Skövde IK 2015/2016

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Skövde IK 2015/2016

Post by Kristoffer Bennemyr »

Dags att starta upp denna tråden då kanske...

Kontrakterade spelare inför nästa säsong:

D: Erik Rosén

F: Oscar Back
F: Johan Erkgärds
F: Oscar Forsmark
F: Jesper Hultman
F: Mikael Persson-Riis

Alltså en back och fem forwards. För egen del hoppas jag på att vi får behålla Klasson, Rundqvist och Alengård på forwardssidan (utöver dom som har kontrakt)
Sen ser jag gärna en förändring på sportchef och tränarsidan.
Känns som det är dags nu, något måste hända där. Ett samtal till en viss Kempe kanske skulle kunna vara intressant? Han stod ju trots allt på läktaren nere i Pantern
För Rebellerna I Tiden!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Anders Edman »

Håller helt med dig Bennemyr, annars lär historien upprepa sig igen :oops:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

Bara en kort kommentar om Kempe på läktaren så det slipper bli spekulation.
Kempe är vad jag förstår "svärfar" till Sjögren och stämmer det så är det ju inte så konstigt om han kollar Pantern vs Skövde!?
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Anders Edman »

Inför nästa säsong så tycker jag följande; satsa på en mental coach, vårda samarbetspartners, satsa de pengar man eventuellt har till nyförvärv på en duktig meriterad tränare istället med ett kontrakt på minst 2 år och blir det pengar över så lägg dom på en riktigt duktig klass målvakt. Lyft upp egna spelare och sätt upp ett klart och tydligt mål för föreningen. T.ex om 3 år så ska vi spela i Allsvenskan, detta för att vara attraktivt för såväl nya spelare, egna spelare som vill upp i A-laget samt sponsorer. Att bara ha som målsättning att vara ett ett lag i ettan bland många andra skapar ju tyvärr inget större intresse från något håll. Kliv då hellre ner i tvåan och spela enbart med egna produkter/juniorer och ta sats därifrån. Detta velande i mellanmjölkens land leder ju inte till någonting alls egentligen förutom en massa spruckna drömmar, dålig PR, publik som sviker etc. Att publiken sviker är egentligen inget konstigt då man inte vet vilket ben man skall stå på eller vad man ska förvänta sig. Tydliga och klara mål som förmedlas på ett klart och tydligt sätt gör att man får bättre förståelse för produkten Skövde IK.

Tack för i år.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

Jag kan förstå hur du tänker Eddie men publikargumentet lär ju inte hålla. Hur många går och tittar på SIK i tvåan?

Jag för min del tror inte att man skall snacka om hur laget skall se ut nästa säsong så länge den nuvarande pågår. Inte för att det är troligt men i teorin kan Skövde fortfarande spela i Allsvenskan nästa säsong!
Om det efter lördagens match är sju eller fler poäng upp till femteplatsen kan man ge upp men inte förr!
Hur faan ska man kunna avkräva jävlaranamma av ett lag om man själv som supporter ger upp så länge det finns teoretiska chanser? :o
Besviken och förbannad är inte ett dugg konstigt att vara idag men ge upp, aldrig! Det är som jag ser det ett jävla fjolleri :evil:

Så tycker jag :?
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Anders Edman »

Ok ett sista inlägg då. Jag rekommenderar varmt alla de som läser här att gå in på Joakim Blomqvists Facebook sida och läsa vad han skriver där. Bättre kan det inte sammanfattas!!! Over and out !!!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Marcus Lundgren »

Kristoffer Bennemyr wrote:Dags att starta upp denna tråden då kanske...

Kontrakterade spelare inför nästa säsong:

D: Erik Rosén

F: Oscar Back
F: Johan Erkgärds
F: Oscar Forsmark
F: Jesper Hultman
F: Mikael Persson-Riis

Alltså en back och fem forwards. För egen del hoppas jag på att vi får behålla Klasson, Rundqvist och Alengård på forwardssidan (utöver dom som har kontrakt)
Sen ser jag gärna en förändring på sportchef och tränarsidan.
Känns som det är dags nu, något måste hända där. Ett samtal till en viss Kempe kanske skulle kunna vara intressant? Han stod ju trots allt på läktaren nere i Pantern
Håller med om mycket där, framför allt måste tränarsidan ses över. Dock tror jag att Sjögren är ihop med kempes dotter och att hon bor med honomni Malmö, lär ju i så fall varit därför Kempe var där? Personligen ser jag hellre en meriterad tränare än Erkgärds (som jag tycker har varit säsongens flopp)
Last edited by Marcus Lundgren on 05 Feb 2015, 20:35, edited 1 time in total.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:Dags att starta upp denna tråden då kanske...

