2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Karlskrona HK - Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
4
31%
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
1
8%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
3
23%
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
1
8%
#17 Anton Lundmark
1
8%
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Henrik Thegel
3
23%
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 13

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Så härligt :)
Jag tycker att Kardevalls mål är ett sådant där som det känns som vi har haft emot flera gånger. Det är försvaret som agerar för klent och rörigt och motståndarna utnyttjar det. Kul att se när det är åt vårat håll. Vad go han är när han sedan blir intervjuad Karde med hela överläppen prydligt fållad och de frågar honom om målet. "Det är bara att skjuta, det är sedan gammalt" :lol: King! :thumbup:
Synd att Santesson missar sitt fantastiska läge han får när Henriksson lagt fram pucken så fint till honom.
Uddamålsledning inför sista, det känns som att detta kan bli gastkramande. Nu gäller det att påminna sig vad vi gjorde bra när vi vann massor av sådana matcher i första halvan av grundserien.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Btw: kommentatorerna, de vet inte hur de ska vända och vrida på sig nånstans :D
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Vad är det som händer!?! 2-4 nu inne i halva tredje! Nu stänger jag av. Vågar inte se sista tio.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Anders Edman »

Grattis pöjkar jag kände det på mig. Tänkte att spelar jag KHK på oddset så vinner Siken. Tyvärr vann förorten men det får man ta en kväll som denna 🙌🙌🙌
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Simon Henriksson »

Vilken fantastisk match av Siken. Rätt inställning av samtliga, stänger ute Karlskrona bra, verkligen något att bygga vidare på. Kul att se Anton Lundmark, han har gjort mycket rätt de matcherna han spelat, skönt med utdelning för honom. Fint också att det lossnar för H-son. Måste också säga att den spelare som tagit störst kliv i år är David Lundmark, som jag tycker blir bättre och bättre för varje match.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Joakim Blomquist »

Ja men nu är är man ju i. Och det ordentligt!!! Då kommer målen, man blir farliga framför mål med fart och inställning. Då kommer även försvarsspelet som ett brev på posten, man gör det enkla och man håller dem på utsidan.
Och detta med massor av bortfall...
Tycker formationerna ser intressanta ut och det var väl det som behövdes?!?
Thegel som center ser ut att trivas i den rollen OCH då blir det fler tekningsvinster.

Bättre vakna sent än aldrig...

Ja jag vet att jag sa att jag ger upp den här säsongen... Men det visar ju bara att Skövde IK berör och ger känslor och engagemang...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Så fantastiskt skönt detta kändes :thumbup: :clap: :D

Santesson revanscherar sig för sitt missade friläge när han så påpassligt ställer sig och väntar på att pucken ska komma fram ur den högen där det grävs frenetiskt :thumbup:

Kardevall gör en offensiv utflyckt och hittar sedan Muttern som jag tror skruvar in den :lol: Grattis Anton Lundmark till ditt första mål i Skövdedressen :clap:

Henriksson prickskjuter in den i powerplay och det är viktigt att få igång produktionen på honom. Bra där Alex :clap:

Och va faan, han kan väl lika gärna fortsätta att ohotad lägga in sexan när han ändå har redan har gjort ett :thumbup:

Så jävla kul för Hugo att efter lång väntan få en segermatch, det tror jag gör nytta för självförtroendet :thumbup:

Som sagt var, detta var en insats som killarna i laget kan stå för, precis som Fredrik önskade :clap: :clap: :clap:

Idag är vi glada för lagets skull och sedan är det bara ner i kolgruvan och jobba vidare på den stigande formkurvan :clap: :clap: :clap:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Marcus Lundgren »

Väldigt bra insats!

Jag har en känsla av att det var positivt idag att vi saknade Jesper och Thilander, för det tvingade oss till att spela på det här sättet.
Missuppfatta mig rätt, Jesper och Thilander är två av våra absolut viktigaste (och bästa) spelare, men jag tror att ibland när de håller i pucken och försöker göra något kreativt så gör man laget en björntjänst då det oftast inte leder till något.

För mig så blir det mer och mer tydligt att vi vinner matcher på hårt jobb, tajt defensiv och bra PP. Inte finlir och föra matcherna.

På tal om PP, visst att vi har haft bra utdelning även tidigare, men har det sett så bra ut som det gjorde idag? Vilket pucktempo!

Bäst idag var enligt mig Werner, han klev verkligen fram nu när Thilander var borta.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Oj, oj, oj! Vilken match man gör och rättvist! Ett pp som imponerar (igen) och får beröm av lite frusterade kommentatorer (som för övrigt berömde Skövde - kul!).

