2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Nybro Vikings IF - Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
1
8%
#66 Fritz Abrahamsson
1
8%
#2 Axel Abrahamsson
3
25%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
1
8%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
1
8%
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
2
17%
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
3
25%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 12

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 03 Feb 2021, 21:41
Per-Erik Odh wrote: 03 Feb 2021, 21:14 Tycker det finns mycket att ta med sig från denna matchen också och vi faller med flaggan i topp.

Vårt mål gör David Lundmark. Dahné trampar på med pucken bakom mål och slår en fin pass till en omarkerad Lundmark som drar till.

Tycker jag också.
Dock var det Anton Lundmark som gjorde mål :) ...
....
Rätt ska vara riktigt, tack för påpekandet :thumbup:
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 04 Feb 2021, 14:55 KH skriver på sin blogg:
"... inte kan ersätta sina skadade stjärnor med annat än med anonyma J20-lån..."

Jag har nu detaljgranskat Alexander Ternblad och Anton Lundmark och sett matchen en gång till för att närmare se hur dessa "anonyma J20-lån" (ganska raljant skrivet, kan man tycka) uppträder som de juniorer de är. Jag tror att jag inte missat något byte de var på isen och är därför säker på följande:
- Båda bär en vuxen kostym med heder och är tveklöst ett klipp för ett allettan-lag av Skövdes kaliber. Förvånansvärt kompletta i sitt uppträdande och ingen av dem visade tecken på att vara ängsliga i uppträdandet. Tvärtom tog de båda initiativ och agerade med självförtroende.

Föreningen visste helt klart vad man gjorde, när dessa två plockades till laget! Kul med ungdomlig fräschhet, när förväntningarna överträffas!

Btw, visst är Nybro ett bra lag och vann rättvist, men nog hade hemmalaget det flyt ett bra lag har, när man får 1-1 helt gratis och får ett mål mot sig bortdömt och något eller några mål lite väl lättvindigt. Hoppas bortalaget tog bussen hem och kände sig raka i ryggen, för det förtjänade man!
Kan inte annat än att hålla med i varje stavelse :clap: :clap: :clap:
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 04 Feb 2021, 14:55 KH skriver på sin blogg:
"... inte kan ersätta sina skadade stjärnor med annat än med anonyma J20-lån..."

Jag har nu detaljgranskat Alexander Ternblad och Anton Lundmark och sett matchen en gång till för att närmare se hur dessa "anonyma J20-lån" (ganska raljant skrivet, kan man tycka) uppträder som de juniorer de är. Jag tror att jag inte missat något byte de var på isen och är därför säker på följande:
- Båda bär en vuxen kostym med heder och är tveklöst ett klipp för ett allettan-lag av Skövdes kaliber. Förvånansvärt kompletta i sitt uppträdande och ingen av dem visade tecken på att vara ängsliga i uppträdandet. Tvärtom tog de båda initiativ och agerade med självförtroende.

Föreningen visste helt klart vad man gjorde, när dessa två plockades till laget! Kul med ungdomlig fräschhet, när förväntningarna överträffas!

Btw, visst är Nybro ett bra lag och vann rättvist, men nog hade hemmalaget det flyt ett bra lag har, när man får 1-1 helt gratis och får ett mål mot sig bortdömt och något eller några mål lite väl lättvindigt. Hoppas bortalaget tog bussen hem och kände sig raka i ryggen, för det förtjänade man!
Håller med. Tycker Anton Lundmark tillhört topp 3 av ytterforwards rent spelmässigt/arbetsmässigt i de matcher han spelat, och visar att det finns god potential. Alexander Ternblad är svårare att bedöma (25-30 minuter istid så här långt?), men jag tyckte mig se en grythundskropp med ett spelhuvud påskruvat på toppen och ingen rädsla för närkamper eller att ta avslut. Det är en välskolad spelare, helt klart, som även han behöver lite mer tid i A-lagshockeyn för att få ut ännu mer.

Sen ska det väl inte gå skriva nyanserat om Skövde IK med ett hyggligt fågelperspektiv norrifrån (hoppas ni på det fortfarande?), än mindre nyanserat i detaljer. Därtill kan väl nämnas att det väldigt sällan skrivs särskilt nyanserat om det egna laget heller (skulle säga Niklas Hjalmarsson undantagen), och då helst ingenting vid minsta motlut (också här Niklas Hjalmarsson undantagen). Att bedöma Ternblad (2 matcher) och Lundmark (5 matcher) som anonyma J20-lån visar väl att eliteprospects går före egen okulär bedömning och förmåga att göra en rättvis bedömning, men som det alltid varit finns finns vissa luckor då en spelare ska bedömas som spelar i röd tröja. Bland SIK-fans är det naturligt att det finns mycket vilja att dessa spelare ska tillföra mycket och lyfta laget, konstigt vore det annars, och så här långt har ingen av dem gjort någon besviken. Men det är unga spelare, så spara lite på kritiken om det skulle gå tungt ett par matcher framöver. De förtjänar inte att jämföras med Thegel eller Thilander som måttstock. För min egen del gillar jag energin och kunnandet som de i rätt omgivning och med mer istid och träning med laget kommer att skänka SIK ett bra tillskott, kanske till och med i de producerande linorna, men anonyma i sina roller har de inte varit.

Och tänk, om dessa anonyma J20-lån hamnat i blå tröja istället? Hade då inte dessa båda varit fantastiska tillskott, mycket starka, talangfulla spelare och intressanta och ... ja, ni förstår vad jag menar, och det hade de varit ändra fram till den dagen som de skiljts från klubben. Då hade de inte riktigt tagit plats, visat framfötterna, inte fått ut allt under matcherna, haft sociala problem, längtat hem, osv. osv. osv. Gissar jag.
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Magnus Hagman »

Sedan är väll den anonyma J20 spelaren den ände från bois och Siken som spelat en SHL match denna säsong.... :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Göran Strid »

Det kallar jag för ett iskallt och oangripart slutanförande som den bästa slutscenen på Netflix. Jag väntar otåligt på omgång två. :clap:
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 06 Feb 2021, 19:24 Det kallar jag för ett iskallt och oangripart slutanförande som den bästa slutscenen på Netflix. Jag väntar otåligt på omgång två. :clap:
Det gör inte jag. Försvarstalet är under konstruktion med all säkerhet. Vissa saker får nämligen inte kritiseras.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Micke Därth »

Magnus Hagman wrote: 06 Feb 2021, 17:39 Sedan är väll den anonyma J20 spelaren den ände från bois och Siken som spelat en SHL match denna säsong.... :D
Touché. :angel:
Post Reply