2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Visby/Roma HK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
1
7%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
1
7%
#15 David Lundmark
3
21%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
7%
#24 Oscar Forsmark
1
7%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
7
50%
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 14

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Admin »

2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=175844
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat:

Image
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).

Dalen - Troja
Två lag med mängder av kvalitet. Troja tryckte fast Dalen långa stunder men Dalen försvarade sig bra och med hjälp av en bra målvakt höll man dem stången. Annars var Dalen faktiskt lite spelförande det jag såg när de inte blev tillbakapressade. En hel del misstag ändå..

Huddinge - Vimmerby
Kunde gått lite hur som helst, men Huddinge var lite starkare på slutet och spelade skickligt sista minuterna då V knappt fick låna pucken. Noterbart är att Vimmerby fortsatte att spela med en högt i bp och de gjorde det bra och målet i pp var inte ett typiskt ppmål utan en omställning.

Men något som är värt att notera är att inget av lagen stöter så högt som Skövde. Det kommer först i neutral zon och då alltid med högst två...
De vill på intet sätt gå bort sig och släppa in motståndarna för lätt...
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Krister Holm »

Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Krister Holm wrote: 13 Jan 2021, 23:31
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.
Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Krister Holm »

Joakim Blomquist wrote: 14 Jan 2021, 16:34
Krister Holm wrote: 13 Jan 2021, 23:31
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.
Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..
Stämmer ryktena så hade han inte helt fria händer. Och faktum är att laget gick sämre efter han lämnade, så kan ju vara så enkelt att materialet inte höll.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote: 14 Jan 2021, 18:16
Joakim Blomquist wrote: 14 Jan 2021, 16:34
Krister Holm wrote: 13 Jan 2021, 23:31
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.
Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..
Stämmer ryktena så hade han inte helt fria händer. Och faktum är att laget gick sämre efter han lämnade, så kan ju vara så enkelt att materialet inte höll.
Jag har även hört det från folk på "våran" sida, så det ligger nog en del i det iaf.
Synd, för jag sa det redan då det hände att vi missade en stor möjlighet där.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Visby/Roma måste vara det lag i hockeyettan som genomgående äter bäst frukostar för ägg och bacon serverar väl ändå alla hotell?

Visby anlände Skövde under sen eftermiddag idag och kommer tillbringa tre hotellnätter i vår fina stad eftersom de förutom matchen mot Skövde imorgon även ska möta förorten på söndag innan färden hem tar vid.

Jag tänker att de måste ha en otrolig omsättning i den klubben som kan bekosta alla långa resor plus en massa hotellövernattningar. De har ju en del spelare som lär kosta lite pengar också för inte spelar man i ett annat land om inte de egna kostnaderna täcks. Det pratades en salig blandning av gotländska, Svenska och engelska i katakomberna ikväll :D
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2021, 21:58 Jag tänker att de måste ha en otrolig omsättning i den klubben som kan bekosta alla långa resor plus en massa hotellövernattningar. De har ju en del spelare som lär kosta lite pengar också för inte spelar man i ett annat land om inte de egna kostnaderna täcks. Det pratades en salig blandning av gotländska, Svenska och engelska i katakomberna ikväll :D
Klubben fascinerar. Otroligt att man säsong efter säsong lyckas knyta till sig så många bra spelare, som dessutom till stor del inte gör annat än väntar på nästa träning, match eller båtresa med ofta tillhörande hotellövernattning(ar). Otroligt imponerande. På många sätt liksom. 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Är det några som får upp inför?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 15 Jan 2021, 12:18 Är det några som får upp inför?
Funkar bra för mig, tack för det! :)
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Richard Augustsson »

Funkar bra här också👍
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 15 Jan 2021, 12:18 Är det några som får upp inför?
Nej den kommer alltid efter matchen nu för tiden...?! Och så vill man ju inte ha det..

Jag har också alltid tänkt på vilka enorma extra kostnader Visby måste ha.. år efter år.. och så där jättemånga företag finns det väl inte på Gotland heller. Stora publikintäkter har de ju inte heller, inte ens normala år.
Så det måste ju vara någon storsponsor som lägger en hel del.. kanske kommunen går in med en del också, bara för att det ska finnas. Man kräver en viss nivå så att folk ska känna sig nöjda och bekväma?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 15 Jan 2021, 12:39
Per-Erik Odh wrote: 15 Jan 2021, 12:18 Är det några som får upp inför?
Nej den kommer alltid efter matchen nu för tiden...?! Och så vill man ju inte ha det..

Jag har också alltid tänkt på vilka enorma extra kostnader Visby måste ha.. år efter år.. och så där jättemånga företag finns det väl inte på Gotland heller. Stora publikintäkter har de ju inte heller, inte ens normala år.
Så det måste ju vara någon storsponsor som lägger en hel del.. kanske kommunen går in med en del också, bara för att det ska finnas. Man kräver en viss nivå så att folk ska känna sig nöjda och bekväma?
Man kanske kan förstå att de inte ville överge sitt sponsoravtal med Svenska Spel :think:
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Krister Holm »

Vad gäller Visby:

De har dels en jättesponsor i svenska spel (vilket egentligen är emot svenska spels styrningsdokument men, men...).

De har också stora bidrag från riksidrottsförbundet/hockeyförbundet för sina långa resor.

De har dessutom väldigt förmånliga priser på resorna.

Sedan har de också stöttning från kommun och region, samt vanliga sponsorer givetvis.

Sammanfattningsvis: Det går ingen nöd på dom.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-15 19:00 Skövde IK - Visby/Roma HK. Billingehov

Post by Göran Strid »

Krister Holm wrote: 15 Jan 2021, 13:16 Vad gäller Visby:
Sammanfattningsvis: Det går ingen nöd på dom.
Det är uppenbart på det sättet. 8-)
Post Reply