Visst faan är det mycket som är positivt nu?

En högst "övrigt" forumtråd. Har du ingen att prata med hemma, så kan du prata av dig här.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Per-Erik Odh »

Denna säsong med två matcher kvar har vi ett publiksnitt hemma i Allettan hittills på 1451. Om man leker med tanken att vi kommer avsluta med 1100 personer de sista omgångarna, något som knappast är i överkant vad det verkar, hamnar vi på ett snitt på 1373 personer.
Förra våren snittade vi 1090.
Allettan 14/15 1068.
Allettan 13/14 1281.
Allettan 12/13 1387.
Allettan 11/12 1035.

Om man sedan tänker på att vi denna säsongen har två hemmamatcher mer är ju dessa en ren bonus. Vi har haft liknande siffror 12/13 men då var det två hemmamatcher mindre alltså.

Tittar man på grundserien och samma snitt hamnar vi på nuvarande säsong, 1128. Förra säsongen 1309. Säsongen 14/15 1091. 13/14 1084, endast tio lag. 12/13 1208 och tio lag. 11/12 1287 och tio lag. Vi hade bättre siffror förra säsongen vilket vi även hade 12/13 och 11/12 men de två säsongerna spelades det två färre hemmamatcher.

Siffror som tål att funderas över vad de betyder och framförallt, vad har klubben budgeterat med för publiksiffror och publikintäkter denna säsong? Men visst faan måste säsongens siffror innebära att vi publikmässigt går bättre än budget! Så tänker jag åtminstone och i så fall har vi ytterligare en positiv faktor att summera till att det känns som vi har medvind jämfört med förväntningarna denna säsong.

Vad tror ni andra?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Marcus Lundgren »

Jag både tror och har hört, att vi ligger en bra bit över budget på publik sidan. Sen får man ju hoppas att det ramlar in någon PO match med bra med folk också!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Björn Fröberg »

Snittet på antalet köpare på webbsändningarna har också ökat. Har inte siffror framför mig men helt klart en ökning.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Mycket som är mer som har utvecklat sig mer positiv än tidigare säsonger helt klart.
Bara att hoppas bokslutet kommer gå i samma riktning.
Men som vanligt får man vänta tills den tiden kommer, för att försöka lura ut hur det kommer att se ut har varit en hopplös affär tidigare
genom åren eller hur?
Man har tyckt att det verkar okey, men man har blivit redigt besviken när det väl har kommit på pränt.
Okey, ibland har det bara visat lite röda siffror, eller lite plus siffror, allt beroende på hur det har fallit sig med
viktiga derbymatcher, juniorernas handhavande etc....

Det där med publiksnittet i Billingehov kontra klubbens ekonomi har varit i förhållande till andra klubbar en egendomlig företeelse minst sagt.
Bara te å vänta å se vart det bär hän.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro wrote:Men som vanligt får man vänta tills den tiden kommer, för att försöka lura ut hur det kommer att se ut har varit en hopplös affär tidigare
genom åren eller hur?...Man har tyckt att det verkar okey, men man har blivit redigt besviken när det väl har kommit på pränt.
Okey, ibland har det bara visat lite röda siffror, eller lite plus siffror, allt beroende på hur det har fallit sig med
viktiga derbymatcher, juniorernas handhavande etc....
Det där med publiksnittet i Billingehov kontra klubbens ekonomi har varit i förhållande till andra klubbar en egendomlig företeelse minst sagt.
Det du skriver är mycket allvarligt, eftersom du mer eller mindre antyder bedrägligt beteende från dem som har varit eller är ansvariga för föreningens ekonomiska verksamhet. Jag är ju en av dem under många år och om ingen annan reagerar på dina i vanlig ordning negativa skriverier - icke de senaste skriverierna med anledning av kommunens inlösen av klubbstugan att förglömma - så kommer jag alltid att reagera mot dina skriverier av den här typen. Det finns kamrater till mig som menar att man skall låta Anders Åstebro vara och låta honom skriva vadsomhelst, så kanske han lugnar sig någon gång i framtiden. Jag tror tyvärr inte att du slutar med något som du hållit på med under så många år. Jag kommer alltid försvara min heder och föreningens heder, hur mycket det än kommer kosta. Jag vet till skillnad från dig sedan 30 år, hur föreningen i detalj arbetar och har synnerligen vita papper och verkligen gör rätt för sig utan fuffens som du antyder.

