2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Mariestad bois HC

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
1
9%
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
1
9%
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
1
9%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
3
27%
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
9%
#24 Oscar Forsmark
2
18%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
2
18%
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 11

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Jan 2021, 22:18 Kollade stora delar av er förra match och Skövde gjorde då en riktigt bra match, denna matchen var ju laget inte ens på samma planet!
Nu var det ju ett lag som heter Mariestad bois med i denna matchen också... De var heller inte mycket att jubla åt. Jaja vi har hört om en hel förstafemma borta (vilket är en aning förvånande, då samtliga backar i de som alltid spelat i första och andra backpar var med samt att minst en av forwards i förstakedjan idag alltid varit med också..) men det här spelet håller ju inte för att tillhöra toppen på alla fall. Och med tanke på er förra match... Nja jag skulle nog vara lite orolig.
Att Skövde blir strykpojkar kan vi däremot vara överens om
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Man kan ju såklart påstå att Mariestad inte heller var bra (som vissa gör), men någonstans är det ju ändå matchbilden sådan att bois vinner tämligen enkelt.

Det såg ut som det brukar göra när det ena laget är 10% bättre på i princip allt.
Ska vi vinna en sådan här match (så som den såg ut) så behöver vi ha stolpe in och bois stolpe ut, idag hade väl ingen direkt stolpe in (visst, Skövdes mål då kanske), och då blir det en 4-1 vinst, ungefär som det bör bli med den matchbilden jag såg.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Grattis Mariestad till segern. Mariestad vann rättvist utan att vara bra. Matchen i sig var nog ett av de sämre derbyna på en tid.

Vad pekar mot att Skövde lyfter sig? Ingenting egentligen.

Vad pekar mot att Mariestad hamnar där man är just nu (i mitten)? Det mesta.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Bara att konstatera att vi återigen blir strykpojkar i Allettan.. måste till en tränare som vet hur man får ut det bästa av killarna. Nu underpresterar de utan dess like. Ser inte ut som de tar i 30 - 40% av situationerna.
SIK ÄR bättre än så här, men får inte ut det...
Med så stort intresse för hockey i denna stad så är ju/borde vara Allsvenskan ett mål och ett måste. Och då måste organisationen fungera i alla led..
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Krister Holm »

Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2021, 22:56
Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Jan 2021, 22:18 Kollade stora delar av er förra match och Skövde gjorde då en riktigt bra match, denna matchen var ju laget inte ens på samma planet!
Nu var det ju ett lag som heter Mariestad bois med i denna matchen också... De var heller inte mycket att jubla åt. Jaja vi har hört om en hel förstafemma borta (vilket är en aning förvånande, då samtliga backar i de som alltid spelat i första och andra backpar var med samt att minst en av forwards i förstakedjan idag alltid varit med också..) men det här spelet håller ju inte för att tillhöra toppen på alla fall. Och med tanke på er förra match... Nja jag skulle nog vara lite orolig.
Att Skövde blir strykpojkar kan vi däremot vara överens om
Jag vet inte var du läst att hela förstafemman saknades? Det som skrivits som jag läst är att det saknades sex ordinarie spelare, varav flera av de viktigaste. De som saknades var:
* Douglas Lögdal: Förstacenter och väldigt viktig i alla spelformer, speciellt powerplay där han är hjärnan.
* Erik Olsson: bois poängkung och den genomgående bästa spelaren under säsongen.
* Ludvig Collberg: Av många ansedd som bois bästa back, jag anser att Aronsson och Björka (och numer Samuelsson) är på samma nivå, men frågar du merparten av Boisarna så är Collberg bäst.
* Lukas Söderlund: Sniper som brukar spela i andrakedjan.
* Filip Engqvist: Rutinerad herre som ni alla säkert känner till, otroligt skicklig sargspelare och boxplayspelare.
* Fredrik Granberg: Som länge spelade första backpar, men då Appelgren velat ha ett utpräglat defensivt backpar i tredje så har han spelat där det sista.

