Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Övergångar i andra lag

Post by Per-Erik Odh »

http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.

Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Övergångar i andra lag

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote: http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.
Har du hört Filip säga att det var pga studier han slutade, eller läste du det bara på hemsidan?
Per-Erik Odh wrote:Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
Denna övergång sved tydligen.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Filip Blomqvist har skrivit på för Mariestad.
http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... estad-bois
Känns för jävligt! :evil: Ännu en talang som slarvades bort. Kan inte låta bli att återblicka på de skäl som angavs när Filip slutade;
"Skälet är att Filip inte får tiden att räcka till då hans studier på högskolan upptar mycket tid.". Varför var inte bara alla parter ärliga? Hade mildrat stanken från denna soppa nu! :roll:
Rickard, hur vet du att han "slarvades bort"? Hur vet du att inte "alla parter var ärliga"? På vilket sätt finns "stanken"? Har du hört alla inblandade parter? För min del hade jag varit betydligt varsammare med orden. Väldigt allvarliga anklagelser du kommer med Rickard. Hoppas du har mycket under fötterna och tydligen vet väldigt mycket mer än jag vet.

Filip Blomqvist, lycka till i din nya förening, men jag hade nog inte trott på just bois.
Det är mina egna ord, enligt mig så slarvades han bort. De flesta vet nog om att han lämnade p.g.a. utebliven speltid, eller blev åtminstone varse det en kort stund senare när han plötsligt fick tid för 2h extra bilpendling per dag samt fortsatt div1-spel. Enligt mig förtjänade han mer speltid än vad han fick, därför tycker jag att han slarvades bort. Allvarliga anklagelser, vad snackar du om? :shock: Min personliga åsikt är att det riktiga skälet borde angetts när detta kom ut, för det känns verkligen som att Skövde IK var varse problematiken? Det måste man ju ändå förutsätta, att klubben har en ständig dialog med sina spelare och att det är högt i tak mellan spelare och "överordnade". Jag vet absolut inte mer än vad du gör, detta är mina personliga tankar, men man måste ju ändå tillåtas dra egna slutsatser utifrån given fakta.

Avslutningsvis känner jag så här;

http://www.youtube.com/watch?v=FONN-0uoTHI

Känns som att detta blev en storm i vattenglas, kontentan i mitt tidigare inlägg var kort och gott att jag är besviken över att se en duktig kille med moderklubb Skövde IK i en tröja med ett tecknat nötdjur på nästa säsong.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 980
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Övergångar i andra lag

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote:Min personliga åsikt är att det riktiga skälet borde angetts när detta kom ut, för det känns verkligen som att Skövde IK var varse problematiken? Det måste man ju ändå förutsätta, att klubben har en ständig dialog med sina spelare och att det är högt i tak mellan spelare och "överordnade".
Rickard, jag håller fullkomligt med din åsikt här, och konstigt vore ju annat, då jag beskrev det på ungefär samma sätt för länge sedan som du nyss gjorde.

Hur som helst så lär vi få se en och annan tackling på öppen is levererad av honom under derbyna.
Önskar grabben lycka till även om han har en tecknad oxe på bröstet.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3761
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Rickard och Anders, jag vet inte, men nog är det konstigt att det genom alla år nästan ALLTID är föreningens fel att en spelare får lämna (eller orättvist får lämna) och att alla andra vid sidan av rinken så klart nästan ALLTID vet att det är så? Och att det nästan ALLTID är så synd om en orättvist behandlad spelare? Snacket om att man minsann tycker sig ha fått för lite speltid är egentligen inte värt att kommentera, men det finns givetvis ingen tränare som inte vill ställa upp med bästa laget. För min del tycker inte jag Filip förtjänade en enda minut till i speltid mer än det han fick och att han hade alla tänkbara möjligheter att under flera matcher visa att han var värd mer. Detta är något man som spelare måste lära sig att acceptera om man vill utvecklas. Speltid, det förtjänar man. Punkt.

För min del tycker jag så efter 40 år i branschen.

Ja Rickard, du kan tycka att jag "snackar", men jag står givetvis för vad jag skriver och tycker. Dina synpunkter stämmer inte med verkligheten enligt min uppfattning och är alldeles för ensidigt till spelarens förmån.

En gång till då för säkerhets skull, lycka till Filip i din nya klubb. Du är förmodligen tillräckligt bra för att ta en välförtjänt plats i ny omgivning och med nya förutsättningar. Lycka till också med studierna!

