2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Mariestad bois HC

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
1
9%
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
1
9%
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
1
9%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
3
27%
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
9%
#24 Oscar Forsmark
2
18%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
2
18%
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 11

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att Skövde på det stora hela genomför första perioden rätt bra men Mariestad försvarar sig bra och vi har svårt att få till riktiga farliga lägen.

Mariestad får väl egentligen inte något riktigt anfall förrän vid ungefär sex minuter. Hugo blir av med sin klubba och får en klubba av en försvarare men ett skott från blå letar sig in. Som jag ser det ska inte den pucken få gå in.

Vi har ett pp men där får vi inte ordning på det alls.

Mariestad avslutar i pp och till råga på allt helvete får de spela fem mot tre. Än så länge har vi fredat målet bra men vi får ju börja tredje med spel tre mot fem.

Kul att höra Rebeller på hovet :thumbup:
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

En medioker period där vare sig tempo eller närkamper är närvarande..
Skotten 5-4... Nja det VAR inte många skott men återigen är skotträknaren i Billingehov svårflirtad.

0-0 hade nog varit rättvist. Inga målchanser att öht värda att nämna.. bois hade väl ett par småfarliga lägen, Skövdes avslut rätt på Sandberg.
Målet: varför vispar man inte fram Hugos klubba i första skedet? Man är vid klubban vid två tillfällen när det hade funnits tid till det. Moment 2 var när Frödelius lämnat sin klubba till Hugo som vid ett tillfälle stötte högt och var vid avbytarbåset och kunde väl där fått antingen en klubba eller helt sonika bytt...

Nej hoppas på bättre spel resten av matchen, för första perioden skvallrar om den tabellplacering lagen just inför denna match besitter.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 20 Jan 2021, 19:32 Engström Jocke ? Nåt jag missat ? Har varit på i princip alla derbyn mot ”lillebror” och det är fan i mig samma visa varje gång med få undantag. Siken börjar lite piggt och etablerar lite med betoning på lite tryck i marstas zon, skapar några chanser.....:men som vanligt och alltid får marsta ett slumpmål och detta händer gång på gång på gång, nu hade givetvis Hugo tappat klubban också, ja jösses historien upprepar sig 🤬
Engqvist skulle det vara... Eller heter han Enqvist? Ja du ser vad lite boisen berör.. :lol:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker Skövde fortsatt spelar helt ok. Vi kvitterar genom David Lundmark i en kaossituation framför mål i fem mot fem.

bois får med sig en utvisning när Santesson åker ut. Vi klarar av utvisningen men i efterspelet uppfattar jag det som att vi gör ett misstag av backarna och det utnyttjar motståndarna genom att från närma mål till höger om Hugo sprätta upp pucken i bortre.

De hetaste målchanserna i perioden har nog Mariestad stått för.
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Det är ju själva fan! Skövde har bois klart i gungning och så fjösas det, som så många gånger, med puck i egen zon och 1-2. Hugo står nästan innanför sin mållinjen och på så sätt täcker man inga vinklar.
Och typiskt för bois så får de en boost av målet och glömmer sin trötthet för ett tag. Sen när vi strax därpå får helt öppet friläge så är Lundmark den här gången inte tillräckligt kall... Annars är man klart bättre trots ett flertal numerärt underläge. Och på kontot hittills har vi inte mindre än tre helt onödiga utvisningar.
På tal om Lundmark så var ju lillebror klart sevärd.

Tycker bois ser förvånansvärt trötta ut och jag tror faktiskt på vändning. De ser absolut inte ut att orka 20 till...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 20 Jan 2021, 19:37 Tycker att Skövde på det stora hela genomför första perioden rätt bra men Mariestad försvarar sig bra och vi har svårt att få till riktiga farliga lägen.

Mariestad får väl egentligen inte något riktigt anfall förrän vid ungefär sex minuter. Hugo blir av med sin klubba och får en klubba av en försvarare men ett skott från blå letar sig in. Som jag ser det ska inte den pucken få gå in.

Vi har ett pp men där får vi inte ordning på det alls.

Mariestad avslutar i pp och till råga på allt helvete får de spela fem mot tre. Än så länge har vi fredat målet bra men vi får ju börja tredje med spel tre mot fem.

Kul att höra Rebeller på hovet :thumbup:
Det var nog styrning vid 0-1 va? Med tanke på vem som fick målet.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Så lamt och tyvärr alldeles för dåligt. Siken blir en slagpåse i denna serien. Tråkigt ensamt alla SIK supports 😞
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Men sant menade jag 🤨
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Nä åt helvete för dåligt i egen zon och när vi har en målvakt som verkar ha noll självförtroende så är det godnatt. Det är det för mig också.
Bättre kolla handbollsVM va?!?!
Nä nu släpper jag den här säsongen.. igen...

När ska vi få ett lag att räkna med i Skövde? Vill man ens nå högre? Jag undrar... I såna fall får det nog vara slut med svågerpolitik i klubben...
De som klarar av att lägga ihop ett plus ett fattar vad jag menar.

Så jävla trött på det här nu uuuuuurrrk!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Håller med dig Jocke, alltid låter det så bra innan säsongen börjar men sanningen är att Siken är ett mediokert gäng som inte räcker till....år efter år efter år är det samma visa...suck så tråkigt 😞
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Satan vad tråkigt :(

Jag tycker att det som vi har gjort helt ok i första och andra perioden tappar vi i tredje med en del slarv och tappad skärpa. Som matchen utvecklade sig så vinner Mariestad rättvist då de är så mycket bättre i sista.
/Perka
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Har lite funderingar om laget. Varför slänger man iväg pucken när man har 100% kontroll på pucken, om man inte kan passa till någon håll pucken vänta lite så man kan hitta någon att passa, nej, man skickar pucken till motståndaren, man kan passa bakåt på hockey, inte bara på fotboll. Båda lag har fått riktigt bra förstärkning på Lundmark och Samuelsson ( ser ut på plan som farsan). Lundmark #17 mycket bra. Dålig match, kanske sämsta hittills i AE vad jag har sett, ingen derbykänsla.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Ser verkligen alla samma match här ?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Idag gjorde bois alla målen :crazy:

bois saknar i stort sett en hel första femma idag (6man!), men lyckas vinna en match som var riktigt dålig!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-01-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kollade stora delar av er förra match och Skövde gjorde då en riktigt bra match, denna matchen var ju laget inte ens på samma planet!
Silly season is just another season!
Post Reply