Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Kör hårt Göran "Trams" Strid.
Puffa på du med din energi så kanske du får se lite rök en vacker dag.

Ja, just det, det var nog en som sa just detta här om dagen när han pratade om näst kommande säsong eller hur det nu var.
"Ingen rök utan eld" var visst vad han sa. En gammal klyscha som allt som oftast går igen lite här och var som bekant, och jag undrade givetvis vad han menade med denna klyscha.
Tja, ännu en som...... :?


Lägg ner Göran och ring själv till Kommunen och be att få snacka med han som gjorde slutbesiktningen och ställ frågor om du vill ha svar på det jag påstår om att fakturan var yvigt tilltagen i förhållande till vad som hade byggts på VIPen.
Att man sedan "skyllde på" ideellt arbete osv är inte ens i närheten av en hållbar ursäkt.

Du är ju lite av en svensk MUST agget Göran, så sätt fart på dina apostlahästar och gör skäl för din statliga pension på ålderns vår så får vi se vad du kommer fram till.
Lycka till!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Nej Anders, det är inte så enkelt att man kan lyfta över ansvaret till någon annan att kolla om man gör en grov beskyllning. Oavsett om du skulle ha rätt eller inte så häver man inte ur sig något sådant om man inte har på fötterna. Med det menar jag att det är du och ingen annan som skall presentera bevis.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Nej Anders, det är inte så enkelt att man kan lyfta över ansvaret till någon annan att kolla om man gör en grov beskyllning. Oavsett om du skulle ha rätt eller inte så häver man inte ur sig något sådant om man inte har på fötterna. Med det menar jag att det är du och ingen annan som skall presentera bevis.
Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker Perka.
Jag vet vad som är sagts om detta av en person som är väl insatt i problematiken i dubbel bemärkelse, och enligt honom så är det offentliga uppgifter så det är bara för var och en att ta tag i det om man är nyfiken av sig och verifiera det hela eller förkasta det.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Nej Anders, det är inte så enkelt att man kan lyfta över ansvaret till någon annan att kolla om man gör en grov beskyllning. Oavsett om du skulle ha rätt eller inte så häver man inte ur sig något sådant om man inte har på fötterna. Med det menar jag att det är du och ingen annan som skall presentera bevis.
Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker Perka.
Jag vet vad som är sagts om detta av en person som är väl insatt i problematiken i dubbel bemärkelse, och enligt honom så är det offentliga uppgifter så det är bara för var och en att ta tag i det om man är nyfiken av sig och verifiera det hela eller förkasta det.
Ska jag vara ärlig så skiter jag också i vad du tycker.
Det är bara så tråkigt detta att du är så snabb att starta negativa rykten.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Det är bara så tråkigt detta att du är så snabb att starta negativa rykten.
För mig med flera är det inget rykte utan fakta som tydligen också är offentliga så du kan ju hjälpa MUST mannen att finna dem.
Borde inte vara så svårt att förstå för den intresserade var man skall finna dem.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det är bara så tråkigt detta att du är så snabb att starta negativa rykten.
För mig med flera är det inget rykte utan fakta som tydligen också är offentliga så du kan ju hjälpa MUST mannen att finna dem.
Borde inte vara så svårt att förstå för den intresserade var man skall finna dem.
Vad bra om det är offentligt för då får vi ju svart på vitt här i veckan av både SLA och SN om SIK har misskött sig!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Egendomligt!
När man läser på Oxarnas gästbok så år man en bild av att det är allmän flytt av spelare från ett sjunkande skepp.

Jag tror att det är som så att man i SIK styrelse vill ha ut mesta möjliga av denna säsong och det innebär att man lånar ut spelare till andra klubbar då man blir av med en lönepost etc. etc.
Sedan försöker man sannolikt att få dem man önskar ha med till nästa säsong att krita på ett kontrakt till nästa säsong eftersäsongsslut.
Detta sagt utan att ha läst på om diverse spelares utflykter, men det låter som ett troligt scenario för mig hur klubben agerar och givetvis hur klubbens ekonomiska välstånd är givetvis.
Hur man än vrider och vänder på steken så söker säkert styrelsen att nå maximal utdelning av det som finns kvar av säsongen innan barmarksträningen skall till.

Någon egentlig flykt ser jag inte utan det är mer yttre omständigheter som gör detta möjligt.
Så som det förskjutna transferfönstret och seriesystemet etc.