PS. Jag uppskattar att vi kan ha delade meningar ibland och vara överens om att vi har det! Och dessutom hålla det på en bra nivå. DS.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Övergångar i andra lag

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote: http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.
Har du hört Filip säga att det var pga studier han slutade, eller läste du det bara på hemsidan?
Per-Erik Odh wrote:Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
Denna övergång sved tydligen.
Jag har inte hört Filip säga detta själv men jag fick historian uppläst för mig av personer som är klubbben och som jag har förtroende för.

Övergången som sådan svider inte speciellt även om det är extra svekfullt, enligt mig, att som Skövdespelare fullborda sveket med att gå till bois.
Jag ställer höga krav på mig själv med att har jag gjort ett val så står jag för det eller om jag valt att sympatisera med en grupp så står jag för det. Gör jag fel då om jag ställer samma krav på en Skövdespelare? Knappast är mitt svar!
Filip lämnar och för mig är det ett svek även om jag har full förståelse för att studierna tog för mycket tid. När det stod klart att det bara var något Filip sade så blir det dubbelsvek. Att han sedan går till bois är för mig ett trippelsvek och säger en jävoa massa om den personens karraktär!

Bye bye Filip och punkt för mig i frågan.
/Perka
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by Tobias Thurén »

Per-Erik Odh wrote:http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.

Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
Förstår inte riktig vad som gör dej upprörd perka, för mej är detta en vinn-vinn situation. En spelare som absolut inte ( i mina ögon ) håller div 1 klass som lämnar SIK och dessutom går till bois. Vad är det att vara ledsen över ? ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1814
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Övergångar i andra lag

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote: http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.
Har du hört Filip säga att det var pga studier han slutade, eller läste du det bara på hemsidan?
Per-Erik Odh wrote:Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
Denna övergång sved tydligen.
Jag har inte hört Filip säga detta själv men jag fick historian uppläst för mig av personer som är klubbben och som jag har förtroende för.

Övergången som sådan svider inte speciellt även om det är extra svekfullt, enligt mig, att som Skövdespelare fullborda sveket med att gå till bois.
Jag ställer höga krav på mig själv med att har jag gjort ett val så står jag för det eller om jag valt att sympatisera med en grupp så står jag för det. Gör jag fel då om jag ställer samma krav på en Skövdespelare? Knappast är mitt svar!
Filip lämnar och för mig är det ett svek även om jag har full förståelse för att studierna tog för mycket tid. När det stod klart att det bara var något Filip sade så blir det dubbelsvek. Att han sedan går till bois är för mig ett trippelsvek och säger en jävoa massa om den personens karraktär!

Bye bye Filip och punkt för mig i frågan.
Han är väl inte den förste skövdekille som går till bois, håller du ändock fast vid dina "tyckanden" om karaktärer hos de som byter från Skövde till Mariestad så är det bara att beklaga att du inte är särskilt nöjd med bla er tränare osv osv.... :?
Silly season is just another season!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:Rickard och Anders, jag vet inte, men nog är det konstigt att det genom alla år nästan ALLTID är föreningens fel att en spelare får lämna (eller orättvist får lämna) och att alla andra vid sidan av rinken så klart nästan ALLTID vet att det är så? Och att det nästan ALLTID är så synd om en orättvist behandlad spelare? Snacket om att man minsann tycker sig ha fått för lite speltid är egentligen inte värt att kommentera, men det finns givetvis ingen tränare som inte vill ställa upp med bästa laget. För min del tycker inte jag Filip förtjänade en enda minut till i speltid mer än det han fick och att han hade alla tänkbara möjligheter att under flera matcher visa att han var värd mer. Detta är något man som spelare måste lära sig att acceptera om man vill utvecklas. Speltid, det förtjänar man. Punkt.

För min del tycker jag så efter 40 år i branschen.

Ja Rickard, du kan tycka att jag "snackar", men jag står givetvis för vad jag skriver och tycker. Dina synpunkter stämmer inte med verkligheten enligt min uppfattning och är alldeles för ensidigt till spelarens förmån.

En gång till då för säkerhets skull, lycka till Filip i din nya klubb. Du är förmodligen tillräckligt bra för att ta en välförtjänt plats i ny omgivning och med nya förutsättningar. Lycka till också med studierna!

PS. Jag uppskattar att vi kan ha delade meningar ibland och vara överens om att vi har det! Och dessutom hålla det på en bra nivå. DS.
Bara för att mina åsikter inte stämmer överens med din verklighet, så får jag inte tycka så? :roll: Sen att det skulle vara till Filips fördel, eller att jag på något sätt står på hans sida i det här, har jag aldrig påstått. På samma sätt som jag i mitt första inlägg inte heller påstod att det här är enkom klubbens fel, märk att jag i mitt första inlägg skrev "Varför var inte bara alla parter ärliga?". Jag antar som sagt att båda parter kände till kärnproblematiken, varför jag tycker det hade varit snyggare att gå ut med det istället för en sken-orsak. Där gjorde båda parter fel. Sen vad som är rätt eller fel angående Filips begränsade speltid kan jag inte svara på, räknar precis som du med att tränaren ställer upp med, för dagen, bästa laget. Men jag måste ändå få tycka. Och jag tycker man gjorde fel.

