2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Nybro Vikings IF - Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
1
8%
#66 Fritz Abrahamsson
1
8%
#2 Axel Abrahamsson
3
25%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
1
8%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
1
8%
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
2
17%
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
3
25%
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 12

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Bra och jämn förstaperiod där Skövde absolut inte behöver be om ursäkt för att de är där.. synd bara att man åter skänker bort ett mål. När Fredrik Dahne' serverar en puck mitt i slottet. Sånt måste bort! Tycker ändå att han klarat sig riktigt bra. Giganten i den här perioden är ju annars Abris. Gör allt samt lite till rätt. Ser ut som han leker med motståndarna när han hur fräckt som helst lurar motståndet med både klubban och kroppsfinter. Hur mycket har inte den grabben gått framåt till denna säsongen???

Fortsätt så här så blir det tre poäng och första lag som lurar Nybro på segern...

MEN det är minst 40 minuters stenhårt jobb kvar.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 03 Feb 2021, 19:41 Bra och jämn förstaperiod där Skövde absolut inte behöver be om ursäkt för att de är där.. synd bara att man åter skänker bort ett mål. När Fredrik Dahne' serverar en puck mitt i slottet. Sånt måste bort! Tycker ändå att han klarat sig riktigt bra. Giganten i den här perioden är ju annars Abris. Gör allt samt lite till rätt. Ser ut som han leker med motståndarna när han hur fräckt som helst lurar motståndet med både klubban och kroppsfinter. Hur mycket har inte den grabben gått framåt till denna säsongen???

Fortsätt så här så blir det tre poäng och första lag som lurar Nybro på segern...

MEN det är minst 40 minuters stenhårt jobb kvar.
Absolut, inte lätt för Fredrik heller. I vanliga fall är ju dessa 7e/8e backar igång i j20 iaf. Jag vet inte när han spelade match senast (med någorlunda istid)?
Bara kämpa vidare, lägen dyker ju upp lite då och då, och förhoppningsvis något litet PP att sätta tänderna i så småningom!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Varför i helvete har vissa domare så bråttom att blåsa av för???? Blåsta på ett mål igen!!!!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Marcus Lundgren wrote: 03 Feb 2021, 19:48
Joakim Blomquist wrote: 03 Feb 2021, 19:41 Bra och jämn förstaperiod där Skövde absolut inte behöver be om ursäkt för att de är där.. synd bara att man åter skänker bort ett mål. När Fredrik Dahne' serverar en puck mitt i slottet. Sånt måste bort! Tycker ändå att han klarat sig riktigt bra. Giganten i den här perioden är ju annars Abris. Gör allt samt lite till rätt. Ser ut som han leker med motståndarna när han hur fräckt som helst lurar motståndet med både klubban och kroppsfinter. Hur mycket har inte den grabben gått framåt till denna säsongen???

Fortsätt så här så blir det tre poäng och första lag som lurar Nybro på segern...

MEN det är minst 40 minuters stenhårt jobb kvar.
Absolut, inte lätt för Fredrik heller. I vanliga fall är ju dessa 7e/8e backar igång i j20 iaf. Jag vet inte när han spelade match senast (med någorlunda istid)?
Bara kämpa vidare, lägen dyker ju upp lite då och då, och förhoppningsvis något litet PP att sätta tänderna i så småningom!
Skrev ju också att han klarat sig riktigt bra... Väl medveten om att han är i en ovan sits...
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Thomas Borén »

Den avblåsningen var tung o tråkig.

Syns att Nybro spelat bra en tid. Men Siken gör riktigt bra ifrån sig.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 03 Feb 2021, 20:03
Marcus Lundgren wrote: 03 Feb 2021, 19:48
Joakim Blomquist wrote: 03 Feb 2021, 19:41 Bra och jämn förstaperiod där Skövde absolut inte behöver be om ursäkt för att de är där.. synd bara att man åter skänker bort ett mål. När Fredrik Dahne' serverar en puck mitt i slottet. Sånt måste bort! Tycker ändå att han klarat sig riktigt bra. Giganten i den här perioden är ju annars Abris. Gör allt samt lite till rätt. Ser ut som han leker med motståndarna när han hur fräckt som helst lurar motståndet med både klubban och kroppsfinter. Hur mycket har inte den grabben gått framåt till denna säsongen???

Fortsätt så här så blir det tre poäng och första lag som lurar Nybro på segern...

MEN det är minst 40 minuters stenhårt jobb kvar.
Absolut, inte lätt för Fredrik heller. I vanliga fall är ju dessa 7e/8e backar igång i j20 iaf. Jag vet inte när han spelade match senast (med någorlunda istid)?
Bara kämpa vidare, lägen dyker ju upp lite då och då, och förhoppningsvis något litet PP att sätta tänderna i så småningom!
Skrev ju också att han klarat sig riktigt bra... Väl medveten om att han är i en ovan sits...
Mitt inlägg var inte riktat som ett svar till dig (utöver att jag höll med dig med mitt "absolut")! :)
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Var lite rädd för andra perioden då det är stor risk att Skövde kan bli kvar i egen zon länge då Nybro trycker på... Och det var ju precis det som blev. Tycker ändå att Skövde står upp bra, tvärtemot vad kommentatorerna hävdar. När dessutom Skövde blir av med ett mål så känns det tungt. Och den tog ju INTE i masken, som han ändå inte ska blåsa för om inte målvakten ger tecken...
Jag tror denna matchen kan vändas.

