2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Vimmerby HC - Skövde IK

#35 Robin Wallin
10
77%
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
1
8%
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#15 David Lundmark
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
1
8%
#49 William Frödelius
0
No votes
#91 Martin Olsson
1
8%
 
Total votes: 13

Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Richard Augustsson »

Det var jag som la rösten på Martin innan jag visste att han inte skulle spela.
Trodde att han skulle vara med och var rejält spelsugen😊
Så nu kan vi släppa det, att Wallin fick mest röster var välförtjänt👍👍
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

:sick:
Richard Augustsson wrote: 11 Jan 2021, 12:42 Det var jag som la rösten på Martin innan jag visste att han inte skulle spela.
Trodde att han skulle vara med och var rejält spelsugen😊
Så nu kan vi släppa det, att Wallin fick mest röster var välförtjänt👍👍
Varför rösta om matchens lirare, på en som man inte sett spela, undrar jag??
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

En match där man är totalt utspelade, ja näst intill förnedrade i första perioden och 0-2 var smickrande siffror för SIK, om det beror på ringrost eller inställning eller något annat låter jag vara osagt. Men bra var det inte! Men man äter sig faktiskt in i matchen och är klart bättre än Vimmerby i p 2 och 3.

Men fortfarande för omständligt när man i utsatta lägen bara behöver fösa ut pucken, tar ofta på motståndarens skridsko eller klubba... Man förlorar alldeles för mycket tek. Tror inte man vann ett tek i defensiv zon i de två första perioderna.. till sist behöver de vara farligare framför mål, in och skymma, ta striden, grisa lite.. och mer rörlighet i zon. Det blir för förutsägbart. För enkelspårigt, samt ett mycket snabbare passningsspel. Se på Vimmerby... Det var liksom mer fantasi och inte minst frenesi.
Det blev bra mycket bättre i tredje och då tyder det ju på ringrostighet ändå.. men varför har man inte lagt in en träningsmatch som flera andra lag har gjort som haft lika långt speluppehåll?

Tror ändå det var mycket viktigt att ha studsat tillbaka i den här matchen, så pass som man gjorde. Då har man något positivt att ta med sig i alla fall.

Tre poäng i nästa, som är mot Visby hemma, är ett måste!!!
Och det tror jag de grejar. Jag tror på en sjundeplats i denna tuffa serie ändå.. och det skulle vara mycket positivt.
Håller även med Peter; de bärande spelarna måste börja leverera lite (nä mycket) nu.. tycker kanske att Thilander tar en hel del ansvar, men han blir för ensam. Ett exempel var när han tar upp pucken, ingen att spela, dump i kortplanket och jaga ifatt den själv, väl inne i offensiv zon och pucken i ägo har han fortfarande ingen att spela... Övriga liksom tittar på och undrar vad som härnäst ska hända..

Och Alexander Henriksson.. du MÅSTE inte skjuta så fort du får puck...

En sak till. Tycker att Vimmerbys bp var effektivt. Med tre i liten box och en som jagade som en iller.
Kanske berodde på siks ineffektiva och långsamma spel, men kanske värt att titta närmare på?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Anders Edman »

Helt perfekt analys Jocke, ja 3 poäng mot V/R är nog ett måste för mot Huddinge blir det åka av och sen förorten i matchen efter det. Kan vi hoppas på 6 p ?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 11 Jan 2021, 18:45 En sak till. Tycker att Vimmerbys bp var effektivt. Med tre i liten box och en som jagade som en iller.
Kanske berodde på siks ineffektiva och långsamma spel, men kanske värt att titta närmare på?
Det var uppenbart att man läst in sig på Skövdes pp. Ganska givet att man gjort det med tanke på Skövdes pp-statistik. Och det får vi nog förvänta oss att övriga lag också gjort. Dags för motvapen mot det alltså!

Btw, jag tycker också att man borde ha spelat någon träningsmatch under uppehållet. Det blev ju nästan övertydligt under den första perioden. Hade Skövde spelat "normalt" under första så hade man vunnit.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 11 Jan 2021, 19:48 Helt perfekt analys Jocke, ja 3 poäng mot V/R är nog ett måste för mot Huddinge blir det åka av och sen förorten i matchen efter det. Kan vi hoppas på 6 p ?
Tack för det broder!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 11 Jan 2021, 20:47
Joakim Blomquist wrote: 11 Jan 2021, 18:45 En sak till. Tycker att Vimmerbys bp var effektivt. Med tre i liten box och en som jagade som en iller.
Kanske berodde på siks ineffektiva och långsamma spel, men kanske värt att titta närmare på?
Det var uppenbart att man läst in sig på Skövdes pp. Ganska givet att man gjort det med tanke på Skövdes pp-statistik. Och det får vi nog förvänta oss att övriga lag också gjort. Dags för motvapen mot det alltså!

Btw, jag tycker också att man borde ha spelat någon träningsmatch under uppehållet. Det blev ju nästan övertydligt under den första perioden. Hade Skövde spelat "normalt" under första så hade man vunnit.
Ja de hade nog läst in sig, men tycker SIK gjorde det lätt för dem också. För lågt tempo. För enkelspårigt och krångliga vägar in i zon. Dessutom är det ju så viktigt att ta åtminstone något tek i både pp och bp
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Göran Strid »

Jocke, att man agerade långsamt mm kan väl ha berott just på att Vimmerby visste hur Skövdes pp skulle hanteras? Alla inövade varianter spärrades inte minst av ”illern” som jagade puckförare och några till med blåslampa. Under grundserien fick Skövde sköta sitt pp ganska bekvämt i lugn och ro på egna villkor i de flesta matcher. Lite överdrivet kanske, men ändå.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2021-01-10 16:00 Vimmerby HC - Skövde IK, Vimmerby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 12 Jan 2021, 23:18 Jocke, att man agerade långsamt mm kan väl ha berott just på att Vimmerby visste hur Skövdes pp skulle hanteras? Alla inövade varianter spärrades inte minst av ”illern” som jagade puckförare och några till med blåslampa. Under grundserien fick Skövde sköta sitt pp ganska bekvämt i lugn och ro på egna villkor i de flesta matcher. Lite överdrivet kanske, men ändå.
Jo så var det säkert men då måste ju pucken gå snabbare, mer rörlighet, mer fantasi. De kan ju inte ge upp för att en jagar. Men som sagt jag tycker att Vimmerbys bp var rätt bra men man borde ändå kunna lösa uppgiften på ett bättre sätt än vad som gjordes. Vimmerby är nog inte det enda laget som gjort läxan...
Post Reply