Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Per Gustafsson
Reactions:
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2014, 11:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per Gustafsson »

peter johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Magnus Hallberg wrote:http://lhcidag.se/rattan-atervander/

Va fan!? Är det här ett jävla skämt eller!? Vad är det som händer med Skövde IK!? Länken verkar krångla, men det påstås att Robin Johansson bryter sitt kontrakt för att återvända till Tranås...
Lappalainen skrev ju om detta vid jul eller nått sådant oxå. Jag frågade Hasse den gången och han svarade att det var tråkigt med sådana rykten som förstörde det för Robin samt att Robin har ett kontrakt med Skövde IK som han har för avsikt att fullfölja.
Det är ju som Jonna skriver att hans kontrakt sträcker sig över nästa säsong och då skall man väl lita på det och Skövde IKs sportchef betydligt mer än Lappalainen anser jag. Lappalainen har påstått helt felaktiga saker förut. Bland annat att Robin skulle bryta kontraktet vid jul.

Satan vilken käftsmäll det var igår när Hultman försvann. Det var det sista jag hade trott. Men det är bara att hoppas att SIK sparar stora pengar på detta och att det därmed blir ett överskott i kolumnen för spelarbudget när siffrorna presenteras vid årsmötet.

Nu är det som det är och det är bara att önska killarna lycka till vare sig man gillar det eller inte. Välkomna tillbaka när försäsongsträningen drar igång :D

Sen en liten känga. Inte för att jag var med och åkte till Grästorp med Rebellerna när det begav sig. Jag tyckte det var fel. Men jag vet varför det var Rebeller som åkte dit och jag ställde mig upp och försvarade deras engagemang för att lyfta Grästorp till ettan. Samma argument används för att försvara Gummi och Selles spel för Grästorp nu och det av en del som tyckte det var riktigt dåligt av Rebellerna när de gjorde det.
Jag kan när man funderar över det tycka att det borde vara lite tankeväckande hos både de som nu kritiserar övergångarna till Grästorp och de som kritiserade Rebellerna som åkte till Grästorp.
Bägge parter gjorde och gör det ju för att hockeyn i Skaraborg ska må bra!

Jag var en av de som inte tyckte att det var okej av Rebellerna att heja upp en blivande konkurent och att dom är i från skaraborg spelar ingen som helst roll för isf tycker jag att ni ska göra likadant för bois och stötta dom i kvalet :roll: nä detta är det nog bara Rebellerna som tycker det är ok jag menar skulle AIK åka och hjälpa till och heja på Djurgården bara för att dom är i från Stockholm knappast !!!!! och sedan när det gäller Gummi så tycker jag att det var riktigt dåligt med tanke på att han är Kapten och enbart därför för vi spara ju en massa pengar på övriga som lånas ut och det är bra men kaptenen skall stanna så är det bara !!

En Kapten är den siste som lämnar skutan, båten som klubben! Hoppas att han aldrig är välkommen tillbaka!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 13/14

Post by Simon Henriksson »

Jonna Kristiansson Porath wrote:Om man tittar på elite prospects -----> http://www.eliteprospects.com/team.php?team=328 <----- så har han skrivit på för nästa säsong också...

Tror det bara är ett rykte...
Robin står inskriven inför säsong 14/15 på EP för att han har kontrakt, det går givetvis att bryta kontraktet och då kommer han även att flyttas ifrån laguppställningen på EP.

Väldigt skumt slut på säsongen, vad händer egentligen? Jag har dock hört flera spelare stortrivs i laget och staden så det som händer känns väldigt märkligt.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per Gustafsson wrote: En Kapten är den siste som lämnar skutan, båten som klubben! Hoppas att han aldrig är välkommen tillbaka!
Vilket jävla "trams"!!!
Spelare lämnar "temporärt" Skövde IK.
Visst, men varför???

