Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Ingvar Persson »

Så här ser det ut just nu angående spelares moderklubbar.

bois. Endast en av de 11 spelare som har kontrakt har Mariestad bois som moderklubb,

SIK. Fem av de 11 spelare som har kontrakt har Skövde IK som moderklubb.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

Ingvar Persson wrote:Så här ser det ut just nu angående spelares moderklubbar.

bois. Endast en av de 11 spelare som har kontrakt har Mariestad bois som moderklubb,

SIK. Fem av de 11 spelare som har kontrakt har Skövde IK som moderklubb.
Får det till två st med moderklubb bois i bois just nu, lika många som har moderklubb Skövde IK m a o! Och Mariestad som satsar på ungt och hemvävt, wow! :D :lol: Men med det laget de har nu är ju allt annat än allsvenskt avancemang inget annat än ett stort praktfiasko! :lol: All press på Bojs i år!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Övergångar i andra lag

Post by Oscar Soljamo »

När vi nu Ska prata om moderklubbar, Kristianstads back, Root spelar vidare som han gjort hela ksriären enligt ep!!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Ingvar Persson »

Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:Så här ser det ut just nu angående spelares moderklubbar.

bois. Endast en av de 11 spelare som har kontrakt har Mariestad bois som moderklubb,

SIK. Fem av de 11 spelare som har kontrakt har Skövde IK som moderklubb.
Får det till två st med moderklubb bois i bois just nu, lika många som har moderklubb Skövde IK m a o! Och Mariestad som satsar på ungt och hemvävt, wow! :D :lol: Men med det laget de har nu är ju allt annat än allsvenskt avancemang inget annat än ett stort praktfiasko! :lol: All press på Bojs i år!
När jag räknade så var det 1 av 11 men det har tydligen kommit 2 nya varav en har bois som moderklubb.
Nu alltså 2 av 13 med bois som moderklubb.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1814
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Övergångar i andra lag

Post by Niklas Hjalmarsson »

Boisen berör, Alla älskar bois!
Silly season is just another season!
Peter Svensson
Reactions:
Posts: 25
Joined: 19 Mar 2014, 10:53

Re: Övergångar i andra lag

Post by Peter Svensson »

Marcus Lundgren wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Ollikainen står i bois mål även nästa säsong. Otroligt viktig påskrift för dem. Fortsätter han att vara lika bra nästa säsong som förra är det flera viktiga poäng som han räddar åt dem.
Dom säger att Mariestad satsar på egna produkter. Nu släpper dom iväg Anton Lauri som har Mariestad som moderklubb och tar upp Robin Wallin från juniorlaget som har Skövde som moderklubb. :-)
Enligt eliteprospect spelade skövde med 10 egna produkter förra året (sista matchen ej medräknad) bois med 7, ändå hör man boisare tjata bra mycket mer än sikare om det här med egna spelare.. Intressant tycker jag

Då borde Skövde spela mer med hjärta och vinna serien?=)
Peter Svensson
Reactions:
Posts: 25
Joined: 19 Mar 2014, 10:53

Re: Övergångar i andra lag

Post by Peter Svensson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Boisen berör, Alla älskar bois!

Härligt åh läsa att dom lägger mer krut på bois än på sitt eget lag=)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Övergångar i andra lag

Post by Per-Erik Odh »

Peter Svensson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Boisen berör, Alla älskar bois!

Härligt åh läsa att dom lägger mer krut på bois än på sitt eget lag=)
Om man läser rubriken på tråden är det "Övergångar i andra lag" Med andra ord diskuterar man övergångar i andra lag då.

Det lär inte vara många här som älskar bois så Niklas, ditt "alla" är räääätttttt överdrivet. Däremot tror jag det är riktigt nära sanningen om jag skriver att de flesta på detta forum avskyr bois av själ och hjärta :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Övergångar i andra lag

Post by Per-Erik Odh »

Robin Johansson om comebacken till Tranås.

http://www.taif.se/robin-johansson-om-a ... ll-tranas/
/Perka
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Övergångar i andra lag

Post by Robin Larsson »

Per-Erik Odh wrote:
Peter Svensson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Boisen berör, Alla älskar bois!