Jag anser det är förfärligt att du tycker så här och uppenbart tycker det jag påstår. Om du anser det du anser, så skall du vara tydlig en gång till med att skriva det här och nu på denna tråd och stå för det. Du skall också skriva att det är mig du bland annat menar, eftersom jag under flera år varit ansvarig för föreningens ekonomi. Skriv det en gång till på denna tråd och jag kommer anmäla dig för förtal och så får vi pröva det rättsligt. Dessutom skall jag lägga all kraft på att för överskådlig tid ta bort dig för gott på detta fina forum, ett forum som är en förebild för många. Punkt.

Ok, du får en chans - bara en - och det är att du tar tillbaka det du skriver och ärligt ber om ursäkt samt försäkrar att du i framtiden ägnar dig åt en enda sak på detta forum och det är att skriva om hockey, inget annat. Valet är ditt.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:Men som vanligt får man vänta tills den tiden kommer, för att försöka lura ut hur det kommer att se ut har varit en hopplös affär tidigare
genom åren eller hur?...Man har tyckt att det verkar okey, men man har blivit redigt besviken när det väl har kommit på pränt.
Okey, ibland har det bara visat lite röda siffror, eller lite plus siffror, allt beroende på hur det har fallit sig med
viktiga derbymatcher, juniorernas handhavande etc....
Det där med publiksnittet i Billingehov kontra klubbens ekonomi har varit i förhållande till andra klubbar en egendomlig företeelse minst sagt.
Det du skriver är mycket allvarligt, eftersom du mer eller mindre antyder bedrägligt beteende från dem som har varit eller är ansvariga för föreningens ekonomiska verksamhet. Jag är ju en av dem under många år och om ingen annan reagerar på dina i vanlig ordning negativa skriverier - icke de senaste skriverierna med anledning av kommunens inlösen av klubbstugan att förglömma - så kommer jag alltid att reagera mot dina skriverier av den här typen. Det finns kamrater till mig som menar att man skall låta Anders Åstebro vara och låta honom skriva vadsomhelst, så kanske han lugnar sig någon gång i framtiden. Jag tror tyvärr inte att du slutar med något som du hållit på med under så många år. Jag kommer alltid försvara min heder och föreningens heder, hur mycket det än kommer kosta. Jag vet till skillnad från dig sedan 30 år, hur föreningen i detalj arbetar och har synnerligen vita papper och verkligen gör rätt för sig utan fuffens som du antyder.

Jag anser det är förfärligt att du tycker så här och uppenbart tycker det jag påstår. Om du anser det du anser, så skall du vara tydlig en gång till med att skriva det här och nu på denna tråd och stå för det. Du skall också skriva att det är mig du bland annat menar, eftersom jag under flera år varit ansvarig för föreningens ekonomi. Skriv det en gång till på denna tråd och jag kommer anmäla dig för förtal och så får vi pröva det rättsligt. Dessutom skall jag lägga all kraft på att för överskådlig tid ta bort dig för gott på detta fina forum, ett forum som är en förebild för många. Punkt.

Ok, du får en chans - bara en - och det är att du tar tillbaka det du skriver och ärligt ber om ursäkt samt försäkrar att du i framtiden ägnar dig åt en enda sak på detta forum och det är att skriva om hockey, inget annat. Valet är ditt.
LoL...

Återkommer Göran!
Nu skall jag gräva fram bilen för avfärd 40mil norr över... ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Till Göran Strid!

Nu återkommer jag... ;)
Du tar till "Storsläggan" så somliga sätter morgonkaffet eller kvällsölen i halsen i det du skriver.

Jag skall fatta mig så kort jag kan för att inte dra ut på ditt "lidande" så du kan njuta av den goda whislyn du säkert har i glaset fram på kvällningen.

1. Som en parantes i sammanhanget angående inlösen av kansliet så har det gått helt rätt till enligt alla reglementen som föreskriver detta
på kommunal nivå etc...

Likt förbaskat tycker jag att det är oförskämt av en klubb (vilken som) att begära, plocka ut, ta del av detta, när man får till sig en väldigt efterlängtad fullgod isyta i utbyte.

Följdfrågan i samband med denna parantes kan man ju ställa sig.
Skall klubben få, köpa eller hyra den nya kansli lokal som kommer att inbyggas i detta nybygge vid Billingehov???
Som sagt en parantes i det hela och i princip oviktigt i sig!