Slutdiskuterat från min sida, tror inte det leder till något ytterligare.

Angående det sistnämnda, där är vi överens. ;)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Övergångar i andra lag

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Dahl wrote:Min personliga åsikt är att det riktiga skälet borde angetts när detta kom ut, för det känns verkligen som att Skövde IK var varse problematiken? Det måste man ju ändå förutsätta, att klubben har en ständig dialog med sina spelare och att det är högt i tak mellan spelare och "överordnade".
Rickard, jag håller fullkomligt med din åsikt här, och konstigt vore ju annat, då jag beskrev det på ungefär samma sätt för länge sedan som du nyss gjorde.

Hur som helst så lär vi få se en och annan tackling på öppen is levererad av honom under derbyna.
Önskar grabben lycka till även om han har en tecknad oxe på bröstet.
Tack, ja det lär vi nog få göra. Hoppas Tång m.fl. kan sätta emot! ;)
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6041
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Kim Thunell kommer assistera Karl helmersson.
http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... -i-a-laget
Peter Svensson
Reactions:
Posts: 25
Joined: 19 Mar 2014, 10:53

Re: Övergångar i andra lag

Post by Peter Svensson »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote: http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... teget-3566

Jag kände att jag behövde ett miljöombyte och därför gick jag till Grästorp säger Filip.

Jag tror också att han behövde ett miljöombyte men det var inte så han lade fram det när han lämnade Skövde. Fegt tycker jag att svika och extra fegt att göra det med en lögn.
Har du hört Filip säga att det var pga studier han slutade, eller läste du det bara på hemsidan?
Per-Erik Odh wrote:Jättetråkigt detta. Tycker inte att man behöver skämmas över att se Filip som en svikare heller när man läser intervjun. Faan vad dåligt av dig Filip! Det där jävla bois av alla lag och jag önskar inte lycka till för det vore falskt av mig!
Denna övergång sved tydligen.
Jag har inte hört Filip säga detta själv men jag fick historian uppläst för mig av personer som är klubbben och som jag har förtroende för.

Övergången som sådan svider inte speciellt även om det är extra svekfullt, enligt mig, att som Skövdespelare fullborda sveket med att gå till bois.
Jag ställer höga krav på mig själv med att har jag gjort ett val så står jag för det eller om jag valt att sympatisera med en grupp så står jag för det. Gör jag fel då om jag ställer samma krav på en Skövdespelare? Knappast är mitt svar!
Filip lämnar och för mig är det ett svek även om jag har full förståelse för att studierna tog för mycket tid. När det stod klart att det bara var något Filip sade så blir det dubbelsvek. Att han sedan går till bois är för mig ett trippelsvek och säger en jävoa massa om den personens karraktär!

Bye bye Filip och punkt för mig i frågan.

Ni fick Robin klasson. Vi får Filip=) hur svårt kan det va?=)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5303
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Övergångar i andra lag

Post by Per-Erik Odh »

Ollikainen står i bois mål även nästa säsong. Otroligt viktig påskrift för dem. Fortsätter han att vara lika bra nästa säsong som förra är det flera viktiga poäng som han räddar åt dem.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6041
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Ollikainen står i bois mål även nästa säsong. Otroligt viktig påskrift för dem. Fortsätter han att vara lika bra nästa säsong som förra är det flera viktiga poäng som han räddar åt dem.
Dom säger att Mariestad satsar på egna produkter. Nu släpper dom iväg Anton Lauri som har Mariestad som moderklubb och tar upp Robin Wallin från juniorlaget som har Skövde som moderklubb. :-)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1567
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Övergångar i andra lag

Post by Marcus Lundgren »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Ollikainen står i bois mål även nästa säsong. Otroligt viktig påskrift för dem. Fortsätter han att vara lika bra nästa säsong som förra är det flera viktiga poäng som han räddar åt dem.
Dom säger att Mariestad satsar på egna produkter. Nu släpper dom iväg Anton Lauri som har Mariestad som moderklubb och tar upp Robin Wallin från juniorlaget som har Skövde som moderklubb. :-)
Enligt eliteprospect spelade skövde med 10 egna produkter förra året (sista matchen ej medräknad) bois med 7, ändå hör man boisare tjata bra mycket mer än sikare om det här med egna spelare.. Intressant tycker jag
Post Reply