Skövde IK 2015/2016

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Niklas Hjalmarsson »

Förmodar att han spelar gratis för svärfar eftersom han är en sån god svärson och med tanke på den ansträngda ekonomin! ;)
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote:Förmodar att han spelar gratis för svärfar eftersom han är en sån god svärson och med tanke på den ansträngda ekonomin! ;)
Han lär nog spela billigt om inte annat.

Känns väl lite som att Hultman kan vara den där skillnaden som är mellan en 3e-4e plats och en play-off plats. Får hoppas på det iaf! :D
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote:Förmodar att han spelar gratis för svärfar eftersom han är en sån god svärson och med tanke på den ansträngda ekonomin! ;)
Det är inte alla föreningar som spelarna väljer att göra comeback i,kanske ska ni fråga Jonsson om han vill börja igen?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by peter johansson »

Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote:Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Jag jävlades lite med Niklas,jag vet mycket väl att Jonsson är för gammal för comeback :D
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Magnus Hallberg »

Urban Stahel wrote:
peter johansson wrote:Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Jag jävlades lite med Niklas,jag vet mycket väl att Jonsson är för gammal för comeback :D
Tycker man är lite desperata där bort i förorten. Panikvärvar en norrman med minst sagt skral poängskörd, ojoj vilken sågning och underbetyg till nuvarande trupp! Dessutom skramlar supportrarna för att laget ska ha råd med bortaresorna... Konkurs på gång?
David Johansson
Reactions:
Posts: 411
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by David Johansson »

Magnus Hallberg wrote:
Urban Stahel wrote:
peter johansson wrote:Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Jag jävlades lite med Niklas,jag vet mycket väl att Jonsson är för gammal för comeback :D
Tycker man är lite desperata där bort i förorten. Panikvärvar en norrman med minst sagt skral poängskörd, ojoj vilken sågning och underbetyg till nuvarande trupp! Dessutom skramlar supportrarna för att laget ska ha råd med bortaresorna... Konkurs på gång?
Vad är det negativa med att supporterklubben hjälper till att samla, så att de pengar som skall användas till resor, kan användas till Truppen...ÄKTA supportrar gör på detta sättet... :D
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote:
Magnus Hallberg wrote:
Urban Stahel wrote:
peter johansson wrote:Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Jag jävlades lite med Niklas,jag vet mycket väl att Jonsson är för gammal för comeback :D
Tycker man är lite desperata där bort i förorten. Panikvärvar en norrman med minst sagt skral poängskörd, ojoj vilken sågning och underbetyg till nuvarande trupp! Dessutom skramlar supportrarna för att laget ska ha råd med bortaresorna... Konkurs på gång?
Vad är det negativa med att supporterklubben hjälper till att samla, så att de pengar som skall användas till resor, kan användas till Truppen...ÄKTA supportrar gör på detta sättet... :D
Tror mer på ekonomiskt kaos i förorten,ingen vill ju se dom på hemmaplan längre!..Topplag med knappt 700 på hemmamatcherna,illa ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

!

Post by Göran Strid »

En oerhörd karaktärsspelare med hjärta för föreningen förstärker laget. Om Jesper skulle vara lite ringrostig de första matcherna, så uppvägs det med råge av just hans karaktär. Ingen annan spelare kan undgå att ge 110%, när han är på isen. Jag kan inte erinra mig någon som på samma sätt ger allt i varje ögonblick om så det gäller vid sargen, framför mål eller ta sin spelare eller viljan att ge passet till honom bredvid. En perfekt förstärkning och en enastående lagspelare till ett lag med lite svajigt uppträdande med andra ord och som kan lova något riktigt bra med början den 28 december!

Till sist, att börja larva och raljera om svärfar, påtvingad comeback, ekonomi och annat är bara twitterpatetiskt. En godhjärtad tolkning kan vara, att det var med glimten i ögat.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Magnus Hallberg »

Urban Stahel wrote:
David Johansson wrote:
Magnus Hallberg wrote:
Urban Stahel wrote:
peter johansson wrote:Nä men många och Jesper har ju bara hållit upp i några månader,Johnsson slutade för flera år sedan och är dessutom mycket äldre !!
Jag jävlades lite med Niklas,jag vet mycket väl att Jonsson är för gammal för comeback :D
Tycker man är lite desperata där bort i förorten. Panikvärvar en norrman med minst sagt skral poängskörd, ojoj vilken sågning och underbetyg till nuvarande trupp! Dessutom skramlar supportrarna för att laget ska ha råd med bortaresorna... Konkurs på gång?
Vad är det negativa med att supporterklubben hjälper till att samla, så att de pengar som skall användas till resor, kan användas till Truppen...ÄKTA supportrar gör på detta sättet... :D
Tror mer på ekonomiskt kaos i förorten,ingen vill ju se dom på hemmaplan längre!..Topplag med knappt 700 på hemmamatcherna,illa ;)
Så måste det ju vara! :) ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Anders Åstebro »

Oavsett så är Hultman i laget SIK som drycken mumma på Julbordet.
Han kanske kommer vara lite "blek" de första matcherna, men även då så kommer han
visa styrka med kämpaglöd.
Det är jag övertygad om efter att hn är en sådan person och även har skolats med detta när han var över på andra sidan pölen. ;)

Helt klart en förstärkning för laget som annars varit svajigt denna säsong.
Last edited by Anders Åstebro on 14 Feb 2016, 21:32, edited 1 time in total.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Simon Henriksson »

Undra om Hasse rycker i Anton Lindgren nu när hans Hudiksvall har spelat klart. Jag vet inte riktigt prognosen på Niklasson och Karlsson, men känslan säger att de inte är tillbaka till PO.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Marcus Lundgren »

Simon Henriksson wrote:Undra om Hasse rycker i Anton Lindgren nu när hans Hudiksvall har spelat klart. Jag vet inte riktigt prognosen på Niklasson och Karlsson, men känslan säger att de inte är tillbaka till PO.
låter väl inte orimligt. Sen om han vill komma är ju en annan femma.
Jag vet inte om rapporterna har ändrats men med tanke på hur det lät för någon vecka sedan så tror jag inte någon av dom är tillbaka denna säsongen.
Post Reply