2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Vimmerby HC

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
3
38%
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
2
25%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
1
13%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
0
No votes
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
1
13%
#28 Henrik Thegel
1
13%
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#91 Martin Olsson
0
No votes
 
Total votes: 8

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 08 Feb 2021, 06:31
Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Feb 2021, 18:31
Anders Edman wrote: 07 Feb 2021, 17:58 Tråkiga rapporter från ”förorten” .......😕
Vad har hänt i Stöpen nu då :roll:
Vi är ingen förort.. vi är en gräddhylla till Skövde..
:thumbup:
Silly season is just another season!
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Feb 2021, 21:19 Känns som det dåliga ”skämtet” med vepan på Jonas Nyman hade motsatt effekt i dag!
Förstår inte ens att privatpersoner får ränna runt i ishallen under Coronan och tillåts göra sådant från klubbens sida!
Ja om det ändå hade vart en privatperson så...
Det var en del av personalen på Billingehov :o
Klubben skulle aldrig gå med på nåt så j***a korkat
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Kommentarerna under och efter matchen är ungefär som matchen var, dvs mellanmjölk. Varken för hårt eller snällt utan lite lagom så där. Och kanske lite uppgivet? Det är nog så att vi måste inse att utan spetsarna räcker laget inte riktigt till i långa loppet. Till exempel, ingen skugga över Hugo F, som räddar många och svåra puckar, men något saknas för att vara den spets som krävs. Några puckar smet in lite för lätt mot Nybro och denna gång var Vimmerbys första mål definitivt något Hugo får ta på sig. Gå ner på knä och släppa krysshörnen vidöppna istället för att gå ut ett steg och därmed stänga igen är inte godkänt. Rena silverbrickan. Det måste en målvakt på denna nivå kunna hantera.

Flera sekvenser satt man och hojtade "Köör för hxxxxxxe! Tempo!", men inget hände utan pp-spelet gick i slow-motion och då vinner man inga matcher.

Hedersam förlust absolut, men Vimmerby städade av matchen utan större oro och nu gäller det att släppa detta och se framåt mot resan som väntar över vattnet mot gutarnas ö och ett lag som saknar gutar...nästan.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 08 Feb 2021, 17:58 Kommentarerna under och efter matchen är ungefär som matchen var, dvs mellanmjölk. Varken för hårt eller snällt utan lite lagom så där. Och kanske lite uppgivet? Det är nog så att vi måste inse att utan spetsarna räcker laget inte riktigt till i långa loppet. Till exempel, ingen skugga över Hugo F, som räddar många och svåra puckar, men något saknas för att vara den spets som krävs. Några puckar smet in lite för lätt mot Nybro och denna gång var Vimmerbys första mål definitivt något Hugo får ta på sig. Gå ner på knä och släppa krysshörnen vidöppna istället för att gå ut ett steg och därmed stänga igen är inte godkänt. Rena silverbrickan. Det måste en målvakt på denna nivå kunna hantera.

Flera sekvenser satt man och hojtade "Köör för hxxxxxxe! Tempo!", men inget hände utan pp-spelet gick i slow-motion och då vinner man inga matcher.

Hedersam förlust absolut, men Vimmerby städade av matchen utan större oro och nu gäller det att släppa detta och se framåt mot resan som väntar över vattnet mot gutarnas ö och ett lag som saknar gutar...nästan.
Laget vågar spela ut mer i egen zon och i mittzonen, men det räcker inte riktigt till i anfallszonen. Det är tufft i Allettan där alla är lite bättre, orkar lite mer och är lite smartare överlag. I grundserien vann vi många matcher på kraft och vilja i slutet av matcherna, men då hade laget knappt några skador eller sjukdomar att tala om och de unga spelarna fick det stödet de behövde för att våga spela ut. Nu låser det sig lite och typiskt då framåt, det är som bekant lättare att vara destruktiv än konstruktiv. Några av backarna fick dra ett tungt lass då Fredrik D matchades sparsamt och framåt hänger tyvärr väldigt mycket på att Thegel och Henriksson behöver göra mål, det måste vara de som avslutar mest.

Håller med om pp, samtidigt som chanserna blir betydligt färre i Allettan än i grundserien. Lagen har högre disciplin nu och åker mycket mer skridskor istället för att slå, haka och hålla fast. Laget har potential att nå ett play-in, men det handlar som du också berörde på ett målvaktsspel som står lite på huvudet mer än en gång och att puckarna börjar trilla in och då gäller det att våga spela rakare på kassen - sluta dribbla på offensiva blå - och hålla ihop laget framåt lika bra som de gör bakåt. Blev lite spretigt stundtals i matchen när en av forward sticker iväg på en hopplös dribblingsraid.