Måste lägga till en lika klart bäst bäste spelare i Skövde. Nämligen Kardewall. Han är livsfarlig varje gång han kommer in i anfallszon.

Dahne' har ett jätteläge men skjuter högt över... Henriksson har ett jättestort i slutet som kunde resulterat.

Det är fart i passningsspel och omställningar, dessutom nyttjar man planens ytor och breddar spelet. Jag gillar det jag ser!
Ok att man blir tillbakatryckta stundom.. men vi möter ju seriesuveränen..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Per-Erik Odh »

Återign en helt ok period av Skövde och vi har ju även en inne när Forsmark slår in en retur. Tyvärr dömer inte domaren mål av någon outgrundlig anledning. Mycket starkt av Skövdespelarna att inte bli frustrerade.
Ju längre perioden lider, ju mer tar Nybro över och får långa anfall och det är ett sådant som leder fram till deras ledningsmål.
Men uddamålet inför sista är ingenting, bara fortsätta kriga.

Nybro TV har en jättebra produktion och den är det bara att applådera över.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Jani Eriksson »

Bra kämpat men orken tog slut i tredje perioden..

Nybro är fruktansvärt bra..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Ja SIK faller med flaggan i topp och det är faktiskt lite slumpen som avgör trots att Nybro är det aningen lite bättre laget.
Det är bara att fortsätta på det nya spåret.
Erik Dahne' tycker jag också förtjänar ett mycket bra omdöme. Han har fått rejält självförtroende.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Joakim Blomquist »

Röstade tyvärr fel.. det hamnade på Fritz Abrahamsson??? Skulle ju givetvis varit på bästa spelaren i SIK idag Axel
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Per-Erik Odh »

Tycker det finns mycket att ta med sig från denna matchen också och vi faller med flaggan i topp.

Vårt mål gör David Lundmark. Dahné trampar på med pucken bakom mål och slår en fin pass till en omarkerad Lundmark som drar till.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 03 Feb 2021, 20:29 Återign en helt ok period av Skövde och vi har ju även en inne när Forsmark slår in en retur. Tyvärr dömer inte domaren mål av någon outgrundlig anledning. Mycket starkt av Skövdespelarna att inte bli frustrerade.
Ju längre perioden lider, ju mer tar Nybro över och får långa anfall och det är ett sådant som leder fram till deras ledningsmål.
Men uddamålet inför sista är ingenting, bara fortsätta kriga.

Nybro TV har en jättebra produktion och den är det bara att applådera över.
Han kan ju inte döma mål när han redan blåst av....däremot skulle han inte blåst av det håller jag med om!
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 03 Feb 2021, 21:14 Tycker det finns mycket att ta med sig från denna matchen också och vi faller med flaggan i topp.

Vårt mål gör David Lundmark. Dahné trampar på med pucken bakom mål och slår en fin pass till en omarkerad Lundmark som drar till.

Tycker jag också.
Dock var det Anton Lundmark som gjorde mål :) Tycker ändå Nybro vinner välförtjänt, det är ändå de som för matchen större delarna av den.
Inte annat än att man undrar hur det hade gått om vi inte blivit rånade på 2-1..

Hugo hade inte sin starkaste dag heller, tycker han ska ha 3 av målen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-02-03 19:00 Nybro Vikings IF - Skövde IK, Liljas Arena

Post by Göran Strid »

KH skriver på sin blogg:
"... inte kan ersätta sina skadade stjärnor med annat än med anonyma J20-lån..."

Jag har nu detaljgranskat Alexander Ternblad och Anton Lundmark och sett matchen en gång till för att närmare se hur dessa "anonyma J20-lån" (ganska raljant skrivet, kan man tycka) uppträder som de juniorer de är. Jag tror att jag inte missat något byte de var på isen och är därför säker på följande:
- Båda bär en vuxen kostym med heder och är tveklöst ett klipp för ett allettan-lag av Skövdes kaliber. Förvånansvärt kompletta i sitt uppträdande och ingen av dem visade tecken på att vara ängsliga i uppträdandet. Tvärtom tog de båda initiativ och agerade med självförtroende.

Föreningen visste helt klart vad man gjorde, när dessa två plockades till laget! Kul med ungdomlig fräschhet, när förväntningarna överträffas!

Btw, visst är Nybro ett bra lag och vann rättvist, men nog hade hemmalaget det flyt ett bra lag har, när man får 1-1 helt gratis och får ett mål mot sig bortdömt och något eller några mål lite väl lättvindigt. Hoppas bortalaget tog bussen hem och kände sig raka i ryggen, för det förtjänade man!
Last edited by Göran Strid on 04 Feb 2021, 21:31, edited 1 time in total.
Post Reply