2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 25 Oct 2020, 18:56 En liten fundering bara. Är det någon som vet statusen på bredbandet i Hönsa idag?
Krister Holm hjälper sin dotter med läxan. Så han har inte sett matchen. Allt enligt Oxarnas hemsida.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Dahné derbyhjälte för Skövde IK
https://sverigesradio.se/artikel/7582705
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

HIGHLIGHTS SKÖVDE IK - MARIESTAD bois HC
https://live.hockeyettan.se/video?id=s- ... -hc-mgvmgn
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Läxor hit läxor dit..
Oerhört tyst från boisled.
Skön seger om än på övertid, tycker med lite ner medstuds så hade det varit 3poäng. Värd att nämna lite extra är såklart Wallin som verkligen visar att han är att räkna med. Kul!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Erik Karlsson wrote: 25 Oct 2020, 22:33 Läxor hit läxor dit..
Oerhört tyst från boisled.
Skön seger om än på övertid, tycker med lite ner medstuds så hade det varit 3poäng. Värd att nämna lite extra är såklart Wallin som verkligen visar att han är att räkna med. Kul!
Med lite mindre medstuds så hade det varit 0 poäng också!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Trevlig läsning!
Ingressen på krönika om matchen:

"MJÖRNBERG: Välspelat och välcoachat i häftiga derbyt

Årets första seriematch mellan Skövde och Mariestad blev något så ovanligt som ett välspelat derby. Väldigt välspelat rent av och 2-2 efter full tid (3-2 till Skövde efter förlängning) speglade händelserna ganska väl. Det finns anledning till optimism i båda lägren."

https://hockeynews.se/articles/16619/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Angående skriverierna om Krister Holm och uteblivet referat av redovisat skäl, så tycker jag man skall ligga lågt med tyckandet om detta. Jag kanske vet lite mera än många andra, när det gäller omständigheterna, men oavsett, så har väldigt många inte en susning om hur det ligger till. Skriverierna och kommentarerna om det uteblivna referatet bör läggas ner från och med nu, anser jag.

Sedan kan man i och för sig efterlysa ordet "grattis" från någon enda Oxe?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 26 Oct 2020, 14:45 Angående skriverierna om Krister Holm och uteblivet referat av redovisat skäl, så tycker jag man skall ligga lågt med tyckandet om detta. Jag kanske vet lite mera än många andra, när det gäller omständigheterna, men oavsett, så har väldigt många inte en susning om hur det ligger till. Skriverierna och kommentarerna om det uteblivna referatet bör läggas ner från och med nu, anser jag.

Sedan kan man i och för sig efterlysa ordet "grattis" från någon enda Oxe?
Snyggt gjort Göran, försökte skriva om detta från min telefon men min ip adress var blockerad på denna sidan(???)
Grattis naturligtvis till en stark upphämtning!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Glömde även att nämna att Oxarnas gästbok är tyvärr mer eller mindre stendöd eftersom de startat upp ett messenger forum sedan en tid tillbaka där de skriver desto mer....
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja alltid skönt med seger över bois men det kunde också blivit 0 poäng tycker som helhet att det var ett ganska jämnt derby men där bois kändes livsfarliga vid varje PP tom bättre än SIK det var ett bra derby med det mesta och åter igen ROBIN WALLIN vilken gigant liksom Tobias Sandberg i bois två kanonmålisar som håller nere siffrorna tyckte faktiskt lite synd om Sandberg när han fipplade in det avgörande målet .....men det är ju faktiskt ganska vanligt att det blir "skitmål" som avgör och denna gång till fördel för oss i SIK.

Sedan tycker jag att det är snyggt gjort av dig Göran Strid att ta KH i försvar om man nu ska kalla det så men som du skriver så vet du förmodligen varför det är som det är så jag tycker att vi slutar att häcklar KH som är en stor skribent och gör och har gjort ett hästjobb för bois vi har ju några sådana hos oss också som lägger ner och har lagt ner en jävla massa timmar helt gratis stor eloge till alla er ingen nämnd ingen glömd. Tack också till Niklas Hjalmarsson för gratulationerna ;)
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Krister Holm »

peter johansson wrote: 26 Oct 2020, 17:09 Ja alltid skönt med seger över bois men det kunde också blivit 0 poäng tycker som helhet att det var ett ganska jämnt derby men där bois kändes livsfarliga vid varje PP tom bättre än SIK det var ett bra derby med det mesta och åter igen ROBIN WALLIN vilken gigant liksom Tobias Sandberg i bois två kanonmålisar som håller nere siffrorna tyckte faktiskt lite synd om Sandberg när han fipplade in det avgörande målet .....men det är ju faktiskt ganska vanligt att det blir "skitmål" som avgör och denna gång till fördel för oss i SIK.