Många skall lyftas fram, men vilken match Werner gör! I allt. :clap:

Detta trodde jag inte och glaset visade sig vara halvfullt på gränsen till fullt, Perka, jag själv och Marcus!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Pertti Pahankala »

Marcus Lundgren wrote: 24 Jan 2021, 16:14
Göran Strid wrote: 24 Jan 2021, 16:05 Vad i....?!? PP och 0-1 direkt!
Jag gillar hur kommentatorn tycker att första 5 minutrarna var "sönderryckta pga utvisningen". Ja för det PP:t varade ju så länge? :roll:
Tänkte precis likadant, PP i 7 sec kan trycka sönder matchen
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 24 Jan 2021, 18:45 Oj, oj, oj! Vilken match man gör och rättvist! Ett pp som imponerar (igen) och får beröm av lite frusterade kommentatorer (som för övrigt berömde Skövde - kul!).

Många skall lyftas fram, men vilken match Werner gör! I allt. :clap:

Detta trodde jag inte och glaset visade sig vara halvfullt på gränsen till fullt, Perka, jag själv och Marcus!
Det tar vi en skål på ur det halvfulla glaset ;)
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2021, 18:55
Göran Strid wrote: 24 Jan 2021, 18:45 Oj, oj, oj! Vilken match man gör och rättvist! Ett pp som imponerar (igen) och får beröm av lite frusterade kommentatorer (som för övrigt berömde Skövde - kul!).

Många skall lyftas fram, men vilken match Werner gör! I allt. :clap:

Detta trodde jag inte och glaset visade sig vara halvfullt på gränsen till fullt, Perka, jag själv och Marcus!
Det tar vi en skål på ur det halvfulla glaset ;)
Ingen är gladare än jag att jag hade fel där ;) och du hade helt klart fog för att tycka att Lundmark x2 + Thegel skulle vara intressant. De såg bra ut minst sagt!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by peter johansson »

Stooooooort grattis grabbar :clap: :clap: :clap: detta trodde inte jag och säkert många med mig på men samtidigt vad skönt att ni kan ge oss negativa sk experter en riktig käftsmäll bra jobbat och hörrö ni ni jag tar gärna fler käftsmällar som denna bara att fortsätta på onsdagkväll härnäst ;) ;)
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 24 Jan 2021, 18:43 Väldigt bra insats!

Jag har en känsla av att det var positivt idag att vi saknade Jesper och Thilander, för det tvingade oss till att spela på det här sättet.
Missuppfatta mig rätt, Jesper och Thilander är två av våra absolut viktigaste (och bästa) spelare, men jag tror att ibland när de håller i pucken och försöker göra något kreativt så gör man laget en björntjänst då det oftast inte leder till något.

För mig så blir det mer och mer tydligt att vi vinner matcher på hårt jobb, tajt defensiv och bra PP. Inte finlir och föra matcherna.

På tal om PP, visst att vi har haft bra utdelning även tidigare, men har det sett så bra ut som det gjorde idag? Vilket pucktempo!

Bäst idag var enligt mig Werner, han klev verkligen fram nu när Thilander var borta.
Ligger mycket i det. SIK tappar tempo när de försöker sköta varje uppspel som om det vore pp. Jag har kommenterat det tidigare, att när SIK vände ut snabbt ur egen zon plockade man flest poäng. Om man bara adderar att checka lite försiktigare (det går bra att checka med tvåan i mittzonen också) så vi blir övertaliga i försvarsspelet är det lättare att hålla motståndaren på utsidan.

Bra SIK:en! :-)
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-24 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Joakim Blomquist »

Marcus Lundgren wrote: 24 Jan 2021, 18:43 Väldigt bra insats!

Jag har en känsla av att det var positivt idag att vi saknade Jesper och Thilander, för det tvingade oss till att spela på det här sättet.
Missuppfatta mig rätt, Jesper och Thilander är två av våra absolut viktigaste (och bästa) spelare, men jag tror att ibland när de håller i pucken och försöker göra något kreativt så gör man laget en björntjänst då det oftast inte leder till något.

För mig så blir det mer och mer tydligt att vi vinner matcher på hårt jobb, tajt defensiv och bra PP. Inte finlir och föra matcherna.

På tal om PP, visst att vi har haft bra utdelning även tidigare, men har det sett så bra ut som det gjorde idag? Vilket pucktempo!

Bäst idag var enligt mig Werner, han klev verkligen fram nu när Thilander var borta.
Håller med precis i allt du skriver. Tyckte Werner var grym men la min röst på Thegel
Post Reply