2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Visby/Roma HK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
1
7%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
1
7%
#15 David Lundmark
3
21%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
7%
#24 Oscar Forsmark
1
7%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
7
50%
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 14

Jacob Johansson
Reactions:
Posts: 3
Joined: 18 Jan 2016, 13:03

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Jacob Johansson »

Avgå alla
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Micael Larsson »

Marcus Lundgren wrote: 15 Jan 2021, 21:05
Micael Larsson wrote: 15 Jan 2021, 20:57 Inget nytt under solen i år heller totalt sett även om det började positivt. Och sedan försvann Martin Olsson.
Det verkar ju onekligen vara så..
Inget ont om Martin, men inte är han så bra att han ska vara skillnaden mellan ett topplag och ett bottenlag.
Det är klart han inte ska göra någon större skillnad, men något hände i det tidsintervallet. Även Robin var borta ett tag där också. Jag vet inte men tycker bara det är så konstigt att självförtroendet som var så bra i början bara dog. :crazy:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 15 Jan 2021, 20:41 .....
.....

Btw du skulle inte tagit upp det skadefria läget Perka 😂
Gonatt och over and out!
Haha, de skäller som tusan på mig här för att jag jinxa både skador och resultat :oops:

Hatar att skriva det men så jävla besviken på hur laget uppträder idag. Har man som målsättning att komma minst sexa så får man faktiskt visa att det är mer än bara ord i det :evil:
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Simon Henriksson »

Två dåliga lag, en riktigt dålig hockeymatch. Visby imponerade inte alls, men det räckte ju att knäppa Skövde på fingrarna. Jag tror att jag aldrig har skådat en match med så många felpass. Det ska till mycket om att ta poäng om man spelar som idag. Rejäl uppryckning krävs mot Huddinge. Hoppas att Wallin och Emanuelsson är med på bussen upp.

Sen undrar jag, vad är egentligen status på Martin Olsson? Hans rutin behövs dessa matcher. Det känns som att vi aldrig får ett riktigt svar på hur läget är, mer än att "Martin Olsson" är fortfarande borta. Inför-repotaget mot Vimmerby så fick vi veta att "det närmar sig", men vad betyder egentligen det?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Som tröst så var Mariestad-Vimmerby också ett riktigt sömnpiller...båda lagen var dåliga, rättvist resultat också! :bois:
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote: 15 Jan 2021, 21:46 Som tröst så var Mariestad-Vimmerby också ett riktigt sömnpiller...båda lagen var dåliga, rättvist resultat också! :bois:
En ren skit dag för båda lagen meao,kan ju bli ett sjukt trist derby :cry:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Simon Henriksson wrote: 15 Jan 2021, 21:33 Två dåliga lag, en riktigt dålig hockeymatch. Visby imponerade inte alls, men det räckte ju att knäppa Skövde på fingrarna. Jag tror att jag aldrig har skådat en match med så många felpass. Det ska till mycket om att ta poäng om man spelar som idag. Rejäl uppryckning krävs mot Huddinge. Hoppas att Wallin och Emanuelsson är med på bussen upp.

Sen undrar jag, vad är egentligen status på Martin Olsson? Hans rutin behövs dessa matcher. Det känns som att vi aldrig får ett riktigt svar på hur läget är, mer än att "Martin Olsson" är fortfarande borta. Inför-repotaget mot Vimmerby så fick vi veta att "det närmar sig", men vad betyder egentligen det?
Håller med i varenda ord!
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Ännu en säsong där man slutar dyngsist i allettan ? hoppas verkligen inte det ,dags att man tar sig en funderare och hittar till spelet man hade i början av säsongen ! SIK viker INTE ner sig !
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by peter johansson »

Ja det mesta är väl sagt förutom att jag inte kommer att kolla på någon mer match nu skiter jag i detta !!! så jävla dåligt och omotiverat lag var länge sedan jag såg och dom här bärande spelarna "the stars" liksom vart är dom ???finns några få glädjeämnen som Lundmark,Ström,Erlandsson å Frödelius som försöker men resten skämmes ta mig fan !!! och den som ska skämmas mest är tränaren som inte gör ett skit !!! nä strykpojkar är vad vi kommer att bli om det inte blir en jätteskärpning direkt

Over and out
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag såg inte matchen och det verkade göra detsamma, vilket bekräftades av några utdrag jag just sett.