Sedan tycker jag att det är snyggt gjort av dig Göran Strid att ta KH i försvar om man nu ska kalla det så men som du skriver så vet du förmodligen varför det är som det är så jag tycker att vi slutar att häcklar KH som är en stor skribent och gör och har gjort ett hästjobb för bois vi har ju några sådana hos oss också som lägger ner och har lagt ner en jävla massa timmar helt gratis stor eloge till alla er ingen nämnd ingen glömd. Tack också till Niklas Hjalmarsson för gratulationerna ;)
Tack Peter (och även Göran)! Får gratulera till segern, har fortfarande inte sett matchen men ska tydligen ha varit en jämn och oviss historia.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Var inget en manna påhopp på KH. Utan mer hela bois.
Om någon tog åt sig personligt ber jag om ursäkt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 26 Oct 2020, 14:45 Angående skriverierna om Krister Holm och uteblivet referat av redovisat skäl, så tycker jag man skall ligga lågt med tyckandet om detta. Jag kanske vet lite mera än många andra, när det gäller omständigheterna, men oavsett, så har väldigt många inte en susning om hur det ligger till. Skriverierna och kommentarerna om det uteblivna referatet bör läggas ner från och med nu, anser jag.

Sedan kan man i och för sig efterlysa ordet "grattis" från någon enda Oxe?
Respekt åt KH som en är otrolig supporter och jag har ingen aning om hur det är och om det är synd om honom. Men inte tänker jag be om ursäkt för att jag skriver en, som jag tycker det kul kommentar, där jag fundera över bredbandet i Hönsa. Det är ju inte första gången som referatet uteblir vid en derbyförlust utan de kan man nämna i plural och då får man som supersupporter till Mariestad tåla att bli lite häcklad.
Jag kräver inte att KH ska tåla något annat än vad jag själv fått ta emot i parti och minut och personligen tycker jag det är rätt kul.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Krister Holm wrote: 26 Oct 2020, 18:12
peter johansson wrote: 26 Oct 2020, 17:09 Ja alltid skönt med seger över bois men det kunde också blivit 0 poäng tycker som helhet att det var ett ganska jämnt derby men där bois kändes livsfarliga vid varje PP tom bättre än SIK det var ett bra derby med det mesta och åter igen ROBIN WALLIN vilken gigant liksom Tobias Sandberg i bois två kanonmålisar som håller nere siffrorna tyckte faktiskt lite synd om Sandberg när han fipplade in det avgörande målet .....men det är ju faktiskt ganska vanligt att det blir "skitmål" som avgör och denna gång till fördel för oss i SIK.

Sedan tycker jag att det är snyggt gjort av dig Göran Strid att ta KH i försvar om man nu ska kalla det så men som du skriver så vet du förmodligen varför det är som det är så jag tycker att vi slutar att häcklar KH som är en stor skribent och gör och har gjort ett hästjobb för bois vi har ju några sådana hos oss också som lägger ner och har lagt ner en jävla massa timmar helt gratis stor eloge till alla er ingen nämnd ingen glömd. Tack också till Niklas Hjalmarsson för gratulationerna ;)
Tack Peter (och även Göran)! Får gratulera till segern, har fortfarande inte sett matchen men ska tydligen ha varit en jämn och oviss historia.
Tack KH stort av dig ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-25 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Var Oliver Fjällström ens med igår,denna hypade spelare som enligt vissa skulle vara bland dom bästa i div 1...Samma gäller förra säsongens nya stjärna Lucas Söderlund syntes heller inte mycket av..Backen Tobias Björklund däremot var jäkligt bra,tyckte han var vass även offensivt..Såg att Douglas inte var med,det betydde säkert en del...Men fy fasen vad ni måste sakna dom 4 från förr,dags att ringa godis kanske?
Post Reply