Sekundärt är det att hjälpa ett lag som spelar vidare i PO.
Primärt är det "lite" för att de önskar spela hockey längre än vad SIK kan erbjuda, men mest för att de får en chans att visa upp sig givetvis. (Läs Hultman, Rosen, Erkgärds och Thegel)
Att Gummi och vem mer gick till GIK är inte för att de primärt vill hjälpa dom, utan givetvis att de vill hjälpa SIK genom att reducera deras vidare kostnader av säsongen.

Att inte önska dem tillbaks till klubben är lika korkat som, ja jag vet inte vad jag skall jämföra med, men höjden av dumhet är det i alla fall....!!!

Det måste väl ha trängt in i skallen på den mest fanatiske SIK supporter vid det här laget att styrelsen gör ALLT och lite till för att hålla kostnaderna nere och försöka få ett så bra resultat som möjligt att visa upp vid årsmötet längre fram på detta år.

När det gäller Robbin J så är det egendomligt att Hasse Ljunggren inet vill kännas vid att han är på väg bort från SIK.
Han nämnde att RJ har ett kontrakt ett år till med SIK, men nu har han fått jobb som plåtslagare i Tranås.
Vem här tror att han kommer att pendla mellan Tranås och Skövde nästa säsong räcker upp en hand?

Jag ger det hela ett finger och påstår att RJ kommer spela för TAIF eller ta en timeoute över nästa säsong...sedan spelar han för vem han vill..

Hade inet RJ jobb som plåtslagare här i. Skövde föresten?

/Xoog

PS
Lyssnade förresten på vad Alexandersson sa om ämnet "fakturan" i radion nyss.
Kan konstatera att det som sägs utåt inte riktigt stämmer överens med vad som sägs vid fikarummet där det tas beslut.
DD
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 13/14

Post by Kristian Eriksson »

peter johansson wrote: Jag var en av de som inte tyckte att det var okej av Rebellerna att heja upp en blivande konkurent och att dom är i från skaraborg spelar ingen helst roll för isf tycker jag att ni ska göra likadant för bois och stötta dom i kvalet :roll: nä detta är det nog bara Rebellerna som tycker det är ok jag menar skulle AIK åka och hjälpa till och heja på Djurgården bara för att dom är i från Stockholm knappast !!!!! och sedan när det gäller Gummi så tycker jag att det var riktigt dåligt med tanke på att han är Kapten och enbart därför för vi spara ju en massa pengar på övriga som lånas ut och det är bra men kaptenen skall stanna så är det bara !!
Bara Ett litet klargörande. Rebellerna tycker inte att det är okej att åka och stötta Grästorp. Tänk om alla bara kunde komma ur sin lilla bubbla och inte leva i det som har varit.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 13/14

Post by Krister Holm »

peter johansson wrote:Har frågat Hasse om Robin Johansson och det är inget han känner till !!!
Det tog inte lång tid innan han kände till det... :roll:
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

Krister Holm wrote:
peter johansson wrote:Har frågat Hasse om Robin Johansson och det är inget han känner till !!!
Det tog inte lång tid innan han kände till det... :roll:
Ellerhur... Det är väl heller inget som en sportchef skulle babbla med vanliga supportrar om. Inte särskilt snyggt om det skulle komma ut på forum innan allt är klart! Hursomhelst jäkligt tråkigt att tappa Robin....
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 13/14

Post by Krister Holm »

Anders Åstebro wrote:
Per Gustafsson wrote: En Kapten är den siste som lämnar skutan, båten som klubben! Hoppas att han aldrig är välkommen tillbaka!
Vilket jävla "trams"!!!
Spelare lämnar "temporärt" Skövde IK.
Visst, men varför???

