2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Admin »

2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=167631
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/livestream? ... -ik-sus4ev
Matchreferat:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Grums kontrar, ligger tight, åker fort som förra säsongen, men är mer svårbedömt denna säsong av det jag sett. Höga berg och djupa dalar och överkörda mot topplagen Mariestad, Borlänge och Dalen.

Lagen är tämligen lika i det mesta, men skiljer sig åt där Skövde är tyngre och längre samt har bättre skotteffektivitet (13% resp 9%). PP+BP lika till exempel (ca 110) och utmanar varandra i faceoff.

På önskelistan står bättre fart i PP, inga onödiga utvisningar samt kanske lite mer fantasi i uppspelen och anfallsspelet. Jag vet inte, men får för mig att laget är lite stereotypt i flera lägen och är lättläst, något som jag tycker kommit fram de senaste matcherna. Till exempel mot Lindlöven och Köping, lag som är lite vassare att möta. När motståndet checkar högt har Skövde haft problem och det har man också haft i PP, när motståndaren inte tillåtit uppställ utan legat på. Jag tippar bortavinst, men det kommer sitta hårt åt?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

Väldigt mycket Skövde spel i perioden men vi har svårt att avsluta riktigt bra och det är nog Grums som täcker av bra.
Vi gör mål med ett backskott som styr på någon i röran framför mål. Möller får målet men det kan ha varit Frödelius som styrde.
Vi spelade fem mot tre en bra stund utan att lyckas knyta upp Grums försvar.
Vi börjar andra i boxplay en stund.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

I fem mot fem är vi bättre tycker jag. Tyvärr har vi fått spela mycket boxplay.
Grums får kvittera med en straff.
Frödelius har hittills gjort en helt underbar match.
1-1 inför tredje och även om SIK visar bättre kvalité så kan ju detta gå hur som helst?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

2-1 av Thegel efter en bra individuell insats som startar bakom motståndarmålet.
Grums krigar in 2-2 sent och det känns tungt här men inte på isen. Skövde har ett bra anfall med en halv minut kvar och Thegel får en fin pass som han rakar in hur fint som helst. Den sista i tom bur och det vete faan vem som gör målet.
Så jävla gött :thumbup: :thumbup: :clap: :P :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Starkt att vinna uppe i Grums! :clap: :clap:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Jani Eriksson »

Malung slår Borlänge på övertid.. Jävla överraskning..
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Jani Eriksson »

Fagerblom tog revansch tycker jag idag.. :clap:

Fifan vad grym Frödelius är.. :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

En stark insats! Homogent och Skövde vinner rättvist. Frödelius igen! Vad äter han till frukost? Jättematch. :clap:

Borlänge???
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Urban Stahel »

En jätte rolig seger,men vad dom gör oss nervösa än en gång.Frödelius har verkligen hittat rätt i sin roll,idag gjorde han också årets första mål :D Thegel stiger fram när det behövs,så skönt att vi har en sådan pålitlig poängmakare.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Marcus Lundgren »

Håller med i allt som har skrivits! Jag har också varit en som inte direkt har lovordat Frödelius, men i år har han varit sådär perfekt på gränsen som man behöver vara med hans spelstil.

Gott med vinst, men ändå onödigt att det blir så spännande. Med 3 minuter kvar får man inte vara så slappa på pucken som vi var i egen zon. Hade flera lägen att enkelt få ut den ur zon men försökte vara lite väl kreativa, vilket inte behöver vara fel, men med ettmålsledning och 3 minuter kvar så kanske det är fel läge!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by peter johansson »

Såg ej matchen pga jobb men efter de rapporter man fick så en stabil och rättvis seger skönt och en enorm styrka att vinna även fast det är jämnt och extra kul att Frödelius har kommit rätt med sitt spel som han är bra och ovärderlig på :clap: och nu ett MÅL också kul :lol:

Borlänge ja det var en stjärnsmäll :lol: :lol:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Joakim Blomquist »

Äntligen kom man in.,. Gamla gubbar och gamla lösenord.. det är en ekvation som inte går ihop.

Tycker SIK är klart bättre. Tyckte jag mot Lindlöven också. (Förstod inte alls skotträkningen som vanligt...)
Men igår vann man även tekningar och det gör så mycket för matchbilden. SIK gasar på när det behövs. Onödigt jämna matcher på slutet. Igår önskade jag bara en sak; avslut från bättre positioner i pp. Avskuren kom i sämsta tänkbara positioner. Gnugga på det! Farten var det inget fel på.

Det är gudagott att ha en sån som Emanuelsson i sitt lag. Jag har klagat lite på att han och Santesson bör leda laget mer (ja trots att Emanuelsson då ledde poängligan.. men då släpptes puck alldeles för sällan). Men de två sista matcherna från Emanuelsson!!!! Wow!!! Och Santesson har tagit ett större defensivt ansvar.

Men klart genomgående bästa spelare i SIK har ju solklart varit Frödelius. Vilken offervilja för laget!!! Varje byte!

Till sist ståtar vi nog med det i särklass bästa målvaktsparet i div 1. Det kan visa sig väldigt avgörande längre fram.

Tack Göran Strid för tipset om att prenumerera på matcherna. Det är nästan som att vara på plats när man kollar på sin 75-tumare med bioljud...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-21 19:00 Grums IK - Skövde IK, Billerudhallen

Post by Joakim Blomquist »

Äntligen kom man in.,. Gamla gubbar och gamla lösenord.. det är en ekvation som inte går ihop.

Tycker SIK är klart bättre. Tyckte jag mot Lindlöven också. (Förstod inte alls skotträkningen som vanligt...)
Men igår vann man även tekningar och det gör så mycket för matchbilden. SIK gasar på när det behövs. Onödigt jämna matcher på slutet. Igår önskade jag bara en sak; avslut från bättre positioner i pp. Avskuren kom i sämsta tänkbara positioner. Gnugga på det! Farten var det inget fel på.

Det är gudagott att ha en sån som Emanuelsson i sitt lag. Jag har klagat lite på att han och Santesson bör leda laget mer (ja trots att Emanuelsson då ledde poängligan.. men då släpptes puck alldeles för sällan). Men de två sista matcherna från Emanuelsson!!!! Wow!!! Och Santesson har tagit ett större defensivt ansvar.

Men klart genomgående bästa spelare i SIK har ju solklart varit Frödelius. Vilken offervilja för laget!!! Varje byte!

Till sist ståtar vi nog med det i särklass bästa målvaktsparet i div 1. Det kan visa sig väldigt avgörande längre fram.

Tack Göran Strid för tipset om att prenumerera på matcherna. Det är nästan som att vara på plats när man kollar på sin 75-tumare med bioljud...
Post Reply