Men som den kände Skultorparn sa "Ingen rök utan eld" så det blir nog "Smoke on the frozen water" även nästa säsong.
Hur man nu skall ta och tolka den klyschan vet i f*n.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det är bara så tråkigt detta att du är så snabb att starta negativa rykten.
För mig med flera är det inget rykte utan fakta som tydligen också är offentliga så du kan ju hjälpa MUST mannen att finna dem.
Borde inte vara så svårt att förstå för den intresserade var man skall finna dem.
Vad bra om det är offentligt för då får vi ju svart på vitt här i veckan av både SLA och SN om SIK har misskött sig!
Det har du väl redan fått om du läser mellan raderna i media, om du inte nu åter igen leker blindbock och sticker huvudet i sanden som en struts.

Jag har som sagt inte läst det du har läst, men ge mig dag då det stod i SLA så kall jag läsa artikeln och göra en jämförelse med det jag i går fick till mig.
Spela i och för sig mindre roll vad för info det står i media för min del, för om jag skall förtroende rangordna källorna så vinner min över journalisten som skrev artikeln, och Hans Ljunggren med hästlängder av den enkla anledningen att min är "dubbelmärkt" av ren insideinfo.
Bättre än så kan det knappast bli när det gäller förtroendepoäng, men att det sedan görs en abrovinsch hör ju liksom till det politiska och idrottsliga spelet här i Sverige.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Skövde IK 13/14

Post by Kristoffer Bennemyr »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det är bara så tråkigt detta att du är så snabb att starta negativa rykten.
För mig med flera är det inget rykte utan fakta som tydligen också är offentliga så du kan ju hjälpa MUST mannen att finna dem.
Borde inte vara så svårt att förstå för den intresserade var man skall finna dem.
Vad bra om det är offentligt för då får vi ju svart på vitt här i veckan av både SLA och SN om SIK har misskött sig![/quote]
Det har du väl redan fått om du läser mellan raderna i media, om du inte nu åter igen leker blindbock och sticker huvudet i sanden som en struts.

Jag har som sagt inte läst det du har läst, men ge mig dag då det stod i SLA så kall jag läsa artikeln och göra en jämförelse med det jag i går fick till mig.
Spela i och för sig mindre roll vad för info det står i media för min del, för om jag skall förtroende rangordna källorna så vinner min över journalisten som skrev artikeln, och Hans Ljunggren med hästlängder av den enkla anledningen att min är "dubbelmärkt" av ren insideinfo.
Bättre än så kan det knappast bli när det gäller förtroendepoäng, men att det sedan görs en abrovinsch hör ju liksom till det politiska och idrottsliga spelet här i Sverige.[/quote]



Silly Season???

Några diskuterade Gummis vara eller icke vara i truppen nästa säsong, och enligt mig så borde han inte få något erbjudande om fortsatt spel med SIK!
Jag tycker personligen att om man har ett C på bröstet och ska vara den ledaren som en kapten ändå bör vara så ska man vara med hela vägen! Inte försvinna till en grannklubb i samma serie...
I mina ögon är det ett riktigt lågmärke av gummi.
För Rebellerna I Tiden!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 13/14

Post by peter johansson »

Tycker det är riktigt lågt av Gummi riktigt riktigt dåligt nä han kan väl stanna kvar där även nästa säsong om han nu fortsätter sin karriär för i SIK vill jag inte se honom mer oavsett :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 13/14

Post by Jani Eriksson »

Jag trodde detta var silly season
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 13/14

Post by Rickard Dahl »

Enligt eliteprospects är Hultman klar på lån till Östersund ... vad fan händer? :o

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7967
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Med tanke på Åstebros senare inlägg och hans utfall senaste dygnet är det väl snart dags för en varning? Mycket aggressivt. Mycket obehagligt. Mycket otrevligt tonläge. Mycket personinriktat. Mycket väntat.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:Enligt eliteprospects är Hultman klar på lån till Östersund ... vad fan händer? :o

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7967
Line up på stats lär bli rätt intressant att kolla idag :?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:Enligt eliteprospects är Hultman klar på lån till Östersund ... vad fan händer? :o

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7967
Line up på stats lär bli rätt intressant att kolla idag :?
Ja där kom den. Tack o gonatt :(
/Perka
Post Reply