Sekundärt är det att hjälpa ett lag som spelar vidare i PO.
Primärt är det "lite" för att de önskar spela hockey längre än vad SIK kan erbjuda, men mest för att de får en chans att visa upp sig givetvis. (Läs Hultman, Rosen, Erkgärds och Thegel)
Att Gummi och vem mer gick till GIK är inte för att de primärt vill hjälpa dom, utan givetvis att de vill hjälpa SIK genom att reducera deras vidare kostnader av säsongen.
Jag tror att alla inser att signalerna denna flyttningscirkus ger är att Skövde har en ekonomi som är allt annat än bra. Därför så kan det mycket väl vara som så att Skövde VILL att spelare ska lämna klubben, tillfälligt eller för längre period är säkert beroende på om man vill behålla spelaren eller inte. För att ta exemplet Robin Johansson är han en riktigt bra back, men är han värd pengarna han kostar? Det blir väldigt dyrt för en klubb om den ska försörja en spelare som saknar jobb. Bättre då kanske att ta in en ny back som kanske är något sämre men istället bra mycket billigare. Det ger pengar till övriga spelare.

Gummi fälls det en del hårda ord om. Det kan ju vara som så att han lojalt lämnat laget för att spara pengar åt klubben, och då är han väl inte värd detta? Sedan vet jag inte om det är så, men det KAN vara så...
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 13/14

Post by peter johansson »

Det är klart att det är bra att spelare lånas ut så vi sparar pengar det säger jag inget om men däremot att kaptenen lämnar skutan det är det jag är emot och inget annat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Per Gustafsson
Reactions:
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2014, 11:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per Gustafsson »

Jag står för vad jag sa! En Kapten lämnar inte klubben oavsett om det är för att "spara" några kronor. Bort med honom för all framtid!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Rosén och Hultman spelar i Östersunds 3:e femma och Persson-Riis i Tegs 1:a femma i kvällens match mellan lagen.
http://stats.swehockey.se/Game/Events/204064
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 13/14

Post by Oscar Soljamo »

Kanske byta kapten, hade ju velat se Molin som kapten istället redan från säsongens start, får se till nästa år, Molle har inte gjort lika många poäng som förut men han gör nytta.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Rosén och Hultman spelar i Östersunds 3:e femma och Persson-Riis i Tegs 1:a femma i kvällens match mellan lagen.
http://stats.swehockey.se/Game/Events/204064
Än så länge så har Hultman gjort 1 mål för Östersund och Persson-Riis 1 ass för Teg.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Nej Anders, det är inte så enkelt att man kan lyfta över ansvaret till någon annan att kolla om man gör en grov beskyllning. Oavsett om du skulle ha rätt eller inte så häver man inte ur sig något sådant om man inte har på fötterna. Med det menar jag att det är du och ingen annan som skall presentera bevis.
Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker Perka.
Jag vet vad som är sagts om detta av en person som är väl insatt i problematiken i dubbel bemärkelse, och enligt honom så är det offentliga uppgifter så det är bara för var och en att ta tag i det om man är nyfiken av sig och verifiera det hela eller förkasta det.
Jag fick ett privat mail efter denna konversation som anonymiserat ser ut så här:

***************************************

Läser lite på forum och ser att ni har ett misstänkt förtalsärende på Rebellernas forum... (gäller den person jag tidigare trodde var tonåring eftersom han argumenterar som en tonåring med ideliga "cirkelresonemang"
och ogrundade påstående och med ett språk som knapp är begripligt...)

Påståenden som "fakta som tydligen också är offentliga" kan enkelt verifieras genom att begära att få ta del av de handlingar som rör aktuellt ärende. Räcker att gå till registrator på kommunen och begära att få se handlingarna. Om det då _inte_ finns några handlingar så är det uppenbart att ni har ett förtalsärende på Rebellernas forum.