Ändå har laget tagit ett kliv framåt jämfört med inledningen på Allettan och mitten av grundserien, men det krävs nog ett par-tre återkomster i laget för att få lite mer stabilitet och kontinuitet i hela spelet.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Claes-Göran Berg wrote: 08 Feb 2021, 16:50
Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Feb 2021, 21:19 Känns som det dåliga ”skämtet” med vepan på Jonas Nyman hade motsatt effekt i dag!
Förstår inte ens att privatpersoner får ränna runt i ishallen under Coronan och tillåts göra sådant från klubbens sida!
Ja om det ändå hade vart en privatperson så...
Det var en del av personalen på Billingehov :o
Klubben skulle aldrig gå med på nåt så j***a korkat
När Nyman var i SIK så har åtminstone jag fattat det som att han jobbade ihop med vaktmästarna på Billingehov. Det som hände nu var helt enkelt att hans gamla jobbarkompisar pranka honom lite. Som jag ser det, en ren skitsak som egentligen var ganska så kul. :lol:
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote: 10 Feb 2021, 12:44
Claes-Göran Berg wrote: 08 Feb 2021, 16:50
Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Feb 2021, 21:19 Känns som det dåliga ”skämtet” med vepan på Jonas Nyman hade motsatt effekt i dag!
Förstår inte ens att privatpersoner får ränna runt i ishallen under Coronan och tillåts göra sådant från klubbens sida!
Ja om det ändå hade vart en privatperson så...
Det var en del av personalen på Billingehov :o
Klubben skulle aldrig gå med på nåt så j***a korkat
När Nyman var i SIK så har åtminstone jag fattat det som att han jobbade ihop med vaktmästarna på Billingehov. Det som hände nu var helt enkelt att hans gamla jobbarkompisar pranka honom lite. Som jag ser det, en ren skitsak som egentligen var ganska så kul. :lol:
Jo men ok Perka...
Trodde jag aldrig om dig
Men förespråkar du förnedring av spelare och motståndare?
Det "skämtet" var nog inte så uppskattat med tanke på efterspelet
Så skitsak var det nog inte nä...
Sen får man nog tänka ett steg längre när man är officiell person och representerar Skövde kommun :?:
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Claes-Göran Berg wrote: 10 Feb 2021, 20:20
Per-Erik Odh wrote: 10 Feb 2021, 12:44
Claes-Göran Berg wrote: 08 Feb 2021, 16:50
Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Feb 2021, 21:19 Känns som det dåliga ”skämtet” med vepan på Jonas Nyman hade motsatt effekt i dag!
Förstår inte ens att privatpersoner får ränna runt i ishallen under Coronan och tillåts göra sådant från klubbens sida!
Ja om det ändå hade vart en privatperson så...
Det var en del av personalen på Billingehov :o
Klubben skulle aldrig gå med på nåt så j***a korkat
När Nyman var i SIK så har åtminstone jag fattat det som att han jobbade ihop med vaktmästarna på Billingehov. Det som hände nu var helt enkelt att hans gamla jobbarkompisar pranka honom lite. Som jag ser det, en ren skitsak som egentligen var ganska så kul. :lol:
Jo men ok Perka...
Trodde jag aldrig om dig
Men förespråkar du förnedring av spelare och motståndare?
Det "skämtet" var nog inte så uppskattat med tanke på efterspelet
Så skitsak var det nog inte nä...
Sen får man nog tänka ett steg längre när man är officiell person och representerar Skövde kommun :?:
O faan, var det Katarina Johansson som var nere och pranka, ja då blir det ju ännu roligare :D
Nej jag förespråkar inte förnedring av spelare. Dåligt av dig Clabbe att häva ur dig något sådant :evil:
Däremot uppskattar jag när man skojar :)
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Vad är de för skämt jag har missat?
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

[/quote]
O faan, var det Katarina Johansson som var nere och pranka, ja då blir det ju ännu roligare :D
Nej jag förespråkar inte förnedring av spelare. Dåligt av dig Clabbe att häva ur dig något sådant :evil:
Däremot uppskattar jag när man skojar :)
[/quote]

Ja du Perka...
Vet inte om det var dåligt av mig?
Men hade du vart utsatt av samma personer så hade du nog inte tyckt det var så roligt men det är en annan historia...
Och sen kan det ju va så att denna soppan har kommit Katarina Jonsson till känna...
Ja det är du som uppskattar men inte många andra som ser ganska allvarligt på denna förnedringen... Det var ju inte bara en vepa
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2021-02-07 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Frågan är om Nyman brydde sig,om han har uttalat sig negativt är det ju inte bra.Men personligen efter att ha sett vepan har jag svårt att se något som skulle uppröra.Jag skulle snarare bli glad att dom gjorde något sådant mot mig,det tyder ju på att han var omtyckt av arbets kamraterna!
Post Reply