2. Genom åren så har SIK-supportrarna blivit väldigt luttrade när det gäller klubbens ekonomi, årsredovisning och bokslut.
Det var ungefär det som mitt tidigare inlägg handlade om i sak.

För det var inte så länge sedan som en ordförande i klubben på senhösten skrev/sa att ekonomin i klubben var ansträngd men under kontroll.
Någon månad senare så var det supportrar som gick med "bössan" ute på stan för att samla ihop slantar för att rädda klubben.

Vad anbelangar det jag syftade på om A-lagets insatts och juniorernas förehavanden kommer ur din egen mun i fjol.
Nämligen det att vi fick inte de siffror i redovisningen som vi hoppades på tack vare....
Att: A-laget missade derbymatcher pga...(missade intäkter)
ATT SIK fick spela i fortsättningsserien och....
ATT juniorerna fick möjligheten att kvala uppåt....(vilket blev en extra kostnad)

Under de senaste åren, typ 10, har jag alltid hört och sett att Skövde IK alltid legat i toppen i publikligan för div1!
Men trotts detta så har siffrorna i bokslutsredovisningen varit minst sagt beskedliga, med röda siffror eller marginella gröna dito.

Så det vore väl väldigt egendomligt om inte man reagerar på de fakta som finns eller hur?

Jag påvisade en generell jämförelse med andra klubbar i inlägget som du reagerade emot...
Ja, det är svårt att göra en jämförelse nu för tiden mellan idrottsklubbar från olika regioner då det kommualt sker så mycket vid sidan om
som påverkar det hela.
(Den biten kan vi ta vid sidan om vid senare tillfälle Göran)


Men skall ändå försöka göra en liten markant jämförelse mellan SIK och en annan klubb när det gäller publiksnittet bara för ATT....det är lite tragikkomik i det hela när man tänker efter.... ;)

SIK har ett publiksnitt som många skulle avundas även om de var i en högre serie.
Ett lag som Pantern, Malmölaget som är i Allsvenskan, har ett betydligt lägre publiksnitt som alla vet.
Utan att ha räknat på det hela ( du får göra det själv Göran), så blir man fundersam hur f*n en klubb som Pantern har klarat sig genom årens lopp med sin verksamhet???

Ja de har ju typ samma verksamhet som SIK eller hur?
A-laget i Allsvenskan nu mer, de rullar på med sin juniorverksamhet precice som SIK osv....

Vad skiljer?
Publiksnittet är en markant skillnad mellan klubbarna till fördel för SIK!
Sponsorintäkter?
Där tror jag mig veta att det är en markant skillnad till fördel för Pantern lustigt eller olustigt nog!

Om man bara tar dessa parametrar mellan dessa klubbar så blir man fundersam vad det som egentligen skiljer dem åt så markant rent hockeymässigt?!?

Nog kommenterat på ditt påhopp på mig nu Göran!

Jag tänker INTE be om en ursäkt för det jag har skrivit!!!

Tycker du fortfarande att jag har gjort mig skyldig till en förtalskampanj emot SIK och dig personligen så
ser jag fram emot en inställelse till "to Court" framöver...

Du kommer att förlora den omgången Göran! ;)

Med vänlig hälsning
/Xoog
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Pull pull!
Var har du tagit vägen Göran??

Funderar du fortfarande på vad jag egentligen skrev, eller håller du på att knåpa ihop till en polisanmälan samtidigt som du smuttar på en god whisly?

Oavsett vilket så hoppas jag att din whisly smakar utmärkt.. :mrgreen:
Last edited by Anders Åstebro on 16 Feb 2017, 00:32, edited 1 time in total.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Admin »

Tråd flyttad...
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Admin wrote:Tråd flyttad...

Bra Admin!

Nu har Göran Strids ilägg/attack/anklagelser emot mig kommit på rätt plats!
Som rena jävla bullshit! givetvis!

Tack så mycket Admin!

Med vänlig hälsning
/Xoog

PS
Tyvärr då hamnade även ursprungs inlägget här....
Vilket inte inte infaller under "bullshit" tråd
Ert val inte mitt...så håll till godo!
DS
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Kristoffer Bennemyr »

Anders Åstebro wrote:Till Göran Strid!