Rätt tunga spelare borta ändå, och lägger man därtill att bois spelat fem matcher på elva dagar så får man ha en viss förståelse för att det kanske inte sprutade av energi ute på isen. Man spelade efter förutsättningarna och gjorde det bra. Man tog ju helt udden ur Skövde, inte ens Skövdes oerhört skickliga powerplay (40%-igt inför matchen), lyckades skapa något.

Men vi kommer inte att kunna utmana uppåt med det laget som vi spelade med igår, det håller jag med om. Men förhoppningsvis kommer de flesta tillbaka och så har vi fått in en finne som ser väldigt spännande ut. Förhoppningsvis kan han få powerplay att lyfta, för där har det sett minst sagt uselt ut sedan Lögdal försvann.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

"Man of the match". Lite kul initiativ i och för sig, synd bara att inte flera trycker på knappen.

Jag funderar på vilka som får rösterna. Med all - närmast total respekt - så har arbetare i vingården fått rösterna. Oumbärliga spelare, men dessa arbetare vinner inga matcher. Frödelius med flera må kämpa likt Sven Duva - och gör det med den äran - men det är en bit kvar till att vara toppspelare i ettan.

Alltså, när får vi se de "bärande" spelarna krossa röstningsstapeln för sin(a) insats(er)?
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Richard Augustsson »

Varför är det så svårt att meddela vem som vann och hur mycket 50/50 lotteriet gav??
Står även på hemsidan att ”vinnare meddelas senast här på hemsidan dagen efter”
Vet inte om jag är så sugen och stötta med lottköp om det inte sker någon form av redovisning av detta.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Krister Holm wrote: 21 Jan 2021, 13:52
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2021, 22:56
Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Jan 2021, 22:18 Kollade stora delar av er förra match och Skövde gjorde då en riktigt bra match, denna matchen var ju laget inte ens på samma planet!
Nu var det ju ett lag som heter Mariestad bois med i denna matchen också... De var heller inte mycket att jubla åt. Jaja vi har hört om en hel förstafemma borta (vilket är en aning förvånande, då samtliga backar i de som alltid spelat i första och andra backpar var med samt att minst en av forwards i förstakedjan idag alltid varit med också..) men det här spelet håller ju inte för att tillhöra toppen på alla fall. Och med tanke på er förra match... Nja jag skulle nog vara lite orolig.
Att Skövde blir strykpojkar kan vi däremot vara överens om
Jag vet inte var du läst att hela förstafemman saknades? Det som skrivits som jag läst är att det saknades sex ordinarie spelare, varav flera av de viktigaste.

"Niklas Hjalmarsson
Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov
Inlägg ons jan 20, 2021 10:14 pm

Idag gjorde bois alla målen :crazy:

bois saknar i stort sett en hel första femma idag (6man!), men lyckas vinna en match som var riktigt dålig!"
Say No more....

Resten du skriver så vet jag mycket väl att det är bra spelare.. men första backpar har ju knappt någon av de du räknat upp varit på länge.

Men som jag sagt länge; bois är ljusår före SIK. Inget att snacka om. Men tycker ni kan nöja er där liksom..
Och man spelar alltid alltid med för dagens bästa lag. Det är liksom där man är för dagen...
Skador och sjukdomar kommer alltid under säsong..

Ok?
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Krister Holm »

Citerar inte din tråd Jocke, blev så konstigt. Men detta är svar på ditt inlägg i alla fall.

Hade faktiskt missat Niklas inlägg, men där överdriver han för det är ju inte en hel förstafemma som du skriver.

Och visst spelar man alltid med bästa lag, men man presterar ju också utefter vilka spelare man har tillgängliga. Ett komplett lag i form presterar bättre än ett slitet med många borta. Hade vi presterat på onsdagens nivå med fullt lag hade jag varit oroligare, även om vi vann. Men jag hoppas ju att flera spelare ska kunna komma till spel redan på söndag och att vi då också kan höja oss något snäpp. Det lär behövas då Huddinge är ett riktigt bra lag.
Post Reply