Skövde IK 2019/2020

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 04 Dec 2019, 11:23
Urban Stahel wrote: 04 Dec 2019, 10:40
Göran Strid wrote: 04 Dec 2019, 10:09 David Lundmark, senast Visby/Roma. Vad vet vi om honom?
Perkas inför är ute nu,där får du lite mer info om honom!
Utöver det då från gårdagens träning. Första skottet hängde han rätt upp i nättaket i Viktors vänstra kryss och han såg inte ut att vara riktigt van vid att folk stod o bligade rakt på honom från läktaren. När de tränade fem mot fyra var han med i gänget som var fem så jag gissar att han får pröva på pp ikväll?

En personlig reflektion då. Det är nog ingen jättespets men en talangfull och spännande kille som passar bra in i det som skall vara regionens lag.

Är han på något sätt släkt med Carl?
Regionens lag?
Ska han spela i damlaget alltså😂😂😂
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Viktor Wänghult till Skövde? Läste att det går tungt i Västervik. Han skall inte gnugga utan producera. Bra spetsforward som borde få chansen på riktigt i sin moderklubb.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristoffer Bennemyr »

Jag håller med dig till 100% Göran.

Wänghult skulle kunna spetsa till vår offensiv ordentligt i en stundande Alletta.
För Rebellerna I Tiden!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 05 Dec 2019, 10:38 Viktor Wänghult till Skövde? Läste att det går tungt i Västervik. Han skall inte gnugga utan producera. Bra spetsforward som borde få chansen på riktigt i sin moderklubb.
Ja det vore en otroligt rolig värvning😀
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Jonas Nyman blir utlånad till Bik Karlskoga under en och en halv vecka. pga att dom saknar fullt lag.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=152351
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 12 Dec 2019, 17:04 Jonas Nyman blir utlånad till Bik Karlskoga under en och en halv vecka. pga att dom saknar fullt lag.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=152351
Jag fick hjärtstillestånd för ett ögonblick, när jag trodde att även detta gällde under J-VM enligt modell Piteå/Skellefteå. Det hade jag inte klarat. Nu gäller det något annat och bra! Inga skador bara nu under gästspelet!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Jonas Nyman uppsatt som extra spelare i kvällens match mot Tingsryd. Fulla femmor med andra ord och det verkar inte vara brist på spelare, varav några av dem är synnerligen anonyma. Bra att ha en kille från ettan, som är bra och ställer upp eller bra att få känna på atmosfär och annat?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Jonas Nyman i andrafemman i kvällens toppmatch när Karlskoga möter Timrå. Där ser man! Kul! Nog vågar jag påstå att till exempel Jonas Nyman, Henrik Thegel, Johan Planeby, Adam Thilander och Anton Brandhammar som femma inte skulle göra bort sig i allsvenskan. Sedan har vi Alexander Henriksson, Dennis Santesson och Jonathan Ström och kanske några flera, så nog ser det bra ut, när laget toppas. :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Per-Erik Odh »

Trodde inte att någon mer skulle ansluta men jag antar att heter man Jesper Emanuelsson är man välkommen sju dagar i veckan?
Välkommen tillbaks till hemmaborgen Jesper :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

En riktigt bra förstärkning, som jag inte trodde var möjlig! En vassing på rören, som heter duga och med förnämlig skolning bakom sig. Killen är riktigt bra och med rätt omgivning kommer det gå undan! Som Peter J sade till mig "om han är med i en femma med till exempel Jesper Erlandsson, så kommer de åka i åttor runt backarna". Så sant! :thumbup:

Killen tillräckligt intressant för att finnas med på hemsidan:
https://www.frolundaindians.com/artikel ... ill-skovde
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by peter johansson »

Välkommen hem Jesper Emanuelsson :D :D :D Det som sitter kvar på näthinnan när vi senast lånade denna liraren är en skridskoåkare av rang en oöm spelare som gärna går närmsta genaste vägen ja vilket härligt nyförvärv inför allettan ska bli väldigt kul att se vem han ska spela ihop med ;) ;) :D :D
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by peter johansson »

Ja man kan krasst konstatera att med de senaste två tillskotten och alla hela och friska och nu tänker jag på forwardsbesättningen så har Hellström&co ett angenämt problem eller ?! När hade vi en anfallssida som den vi har i dag det måste vara länge sedan jag tycker den känns väldigt komplett faktiskt är väl bara Wänghult som saknas för tillfällett tihi ;) .

Jaja här kommer min uppställning bland alla forwards och hur jag skulle vilja ställa upp dom med lite kommentarer !!

Nyman Thegel Planeby

Den första kedjan var väl ändå ganska väntad med tanke på att dom spelat ihop en hel del och den har det mesta en kedja att oftast kunna luta sig emot så det var inget svårt val !!

Emanuelsson Ström Erlandsson

En väldigt spännande uppställning som kan bli en riktig succè där det är mycket fart med glödande skridskoåkning och med ett riktigt rivande och kämpande från inte minst Erlandsson som tagit flera steg i rätt riktning denna säsong samtidigt som kedjan har en av de absolut bästa centrarna i ettan som har allt och till slut Emanuelsson som kommer att bidra med ännu mer skridskoåkning och trots sina unga ålder utbildats i en av landets bästa hockeyklubb och varit utlånad både i ettan och allsvenskan och gjort ett antal matcher i SHL .

Lundmark Lukas J Rasmus

En tung kedja som kommer bli otroligt jobbig att möta där Lukas kommer stå för tänkandet och där Lundmark och Rasmus kommer att skyffla puckar mot mål och det kan ju även Lukas som vi vet ;) :lol:

Forsmark Dahnè Henriksson

En riktigt bra kedja med kämpen Forsmark som blivit en bättre hockeyspelare den gågna såsongen dvs han gör även en del poäng utöver sitt kämpande och krigande,Dahnè tänkaren och den coola liraren men som även kan brinna till om så behövs en väldigt klok och intelligent center och till sist men inte minst herr Henriksson som har lite av allting en sniper av rang när han är intälld på det men ställer gärna upp på det vankas lite varmare bullar om så behövs .


Ja detta var lite tankar från mig och som jag sa så har dom ett angenämt problem framför sig att ta ut rätt ?! uppställning till matcherna men detta blir nog framöver ;) ;) Det enda som nu behövs är väl att försöka att säkra upp en back i fall det inte funkar med Johan Bok men det återstår att se.

Ps Santesson ???!!!?? undrar ni nja han har har alldeles för mycket upp och ner för att jag vill ha med honom och även skadad men en Santesson i form ja då JAG ytterligare ett angenämt problem liksom Hellström&co Ds ;) ;)

Vi syns i ALLETTAN !!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Spännade Peter, men som sagt Santesson frisk, så blir det ett angenämt problem. Var skall han gå in som passar honom, för det gör han med sina kvalitéer!?!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 20 Dec 2019, 17:17 Spännade Peter, men som sagt Santesson frisk, så blir det ett angenämt problem. Var skall han gå in som passar honom, för det gör han med sina kvalitéer!?!

Som jag ser det så bör det bli någon av de två första linorna då han behöver framspelare typ Thegel,Nyman och Ström det är ingen krigare utan en poänggörare så det blir mitt svar.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Riktigt angenäma problem, som sagt! När hade Skövde sådant senast? 5-10 år sedan? Det som nu saknas är någon back, eller? Hur går det med Johan Bok?
Post Reply