Nu återkommer jag... ;)
Du tar till "Storsläggan" så somliga sätter morgonkaffet eller kvällsölen i halsen i det du skriver.

Jag skall fatta mig så kort jag kan för att inte dra ut på ditt "lidande" så du kan njuta av den goda whislyn du säkert har i glaset fram på kvällningen.

1. Som en parantes i sammanhanget angående inlösen av kansliet så har det gått helt rätt till enligt alla reglementen som föreskriver detta
på kommunal nivå etc...

Likt förbaskat tycker jag att det är oförskämt av en klubb (vilken som) att begära, plocka ut, ta del av detta, när man får till sig en väldigt efterlängtad fullgod isyta i utbyte.

Följdfrågan i samband med denna parantes kan man ju ställa sig.
Skall klubben få, köpa eller hyra den nya kansli lokal som kommer att inbyggas i detta nybygge vid Billingehov???
Som sagt en parantes i det hela och i princip oviktigt i sig!

2. Genom åren så har SIK-supportrarna blivit väldigt luttrade när det gäller klubbens ekonomi, årsredovisning och bokslut.
Det var ungefär det som mitt tidigare inlägg handlade om i sak.

För det var inte så länge sedan som en ordförande i klubben på senhösten skrev/sa att ekonomin i klubben var ansträngd men under kontroll.
Någon månad senare så var det supportrar som gick med "bössan" ute på stan för att samla ihop slantar för att rädda klubben.

Vad anbelangar det jag syftade på om A-lagets insatts och juniorernas förehavanden kommer ur din egen mun i fjol.
Nämligen det att vi fick inte de siffror i redovisningen som vi hoppades på tack vare....
Att: A-laget missade derbymatcher pga...(missade intäkter)
ATT SIK fick spela i fortsättningsserien och....
ATT juniorerna fick möjligheten att kvala uppåt....(vilket blev en extra kostnad)

Under de senaste åren, typ 10, har jag alltid hört och sett att Skövde IK alltid legat i toppen i publikligan för div1!
Men trotts detta så har siffrorna i bokslutsredovisningen varit minst sagt beskedliga, med röda siffror eller marginella gröna dito.

Så det vore väl väldigt egendomligt om inte man reagerar på de fakta som finns eller hur?

Jag påvisade en generell jämförelse med andra klubbar i inlägget som du reagerade emot...
Ja, det är svårt att göra en jämförelse nu för tiden mellan idrottsklubbar från olika regioner då det kommualt sker så mycket vid sidan om
som påverkar det hela.
(Den biten kan vi ta vid sidan om vid senare tillfälle Göran)


Men skall ändå försöka göra en liten markant jämförelse mellan SIK och en annan klubb när det gäller publiksnittet bara för ATT....det är lite tragikkomik i det hela när man tänker efter.... ;)

SIK har ett publiksnitt som många skulle avundas även om de var i en högre serie.
Ett lag som Pantern, Malmölaget som är i Allsvenskan, har ett betydligt lägre publiksnitt som alla vet.
Utan att ha räknat på det hela ( du får göra det själv Göran), så blir man fundersam hur f*n en klubb som Pantern har klarat sig genom årens lopp med sin verksamhet???

Ja de har ju typ samma verksamhet som SIK eller hur?
A-laget i Allsvenskan nu mer, de rullar på med sin juniorverksamhet precice som SIK osv....

Vad skiljer?
Publiksnittet är en markant skillnad mellan klubbarna till fördel för SIK!
Sponsorintäkter?
Där tror jag mig veta att det är en markant skillnad till fördel för Pantern lustigt eller olustigt nog!

Om man bara tar dessa parametrar mellan dessa klubbar så blir man fundersam vad det som egentligen skiljer dem åt så markant rent hockeymässigt?!?

Nog kommenterat på ditt påhopp på mig nu Göran!

Jag tänker INTE be om en ursäkt för det jag har skrivit!!!

Tycker du fortfarande att jag har gjort mig skyldig till en förtalskampanj emot SIK och dig personligen så
ser jag fram emot en inställelse till "to Court" framöver...

Du kommer att förlora den omgången Göran! ;)

Med vänlig hälsning
/Xoog
Ja varför det går så bra för IK Pantern kan man ju fråga sig... Du tror inte att det kan ha en viss påverkan av att Malmö IF finns i exakt samma stad och behöver en farmarklubb? Är du så jävla korkad så du tror att dom inte har ett samarbete så är du ju uppenbarligen IQ befriad...