**************************************

Detta tillsammans med att jag tyckte det var lågt att häva ur sig en beskyllning att SIK hade saltat räkningen och sedan lägga över "bevisbördan" på de som vill kolla upp det istället för att visa själv att det var så gjorde åtminstone mig nyfiken att följa uppmaningen från både Anders och mailskribenten.
Sagt och gjort, jag ringde upp Skövde Kommun och de var mycket hjälpsamma.
Först var det en kvinna jag blev kopplad till som jag uppfattade som att hon hade en funktion i diariet. Hon undersökte saken och ringde tillbaka och förklarade att hon inget sådant kunde hitta men rekomenderade mig att prata med Frida på fritid. Frida kunde inte heller hjälpa till eftersom ärendet ligger på tekniska men rekomenderade mig att prata med Karin Holgersson, nämdsekreterare på tekniska kontoret. Karins svar var att det finns ingen dokumentation som styrker att Skövde IK skulle ha "saltat" någon räkning.

Så var det alltså med den trovärdigheten Anders. Ett tips inför framtiden är ju att inte okritiskt svälja allt skitsnack om klubben!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Nej Anders, det är inte så enkelt att man kan lyfta över ansvaret till någon annan att kolla om man gör en grov beskyllning. Oavsett om du skulle ha rätt eller inte så häver man inte ur sig något sådant om man inte har på fötterna. Med det menar jag att det är du och ingen annan som skall presentera bevis.
Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker Perka.
Jag vet vad som är sagts om detta av en person som är väl insatt i problematiken i dubbel bemärkelse, och enligt honom så är det offentliga uppgifter så det är bara för var och en att ta tag i det om man är nyfiken av sig och verifiera det hela eller förkasta det.
Jag fick ett privat mail efter denna konversation som anonymiserat ser ut så här:

***************************************

Läser lite på forum och ser att ni har ett misstänkt förtalsärende på Rebellernas forum... (gäller den person jag tidigare trodde var tonåring eftersom han argumenterar som en tonåring med ideliga "cirkelresonemang"
och ogrundade påstående och med ett språk som knapp är begripligt...)

Påståenden som "fakta som tydligen också är offentliga" kan enkelt verifieras genom att begära att få ta del av de handlingar som rör aktuellt ärende. Räcker att gå till registrator på kommunen och begära att få se handlingarna. Om det då _inte_ finns några handlingar så är det uppenbart att ni har ett förtalsärende på Rebellernas forum.


**************************************

Detta tillsammans med att jag tyckte det var lågt att häva ur sig en beskyllning att SIK hade saltat räkningen och sedan lägga över "bevisbördan" på de som vill kolla upp det istället för att visa själv att det var så gjorde åtminstone mig nyfiken att följa uppmaningen från både Anders och mailskribenten.
Sagt och gjort, jag ringde upp Skövde Kommun och de var mycket hjälpsamma.
Först var det en kvinna jag blev kopplad till som jag uppfattade som att hon hade en funktion i diariet. Hon undersökte saken och ringde tillbaka och förklarade att hon inget sådant kunde hitta men rekomenderade mig att prata med Frida på fritid. Frida kunde inte heller hjälpa till eftersom ärendet ligger på tekniska men rekomenderade mig att prata med Karin Holgersson, nämdsekreterare på tekniska kontoret. Karins svar var att det finns ingen dokumentation som styrker att Skövde IK skulle ha "saltat" någon räkning.

Så var det alltså med den trovärdigheten Anders. Ett tips inför framtiden är ju att inte okritiskt svälja allt skitsnack om klubben!
Och vilka åtgärder kommer nu att vidtas? Eller kommer de aggressiva och osakliga angreppen att tillåtas fortsätta både mot enskilda och föreningen?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Så var det alltså med den trovärdigheten Anders. Ett tips inför framtiden är ju att inte okritiskt svälja allt skitsnack om klubben!
Saltade räkningar var en fråga från mig till denna person efter det han berättat med ??? efter sig.
Svaret som gavs var "- Så kan man kalla det."

Men tydligen så var det inte så offentligt som han påstod att det var.
Hade själv inte hört vad som sagts och skrivits om det i media innan jag skrev här, men jag har ingen anledning att misstro denna person för hans trovärdighet bara för att det inte är antecknat i diariet.

Bara bra att inte Kommunen har någon dokumentation om det för då har det ju aldrig hänt....
Post Reply