Härligt åh läsa att dom lägger mer krut på bois än på sitt eget lag=)
Om man läser rubriken på tråden är det "Övergångar i andra lag" Med andra ord diskuterar man övergångar i andra lag då.

Det lär inte vara många här som älskar bois så Niklas, ditt "alla" är räääätttttt överdrivet. Däremot tror jag det är riktigt nära sanningen om jag skriver att de flesta på detta forum avskyr bois av själ och hjärta :D
Man diskuterar andra lags övergångar skriver du.6 inlägg om andra lags övergångar/annat OCH FEMTIOSEX. :shock: 56 inlägg om bois !!!!
Varför sån fixering vid bois?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

Robin Larsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Peter Svensson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Boisen berör, Alla älskar bois!

Härligt åh läsa att dom lägger mer krut på bois än på sitt eget lag=)
Om man läser rubriken på tråden är det "Övergångar i andra lag" Med andra ord diskuterar man övergångar i andra lag då.

Det lär inte vara många här som älskar bois så Niklas, ditt "alla" är räääätttttt överdrivet. Däremot tror jag det är riktigt nära sanningen om jag skriver att de flesta på detta forum avskyr bois av själ och hjärta :D
Man diskuterar andra lags övergångar skriver du.6 inlägg om andra lags övergångar/annat OCH FEMTIOSEX. :shock: 56 inlägg om bois !!!!
Varför sån fixering vid bois?
Hahaha, det kom ju från rätt käft! :lol: Snälla Robin, kan inte du kartlägga hur många inlägg på oxarna som handlar om SIK resp. övriga lag?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 980
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Övergångar i andra lag

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote:
Robin Larsson wrote:Man diskuterar andra lags övergångar skriver du.6 inlägg om andra lags övergångar/annat OCH FEMTIOSEX. :shock: 56 inlägg om bois !!!!
Varför sån fixering vid bois?
Hahaha, det kom ju från rätt käft! :lol: Snälla Robin, kan inte du kartlägga hur många inlägg på oxarna som handlar om SIK resp. övriga lag?
:D :shock: :mrgreen: :twisted:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1730
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Övergångar i andra lag

Post by Urban Stahel »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Dahl wrote:
Robin Larsson wrote:Man diskuterar andra lags övergångar skriver du.6 inlägg om andra lags övergångar/annat OCH FEMTIOSEX. :shock: 56 inlägg om bois !!!!
Varför sån fixering vid bois?
Hahaha, det kom ju från rätt käft! :lol: Snälla Robin, kan inte du kartlägga hur många inlägg på oxarna som handlar om SIK resp. övriga lag?
:D :shock: :mrgreen: :twisted:
:lol: :lol: huvudet på spiken Rickard :)
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Övergångar i andra lag

Post by Robin Larsson »

Rickard Dahl wrote:
Robin Larsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Peter Svensson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Boisen berör, Alla älskar bois!

Härligt åh läsa att dom lägger mer krut på bois än på sitt eget lag=)
Om man läser rubriken på tråden är det "Övergångar i andra lag" Med andra ord diskuterar man övergångar i andra lag då.

Det lär inte vara många här som älskar bois så Niklas, ditt "alla" är räääätttttt överdrivet. Däremot tror jag det är riktigt nära sanningen om jag skriver att de flesta på detta forum avskyr bois av själ och hjärta :D
Man diskuterar andra lags övergångar skriver du.6 inlägg om andra lags övergångar/annat OCH FEMTIOSEX. :shock: 56 inlägg om bois !!!!
Varför sån fixering vid bois?
Hahaha, det kom ju från rätt käft! :lol: Snälla Robin, kan inte du kartlägga hur många inlägg på oxarna som handlar om SIK resp. övriga lag?
Tack för trevligt bemötande Rickard men jag påpekar bara vad som skrivs här på detta forum och i denna tråd och du hänvisar direkt till Boisforumet. :?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

För att på något sätt nyansera denna diskussion, och för att besvara den s.k. "bois-fascination"-anklagelsen, måste jag hänvisa till nötdjurens bok. Där är det ju fascinerande att se vissa människors besatthet av Skövde IK:s olycka . Löjligt.
Post Reply