Sen vad insamlingen efter den Allsvenska säsongen har med Göran Strid att göra förstår jag inte riktigt, under allsvenskan var det Fredrik Geijer som var ordförande, inte Göran Strid! Och det var, mig veterligen senaste gången någon (jag bland annat) stod på stan och "teg" pengar åt klubben...Alltså för 13 år sen... Är du långsint Anders? Vi klarade av det då och jag lovar att skulle laget i mitt hjärta, SIK hamna i samma sits igen så skulle jag ställa mig på stan för att få ihop ekonomin, det är liksom sånt vi RIKTIGA supportrar gör! Vi dör hellre för vårt lag än ser de kursa! Men jag antar att det inte gäller dig...
För Rebellerna I Tiden!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Kristoffer Bennemyr wrote:
Ja varför det går så bra för IK Pantern kan man ju fråga sig... Du tror inte att det kan ha en viss påverkan av att Malmö IF finns i exakt samma stad och behöver en farmarklubb? Är du så jävla korkad så du tror att dom inte har ett samarbete så är du ju uppenbarligen IQ befriad...

Sen vad insamlingen efter den Allsvenska säsongen har med Göran Strid att göra förstår jag inte riktigt, under allsvenskan var det Fredrik Geijer som var ordförande, inte Göran Strid! Och det var, mig veterligen senaste gången någon (jag bland annat) stod på stan och "teg" pengar åt klubben...Alltså för 13 år sen... Är du långsint Anders? Vi klarade av det då och jag lovar att skulle laget i mitt hjärta, SIK hamna i samma sits igen så skulle jag ställa mig på stan för att få ihop ekonomin, det är liksom sånt vi RIKTIGA supportrar gör! Vi dör hellre för vårt lag än ser de kursa! Men jag antar att det inte gäller dig...
,
Det har självklart en hel del att göra med IKP`s framgångar att man har etablerat ett hållbart samarbete med MIF rent sportsligt, men tror du att man har gjort samma deal med MIF ekonomiskt????
Nej det har man inte påstår jag.

Skit samma egentligen....
Historiken för IKP har inte varit som en farmarklubb för MIF och de har ett i förhållande bättre resultat än vad SIK har haft med de knappa publiksiffror man har haft...
Lustigt nog ett bättre resultat än våra antagonister norr om oss också faktiskt....

Har inte påstått att GS har något att göra med "skramlandet" att göra om än det förmodligen redan började där eller ännu tidigare faktiskt.
För SIK´s del så har det varit ett "märke" helt klart genom årens lopp och det innan du ens satte din fot i en ishall där SIK spelade på hemma plan Kristoffer!
Har du svårt att begripa det så är det nog du som har långt IQ, totts att du är den där riktiga rediga äkta SIK supporter som klappar sig för bröstet i tid å otid!
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Kristoffer Bennemyr »

Anders Åstebro wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:
Ja varför det går så bra för IK Pantern kan man ju fråga sig... Du tror inte att det kan ha en viss påverkan av att Malmö IF finns i exakt samma stad och behöver en farmarklubb? Är du så jävla korkad så du tror att dom inte har ett samarbete så är du ju uppenbarligen IQ befriad...

Sen vad insamlingen efter den Allsvenska säsongen har med Göran Strid att göra förstår jag inte riktigt, under allsvenskan var det Fredrik Geijer som var ordförande, inte Göran Strid! Och det var, mig veterligen senaste gången någon (jag bland annat) stod på stan och "teg" pengar åt klubben...Alltså för 13 år sen... Är du långsint Anders? Vi klarade av det då och jag lovar att skulle laget i mitt hjärta, SIK hamna i samma sits igen så skulle jag ställa mig på stan för att få ihop ekonomin, det är liksom sånt vi RIKTIGA supportrar gör! Vi dör hellre för vårt lag än ser de kursa! Men jag antar att det inte gäller dig...
,
Det har självklart en hel del att göra med IKP`s framgångar att man har etablerat ett hållbart samarbete med MIF rent sportsligt, men tror du att man har gjort samma deal med MIF ekonomiskt????
Nej det har man inte påstår jag.

