

Erik Karlsson wrote: 20 Feb 2020, 08:08 Hellas i all ära men tycker att hans metod att berätta att han lämnar mitt under brinnande aletta är för mig själviskt. Jag tycker efter beskedet att laget tappat många huvuden och därav fått gå på semester i vanlig ordning.
Utöver de som kritat på:
Backsidan:
Har varit för klen sett över säsongen. In med ett par backar och behåll Abrahamsson samt Brandhammar.

Forwards:
Behåll så många som möjligt, rekrytera en offensiv center i ung ålder samt en forward med lite tyngd. I övrigt så känner jag att den mindre bra backsidan har fått SIKs offensiv att dala i många matcher.

Tränare:
In med någon med lokal anknytning som Kan styra och ställa. Få topparna att bli fler och Dalarna färre.
Rykten säger att en tränare med iaf. Relativt lokal anknytning kan vara på gång!

Jag håller dock inte med om att vi ska förlänga med så många som möjligt, jag tycker vi ska sluta ha breddspelare utifrån och satsa så mycket pengar som möjligt på toppspelare
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Niklas Hjalmarsson »

Känns som att ni måste kämpa hårt för att få upp era J-lag minst en division så att ni får lättare att fylla på med egna spelare i a-laget också.
Just nu känns det som att det blir ett väldigt stort glapp mellan era killar i J20/J18 i div.1 upp till A-laget i div ett!
Silly season is just another season!
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: Skövde IK 2020/21

Post by robin lillienberg »

Marcus Lundgren wrote: 20 Feb 2020, 12:09
Erik Karlsson wrote: 20 Feb 2020, 08:08 Hellas i all ära men tycker att hans metod att berätta att han lämnar mitt under brinnande aletta är för mig själviskt. Jag tycker efter beskedet att laget tappat många huvuden och därav fått gå på semester i vanlig ordning.
Utöver de som kritat på:
Backsidan:
Har varit för klen sett över säsongen. In med ett par backar och behåll Abrahamsson samt Brandhammar.

Forwards:
Behåll så många som möjligt, rekrytera en offensiv center i ung ålder samt en forward med lite tyngd. I övrigt så känner jag att den mindre bra backsidan har fått SIKs offensiv att dala i många matcher.

Tränare:
In med någon med lokal anknytning som Kan styra och ställa. Få topparna att bli fler och Dalarna färre.
Rykten säger att en tränare med iaf. Relativt lokal anknytning kan vara på gång!

Jag håller dock inte med om att vi ska förlänga med så många som möjligt, jag tycker vi ska sluta ha breddspelare utifrån och satsa så mycket pengar som möjligt på toppspelare
Vem är tränaren som e på g enligt rykten?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote: 20 Feb 2020, 12:09
Erik Karlsson wrote: 20 Feb 2020, 08:08 Hellas i all ära men tycker att hans metod att berätta att han lämnar mitt under brinnande aletta är för mig själviskt. Jag tycker efter beskedet att laget tappat många huvuden och därav fått gå på semester i vanlig ordning.
Utöver de som kritat på:
Backsidan:
Har varit för klen sett över säsongen. In med ett par backar och behåll Abrahamsson samt Brandhammar.

Forwards:
Behåll så många som möjligt, rekrytera en offensiv center i ung ålder samt en forward med lite tyngd. I övrigt så känner jag att den mindre bra backsidan har fått SIKs offensiv att dala i många matcher.

Tränare:
In med någon med lokal anknytning som Kan styra och ställa. Få topparna att bli fler och Dalarna färre.
Rykten säger att en tränare med iaf. Relativt lokal anknytning kan vara på gång!

Jag håller dock inte med om att vi ska förlänga med så många som möjligt, jag tycker vi ska sluta ha breddspelare utifrån och satsa så mycket pengar som möjligt på toppspelare
Det finns ju några med lokal anknytning.

Fredrik Ljunggren, Tomas Kempe, Viktor von Haugwitz, Urban Prytz
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Per-Erik Odh »

robin deldehed wrote: 20 Feb 2020, 13:20 .......
.....
Vem är tränaren som e på g enligt rykten?
Ta detta för vad det är, en ren spekulation. Men det är ju kul att som supporter spekulera :mrgreen:

Ryktet jag har hört är att Fredrik Ljunggren varit synlig på kansliet. Han kanske bara var uppe för att snacka lite strunt och få en kopp kaffe och han kanske inte alls har varit där. Men om man leker med tanken att han verkligen varit där för att prata om något så tänker jag såhär.

Fredrik gjorde det helt okej som huvudtränare när han var det tidigare under tre säsonger men kruxet var att hans tid inte räckte till för både civiljobb, tränarjobb och fritid. Då valde han bort tränarsysslan och hade kvar en liten hockeykoppling genom att jobba med juniorer. Kanske man tänker von Haugwitz som en möjlig ny huvudtränare? Men då måste ju någon ny in på juniorsidan och kanske Fredrik är ett alternativ?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2020/21

Post by Niklas Hjalmarsson »

Rykten går om en fd. Boistränare igen....
Silly season is just another season!
Post Reply