Kontrakterade spelare inför nästa säsong:

D: Erik Rosén

F: Oscar Back
F: Johan Erkgärds
F: Oscar Forsmark
F: Jesper Hultman
F: Mikael Persson-Riis

Alltså en back och fem forwards. För egen del hoppas jag på att vi får behålla Klasson, Rundqvist och Alengård på forwardssidan (utöver dom som har kontrakt)
Sen ser jag gärna en förändring på sportchef och tränarsidan.
Känns som det är dags nu, något måste hända där. Ett samtal till en viss Kempe kanske skulle kunna vara intressant? Han stod ju trots allt på läktaren nere i Pantern[/
Håller med om mycket där, framför allt måste tränarsidan ses över. Dock tror jag att Sjögren är ihop med kempes dotter och att hon bor med honomni Malmö, lär ju i så fall varit därför Kempe var där? Personligen ser jag hellre en meriterad tränare än Erkgärds (som jag tycker har varit säsongens flopp)
Erkgärds var ju bra i serielunken,men han och många mer tar ju inte ett kliv ytterligare när det väl gäller.
Men se nu till att ha en budget som ger svängrum om nu publiken fortsätter svika,jag vill inte uppleva en säsong till där det ska snackas ekonomi hela tiden!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Juha Ojajärvi »

Ja Erkgärds är helt klart den spelare som borde få lämna först.
Jag antar (vet) att han är bäst betald av alla och för den summan
pengar har man inte direkt fått valuta.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Oscar Soljamo »

En sak som tål att tänkas på. Vilka av våra ledande spelare producerar i allettan? Alengård är bäst. Svensson har räddat oss flertalet gånger men tyvärr har Han inte möjlighet att göra mål. Hultman får godkänt men Sedan då? Det är ju Gus. Back. Tibro alex som vissar framfötterna. Vi behöver spelare som tar för sig och producerar i allettan och inte bara i serien.

Vi behöver minst två riktiga målskyttar. Jag ser ingen målskytt förutom alengård. Back.

Erkgärds ska leda laget nu men han snurrar runt som han gjorde mot sämre lagen. I allettan funkar inte det.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Juha Ojajärvi »

Oscar Soljamo wrote:En sak som tål att tänkas på. Vilka av våra ledande spelare producerar i allettan? Alengård är bäst. Svensson har räddat oss flertalet gånger men tyvärr har Han inte möjlighet att göra mål. Hultman får godkänt men Sedan då? Det är ju Gus. Back. Tibro alex som vissar framfötterna. Vi behöver spelare som tar för sig och producerar i allettan och inte bara i serien.

Vi behöver minst två riktiga målskyttar. Jag ser ingen målskytt förutom alengård. Back.

Erkgärds ska leda laget nu men han snurrar runt som han gjorde mot sämre lagen. I allettan funkar inte det.
Klasson? Pucktransportör helst redan från första bytet tills slutsignalen ljuder.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote:Ja Erkgärds är helt klart den spelare som borde få lämna först.
Jag antar (vet) att han är bäst betald av alla och för den summan
pengar har man inte direkt fått valuta.
Rätt kul att kolla statistik. Enligt statistiken så ligger Erkgärds på topp placeringar i både grundserien och Allettan. Inte dåligt av en spelare som sågas :lol:
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Oscar Soljamo »

Men vill se mer rakt och rejält spel från Erkgärds sida, jag vet, han kan och han är skicklig men visa det nu när det gäller. Men känns som at Erkgäds är bättre
på bortaplan än hemma?

Min pappa hörde från en sponsor att Ljungren sitter löst i båset, och Spaak har är ju ledig så varför inte...?
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Gunwaldh Johansson »

Oscar Soljamo wrote:Men vill se mer rakt och rejält spel från Erkgärds sida, jag vet, han kan och han är skicklig men visa det nu när det gäller. Men känns som at Erkgäds är bättre
på bortaplan än hemma?

Min pappa hörde från en sponsor att Ljungren sitter löst i båset, och Spaak har är ju ledig så varför inte...?
Anders Spaak har väl fortfarande kontrakt med Grästorp. Skulle gissa på att han förlänger med Grästorp. Skulle Fredrik får sluta så gissar jag på att Greger Wallette blir ny tränare.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Men vill se mer rakt och rejält spel från Erkgärds sida, jag vet, han kan och han är skicklig men visa det nu när det gäller. Men känns som at Erkgäds är bättre
på bortaplan än hemma?

Min pappa hörde från en sponsor att Ljungren sitter löst i båset, och Spaak har är ju ledig så varför inte...?
Anders Spaak har väl fortfarande kontrakt med Grästorp. Skulle gissa på att han förlänger med Grästorp. Skulle Fredrik får sluta så gissar jag på att Greger Wallette blir ny tränare.
Jag tycker det är rätt vansinnigt om Fredrik får gå så länge vi inte har ekonomi att anställa en annan tränare på heltid!
Nu har vi investerat tre säsonger i Fredrik och det har enligt mig ett stort värde.

Skall vi hitta en tränare som verkligen gör skillnad krävs det med stor säkerhet att vi kan anställa en sådan på heltid. Det skulle tveklöst också innebära klubbens största personalkosnad.
Javisst till en heltidsanställd tränare om vi kan finansiera det. I annat fall ska vi vara rädda om det vi har!
Nu vet vi ju inte ens hur Fredriks tankar går. Han kanske inte orkar en säsong till. Som jag känner Fredrik så har han fokus på utmaningarna den kommande en och en halv veckan precis som en tränare skall ha.

Det gäller att kombinera sina drömar med realistiskt genomförbara saker!

Så går mina tankar.
/Perka
Post Reply