2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Admin »

2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=168174
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Då var säsongens lättaste match avklarad och nu väntar en något tuffare match mot Borlänge.tror stenhårt på att sitta mycket utvisad och låta våran Robin få vinna matchen åt oss.Detta med att utvisningar skulle vara negativt tror jag inte på,man vinner matcherna med en man kort det vet ju alla...Borlänge är ett lag med oerhört mycket mer kompetens än förra laget vi så enkelt detroniserade,så det kan kanske bli match denna gången..Vi sätter Frödelius på Marcus,enkelt lösning på deras enda spelare som skulle platsa i vårat lag..Ska vi tippa tvåsiffrigt till Skövde,borde vara ett ganska säkert tips..Idag hänger en grymt motiverad Forsmark minst 4 pytsar,ska nog spela några tusen på det..Det var nog allt från mig,lycka till Borlänge,det behöver ni ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Dags för finbesök, när seriefavoriten är nästa lag som skall utmana hemmalaget!

Några siffror inför matchen:
Skövde
Skotteff: 12%
FO: 52,4
PP: 27
BP: 78,8
Borlänge
Skotteff: 11,3
FO: 48
PP: 23,3
BP: 89,5

Skövde tyngst och längst (toppskiktet i ettan), Borlänge lite tyngre och lite längre än lättviktarna Köping, Grums, Forshaga och Mariestad, men strax under medel.

Sedan en intressant grej. Man kan få för sig att Borlänge består av Markus Persson plus några till i en förstafemma. Det verkar faktiskt vara sant:
Borlänges förstafemma har levererat 40 poäng. Andrafemman 12 poäng och tredjefemman 8 poäng. Ganska anmärkningsvärd fördelning.

Som jämförelse Skövdes siffror:
Förstafemman: 29 poäng, andrafemman 33 poäng och tredjefemman 9 poäng.

Försiktig men spetsad slutsats är att Borlänge är en Markus Persson-show med stöd av kompisarna i sin femma och Skövde har en bredare leverans av poängen. Skövde har två toppfemmor i ettan och Borlänge har en femma. Ger utslag i längden?
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Micael Larsson »

Göran Strid: Intressant statistik. Skövde IK i år är ett lag vi inte sett på många år. Intressant! Borlänge med förstafemman och Markus "Pajen" Persson måste stoppas på alla sätt. Vilken femma ska vi kunna sätta emot och som kan neutralisera deras första femma? Vi snackar i 60 minuter. Har vi en sådan? Hoppas det, men risken är att vi drar på oss för mycket utvisningar som Borlänge utnyttjar. Hoppas Robin Wallin gör sin bästa match. :clap:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Alltid lika intressant att läsa statistiken inför match och få jämföra. Man såg t ex i tredje hur viktigt det är att vinna tekningar. Dessutom föregicks reduceringen av just vunnet tek, ett av få i andra. Hoppas Ström lärt ut lite tricks till övriga centrar nu..

Borlänge hua! Marcus Persson hua! Kan vi prestera bra här och ta minst två poäng så måste ju motståndarna i fortsättningen tänka: Skövde IK hua!

En fundering om matchreferatet senast; Skövde dominerade stort i andra p.... Såg vi samma match?

En fråga: Har de lagt ner "Hockeyettan-panelen (eller vad det heter, så länge sen jag såg det att jag inte minns...) Eller har jag bara missat det? Saknar det faktiskt.

Go Siken Go!

BTW: nåt helt annat; en äldre kille som hjälpt till med att sälja lotter på stan, hjälpt till på matcher etc etc, säkert lagt ner 20 timmar per vecka helt ideellt åt SIK, hjälpte även till att dela ut sittplatser åt de 50 Pers som fick gå i onsdags vid derbyt.... Efter han hjälpt till så fick han lämna och inte se matchen... Han har nu slutat hjälpa till.
Skamligt om detta stämmer... Vilket jag tror det gör...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Missade början. Vem är bisittare?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 18:48 Alltid lika intressant att läsa statistiken inför match och få jämföra. Man såg t ex i tredje hur viktigt det är att vinna tekningar. Dessutom föregicks reduceringen av just vunnet tek, ett av få i andra. Hoppas Ström lärt ut lite tricks till övriga centrar nu..

Borlänge hua! Marcus Persson hua! Kan vi prestera bra här och ta minst två poäng så måste ju motståndarna i fortsättningen tänka: Skövde IK hua!

En fundering om matchreferatet senast; Skövde dominerade stort i andra p.... Såg vi samma match?

En fråga: Har de lagt ner "Hockeyettan-panelen (eller vad det heter, så länge sen jag såg det att jag inte minns...) Eller har jag bara missat det? Saknar det faktiskt.

Go Siken Go!

