Skövde IKs nästa tränare?

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan

Vem blir Skövde IKs nästa tränare?

Anders Lundström
2
10%
"Soda"
3
15%
Lars Trygg
1
5%
Roman Bilek
2
10%
Tomas Kempe
6
30%
Fredrik Ljunggren
0
No votes
Hans Ljunggren
1
5%
Staffan Lundh
2
10%
Ingen av ovanstående
3
15%
 
Total votes: 20

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Per-Erik Odh »

Hur var det nu han sa prins Daniel ”Mina känslor är all over the place”

Till att börja med. Det känns som att klubben kommer fortsätta på inslagen linje med en stark lokal profil på A-laget vilket är helt riktigt i division ett. Den ledarstab som presenterades, där man talar om helheten för spelarna från 14 års ålder ända upp till A-laget samt Hasses ord om att man vill vara regionens förening, borgar för det. Det känns som att klubben har rott detta i hamn på ett riktigt bra sätt.

Långa kontrakt på Bo Sandin, Tomas Kempe och Fredrik Ljunggren som jag fattade det. Det är bra! Men det vill till att man inte väljer att kicka Tomas efter ett år redan för då blir det kostsamt kan man gissa. När Tomas fick kicken från Leksand var det väl så att de fick fortsätta att betala lön till Tomas i ytterligare ett år utan att han utförde något arbete åt klubben. Kommer ihåg någon intervju med Tomas där detta togs upp och han svarade med ett flin att ”det gäller att skriva bra kontrakt”

Tomas är de facto den tränare som har lyckats bäst med Skövde IK och den vetskapen kittlar. En osäkerhetsfaktor är vad han eventuellt har tappat under de år han varit borta från hockeyn. En styrka är att han har en hel del erfarenhet av tränarjobb på högre nivå.

Med Tomas Kempe tillbaka i föreningen kom även Bo Sandin tillbaka. Det är en människa som jag vad jag kommer ihåg inte pratat ett endaste litet ord med så han är ett oskrivet blad för mig. Det jag vet är att han har massor av erfarenhet vilket är bra. Om jag däremot går till läktarsnacket och vad jag hört där var det många som hade massor av negativt att säga om honom. Det skall bli kul att förhoppningsvis bilda sig en egen uppfattning och hoppas att det snacket inte stämde.

Jag tror att det är många kring Skövde IK som är positivt överraskade av Kempes återkomst. Jag är definitivt en av dem. Jag hoppades på honom när jag först hörde hans namn i spekulationerna men hade svårt att tro på den lösningen delvis eftersom han och Spaak kamperat ihop. Kul att ha fel.

Skrattade på SN bilderna när Kempe förklarade att han såg fram emot barmarkssäsongen. Skall man gissa att det kommer hamna några liter svett i strupen igen ;) Ett Kempeuttalande jag också kommer ihåg är när han menade på att i dagens hockey är alla så duktiga så det som gör skillnad är att träna lite mer och lite bättre. Hänger den filosofin i så….

Undrar hur mycket Skövdes spelide kommer att påverkas åt det defensiva?

Undrar om ”Soda” kommer att bli andretränare? Kempe och ”Soda” bör ju känna varandra som brandmän?

Hoppas och tror att Tomas Kempe som tränare kan locka en hel del spelare från det gångna året att skriva på!

Välkommen tillbaka Tomas Kempe. Detta är en spännande lösning :D
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Ingvar Persson »

Måste faktiskt fråga, Vem är denne SODA.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote:Måste faktiskt fråga, Vem är denne SODA.
Daniel Henryson
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Ingvar Persson »

Jag måste få fråga den som vet.
[Kommer Tomas att vara heltidsanställd tränare eller liksom Spaak vara tränare på deltid.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Per-Erik Odh »

Det var ju planerat isträningar mars ut men de upphörde ju i och med att Spaak försvann. Undrar om Kempe kommer ta ut killarna på is något den lilla tid som är kvar eller om det får vänta?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote:Jag måste få fråga den som vet.
[Kommer Tomas att vara heltidsanställd tränare eller liksom Spaak vara tränare på deltid.
Han har ju ett arbete på räddningstjänsten som han kommer fortsätta på så han jobbar väl 50/50 antar jag ;)
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Johan Nykvist »

http://skovdeik.se/nasta-sasongs-tranare/

Man kan ju i alla fall inte säga att vi har fått en tränare som saknar rutin.
Hoppas bara som den gode Kempe beskriver det att suget och hungern finns där efter ett par års bortavaro.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Anders Åstebro »

Johan Nykvist wrote:http://skovdeik.se/nasta-sasongs-tranare/

Man kan ju i alla fall inte säga att vi har fått en tränare som saknar rutin.
Hoppas bara som den gode Kempe beskriver det att suget och hungern finns där efter ett par års bortavaro.
Johan, jag är inte ett dugg orolig att Tomas inte har suget efter sin frånvaro.
Det jag är fundersam över är Bosse.....
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Anders Edman »

Max Örnskog vänder hemåt !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote:Max Örnskog vänder hemåt !
Har han inte ett år kvar på sin utbildning vid Högskolan i Skövde?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IKs nästa tränare?

Post by peter johansson »

Anders Edman wrote:Max Örnskog vänder hemåt !

Har skrivit detta på lagets silly ;)
Post Reply