Det mesta är sagt - och med stor tydlighet - så jag nöjer mig med detta:
- Vad är det för fel på Martin Olsson? Vi är många som undrar och det känns lite larvigt att inte berätta mer om skadan och när han beräknas vara tillbaka. Han är efterlängtad av förklarliga skäl!
- Det som verkligen oroar är den tama inställningen och orsaken till den. Det är ju nu det skall vara som roligast och synnerligen lättmotiverat att ge järnet varenda sekund!
- Var finns de bärande spelarna?
- Nästa på tur är Huddinge, Mariestad, Dalen och KHK på åtta dagar. Lätt program :shock:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag kollar highlights. https://live.hockeyettan.se/video?id=s- ... a-hk-yy9cp

Visbys 1-0, Kardewall blir ju jättetrippad där och vi skulle naturligtvis haft med oss en utvisning istället för att få ett mål i räva. Två minuter pp i det läget kanske hade gett oss det där 1-0 och skapat den energi som gett en helt annan matchbild?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Jan 2021, 15:50 Jag kollar highlights. https://live.hockeyettan.se/video?id=s- ... a-hk-yy9cp

Visbys 1-0, Kardewall blir ju jättetrippad där och vi skulle naturligtvis haft med oss en utvisning istället för att få ett mål i räva. Två minuter pp i det läget kanske hade gett oss det där 1-0 och skapat den energi som gett en helt annan matchbild?
Obegripligt att inte ta utvisning där. Domaren står ju på parkett. Beundransvärd disciplin från hemmaspelarna att vara så pass lugna efter målet. Till detta då en enastående bjudning i pp från Fagerblom. Nja, med dessa motgångar, så blir det ju inte lättare precis.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 16 Jan 2021, 16:12
Per-Erik Odh wrote: 16 Jan 2021, 15:50 Jag kollar highlights. https://live.hockeyettan.se/video?id=s- ... a-hk-yy9cp

Visbys 1-0, Kardewall blir ju jättetrippad där och vi skulle naturligtvis haft med oss en utvisning istället för att få ett mål i räva. Två minuter pp i det läget kanske hade gett oss det där 1-0 och skapat den energi som gett en helt annan matchbild?
Obegripligt att inte ta utvisning där. Domaren står ju på parkett. Beundransvärd disciplin från hemmaspelarna att vara så pass lugna efter målet. Till detta då en enastående bjudning i pp från Fagerblom. Nja, med dessa motgångar, så blir det ju inte lättare precis.
Disciplin säger du, jag ser det snarare som ett problem.

Med tanke på att det ser så lojt ut i mycket annat också, så skulle jag säga att truppen verkar ha motivationsproblem.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote: 16 Jan 2021, 18:27
Göran Strid wrote: 16 Jan 2021, 16:12
Per-Erik Odh wrote: 16 Jan 2021, 15:50 Jag kollar highlights. https://live.hockeyettan.se/video?id=s- ... a-hk-yy9cp

Visbys 1-0, Kardewall blir ju jättetrippad där och vi skulle naturligtvis haft med oss en utvisning istället för att få ett mål i räva. Två minuter pp i det läget kanske hade gett oss det där 1-0 och skapat den energi som gett en helt annan matchbild?
Obegripligt att inte ta utvisning där. Domaren står ju på parkett. Beundransvärd disciplin från hemmaspelarna att vara så pass lugna efter målet. Till detta då en enastående bjudning i pp från Fagerblom. Nja, med dessa motgångar, så blir det ju inte lättare precis.
Disciplin säger du, jag ser det snarare som ett problem.

Med tanke på att det ser så lojt ut i mycket annat också, så skulle jag säga att truppen verkar ha motivationsproblem.
Något stämmer inte när flertalet av spelarna agerar så håglöst,jag ser inget i spelet i nuläget som ger mig förhoppning på vinst imorgon..Jag tycker att föreningen borde släppa in 8 supporters som hejjar på läktaren och skita i alla dessa utlottningar av platser!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 16 Jan 2021, 18:27 Disciplin säger du, jag ser det snarare som ett problem.
Problem säger du, javisst man kunde ha klappat på domaren - vilket jag gjort - och fått några matchstraff. Det om något hade varit ett problem.
Post Reply