Skit samma egentligen....
Historiken för IKP har inte varit som en farmarklubb för MIF och de har ett i förhållande bättre resultat än vad SIK har haft med de knappa publiksiffror man har haft...
Lustigt nog ett bättre resultat än våra antagonister norr om oss också faktiskt....

Har inte påstått att GS har något att göra med "skramlandet" att göra om än det förmodligen redan började där eller ännu tidigare faktiskt.
För SIK´s del så har det varit ett "märke" helt klart genom årens lopp och det innan du ens satte din fot i en ishall där SIK spelade på hemma plan Kristoffer!
Har du svårt att begripa det så är det nog du som har långt IQ, totts att du är den där riktiga rediga äkta SIK supporter som klappar sig för bröstet i tid å otid!
Jag skulle bli oerhört förvånad om Psntern och Malmö inte har någon ekonomisk deal... Pantern fick ju till exempel ta över Malmö isstadion när MIF fick ett nytt hem...
Jag satte min fot i SIK:s Billingehov i början på 90-talet, då jag är född 85 så fanns ju inte längre det beryktade tältet kvar... Och publiksiffrorna när jag började gå på hockey i Billingehov var inga höjdare direkt, 3-400 åskådare per match... Alltså ungefär vad Pantern brukar ha på sina matcher... I allsvenskan... Bortsett från deras "enkrona" som för övrigt spelades i den nya Malmö Arena...
För Rebellerna I Tiden!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Oscar Soljamo »

Dom flesta klubbar som är i närheten av en storklubb har ju något form av sammarbete. Huddinge har ju fått överflödiga spelare från tex DIF eller AIK. Han Måns Kruger, spelar i huddinge, spelat i högre serier men tyvärr inte platsat. Han har varit en av Huddinges bästa spelare.

Pantern lånade lars bryggman, som sedan under denna säsong spelade till sig ett kontrakt i Malmö, och även tre kronor. Klart att Pantern drar nytta av en sådan spelare och gör att Pantern kan vinna poäng, sen har väl även Pantern en målvakt som va på vippen att sluta? Nu spelar han i Pantern och ryktas väl
till Mif nästa år. Vilket sammanträffande.....

I Finland, Jokerit spelar i KHL. Har ett sammarbete med ett lag i allsvenskan i Finland, klart att det hjälper dom.

Leki, ett annat lag i alsvenskan i Finland, de kan ibland ha upp emot 40 spelare! Men de sammarbetar med 2! klubbar i Tammerfors, ligger ca 2 mil därifrån.
Deras publiksnitt ligger på runt 300-400. Vilka har spelat där tex? Patrik Laine, spelar i NHL, Olli Palola, spelar i Växjö, Henrik Haapala, Leder finska poängligan. När de inte platsat i elitserien i Finland så spelar dom i Leki, hämtar fart, sen kan de blomma ut något år senare.

Det är ju klart att sådanna lag klarar sig bra, för det finns hjälp från större klubbar. Tyvärr har inte Skövde tillgång till detta riktigt. Vi måste arbeta med egna juniorer och leta spelare, och de kostar, men som vi borde kunna gå tack vare publiken bla.

Men vi ska va glada över en sak, framgång har ju sitt pris, vad har hänt med tex Mörrum? olofström? Klubbar som va bättre, med stora dyra stjänor, var spelar dom idag? Tänkt på det flera gånger och är glad att SIK har jobbat såhär, allsvenskan är inte så himla långt bort, en sattsning krävs, men tiden är inte inne nu.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Visst faan är det mycket som är positivt nu?

Post by Anders Åstebro »

Kristoffer,
Du får väl slå en signal till Tony och höra dig för om saken, eller varför inte ta ett snack med IKP´s egen "Därth" så lär du få klarhet.

Jag behöver inte göra det då jag vet hur det ligger till.

Oscar,
Ja, IKP har ett samarbete med MIF på spelarsidan ja...
Och det har man haft ett par säsonger nu.

Man hade det också för länge sedan, liksom TIF Vikings.
Vilket inte genererade några bra vibbar hos någon av de två klubbarna då det
mer eller mindre var en envägs kommunikation,

Inte alltid det är bra med samarbete mellan klubbarna om det inte sköts snyggt.
Se hur illa Bofors blev behandlade av FBK för ett antal säsonger sedan.
Där FBK plockar "hem" spelare strax innan fönstret skulle stänga och satte Bofors på pottkanten rejält.
Där tog det samarbetet slut....
Post Reply