BTW: nåt helt annat; en äldre kille som hjälpt till med att sälja lotter på stan, hjälpt till på matcher etc etc, säkert lagt ner 20 timmar per vecka helt ideellt åt SIK, hjälpte även till att dela ut sittplatser åt de 50 Pers som fick gå i onsdags vid derbyt.... Efter han hjälpt till så fick han lämna och inte se matchen... Han har nu slutat hjälpa till.
Skamligt om detta stämmer... Vilket jag tror det gör...
Tänker bara kommentera det sista du skriver..Jag vet att alla tillåtna finns på listor vid ingången och att man får anmäla intresse att se matchen,om grabben inte var uppskriven så gjorde vakten bara sitt jobb..Jag tycker att han ska snacka med klubbchefen så tror jag att det löser sig,vill han ha någon med sig så hjälper jag gärna till.Han kan nå mig på 0706 853617
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Ok visste jag inte, visste nog inte han heller...? Borde kanske vara nästan övertydlig info om detta då?
Tycker i o f s att de som hjälper till också borde få se..
Vet inte vad som gäller.. är det 50 betalande inkl funktionärer eller exkl?

Inte min mening att vara alltför negativ men tycker det är synd att mista en sån eldsjäl..
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 19:12 Ok visste jag inte, visste nog inte han heller...? Borde kanske vara nästan övertydlig info om detta då?
Tycker i o f s att de som hjälper till också borde få se..
Vet inte vad som gäller.. är det 50 betalande inkl funktionärer eller exkl?

Inte min mening att vara alltför negativ men tycker det är synd att mista en sån eldsjäl..
50 personer+funktionärer gäller
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Bra första p av två skottvilliga lag. Rättvis ledning.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jättebra med neutrala kommentatorer, men det behöver väl inte gå till överdrift åt andra hållet? Stundtals undrar jag om vi ser samma match. Ett sååå bra Borlänge? Ett så halvtaskigt hemmalag som gör ett turmål och bara får slå ifrån sig? Nja, här hänger jag inte med. Och frågar en gång till då, vem är denne Emil som är bisittare och har pratat om att han mött Borlänge och som är mer än lovligt ljummen till hemmalagets spel?

En utmärkt bra och välspelad förstaperiod för övrigt.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Urban Stahel wrote: 28 Oct 2020, 19:25
Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 19:12 Ok visste jag inte, visste nog inte han heller...? Borde kanske vara nästan övertydlig info om detta då?
Tycker i o f s att de som hjälper till också borde få se..
Vet inte vad som gäller.. är det 50 betalande inkl funktionärer eller exkl?

Inte min mening att vara alltför negativ men tycker det är synd att mista en sån eldsjäl..
50 personer+funktionärer gäller
I så fall borde det ju inte varit några som helst problem att låta honom titta..? :wtf:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 28 Oct 2020, 19:35 Jättebra med neutrala kommentatorer, men det behöver väl inte gå till överdrift åt andra hållet? Stundtals undrar jag om vi ser samma match. Ett sååå bra Borlänge? Ett så halvtaskigt hemmalag som gör ett turmål och bara får slå ifrån sig? Nja, här hänger jag inte med. Och frågar en gång till då, vem är denne Emil som är bisittare och har pratat om att han mött Borlänge och som är mer än lovligt ljummen till hemmalagets spel?

En utmärkt bra och välspelad förstaperiod för övrigt.
Kan faktiskt hålla med dig lite där Göran.. ok att man bör vara konstruktiv men inte till den grad att det går åt det andra hållet. Jag tycker t o m att man kan visa vilket lag man håller på, åtminstone till den grad att man visar glädje och optimism kring att (faktiskt) lag..
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 19:41
Urban Stahel wrote: 28 Oct 2020, 19:25
Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 19:12 Ok visste jag inte, visste nog inte han heller...? Borde kanske vara nästan övertydlig info om detta då?
Tycker i o f s att de som hjälper till också borde få se..
Vet inte vad som gäller.. är det 50 betalande inkl funktionärer eller exkl?

Inte min mening att vara alltför negativ men tycker det är synd att mista en sån eldsjäl..
50 personer+funktionärer gäller
I så fall borde det ju inte varit några som helst problem att låta honom titta..? :wtf:
Antagligen inte,men någonstans blev det väl ett missförstånd.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Andra perioden går klart till Skövde, trots 10-11 i skott. Med flertalet sylvassa chanser. Såklart att Borlänge gör allt för att trycka ner Skövde då man ligger under med två..?! Men det blev endast farligt när man några gånger tappade puck i fel lägen. Wallin återigen återigen en gigant.

Borlänge forecheckar tokhögt med tre spelare och slänger fram en spelare som tjuvback allt som oftast när SIK är i anfall. Detta borde kunna utnyttjas i tredje.
Ställ in siktet Thilander!!!

Närmare 3-4 noll än 2-1
Post Reply