2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Enligt mina närsynta ögon är detta årets bästa insats av laget,det var stabilt från Robin i mål till våra spjutspetsar där fram..Thilander steppar upp från en blek insats i derbyt till den höga nivån han har skämt bort oss med i flera matcher..Men totalt sett en kanon match av alla,nu hoppas vi bara att Erik inte är svårt skadad!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Håller med flesta här inne, bra match idag! tycker dom lyckas med ett neutraliserande av ett Borlänge som ska vara vassa framåt. Och lägen framåt saknades det inte!

Joakim: Angående den där funktionären, i dessa tider är det väldigt strikta regler, det är alltså inte läge att rubba på några regler. Mitt tips är att ta kontakt med någon i klubben, det låter som det ligger något typ av missförstånd bakom detta.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Och alla trodde att Thegel skulle Zorra där när han var ostörd bakom mål :lol:
Synd han inte fullföljde men å andra sidan kanske det var smart för det hade varit onödigt att förnedra mer än nollan.
Men visst hade det varit kul. Det får komma i någon annan match :)
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 21:10 Jag ska ställa en fråga från Edman, som inte kommer in på forumet:
Varför är inte siks namn på dräkterna?
Och.. är det nya dräkter för i år?
Någon som vet?
Nya matchställ har inte anlänt till Billingehov än. Men det kommer. A-lag, damlag och juniorlag.

Edit: Edman kan mejla till forum@Rebellerna.com från mejladressen han registrerade sig med, så ordnar vi en reset på hans lösenord.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Borlänges hemsida och Dalademokraten är överens om att Skövde vann rättvist och att det var två topplag som möttes. Tränaren säger att den här matchen var "på riktigt" och insåg vad som krävdes för att vinna, men att man inte klarade av det.

Trevligt och inga bortförklaringar! :thumbup:
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Jättekul med seger efter en riktigt fin prestation! :clap: Har inte riktigt processat matchen än men tråkigt om det upplevdes som att vi framställde SIK i dåliga dager, för det var absolut inte känslan vi hade. Vi tryckte t.ex. på det fina försvarsspelet, passningsspelet, uppoffringar med otalet täckta skott, att man utnyttjade sina chanser, mm. Dock var det ett flertal gånger Borlänge hade rejäl press på oss i form av spelövertag, men allt som oftast med utkomsten att det stannade just där då de hade förtvivlat svårt att bräcka Skövdes försvar och ta sig in på mål.

Men men, en match har många vinklar, tackar ödmjukast för er feedback, både den och att den framförs konstruktivt är uppskattat! 👍

Gällande bisittare så ringde jag in Emil idag med kort varsel då vi blev ont om folk, kändes riktigt kul och ”som vanligt” även om det var längesen vi körde ihop. 😃
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Helt ärligt, Wallin! När hade vi en så bra målvakt senast? Johannes Jönsson i några matcher i AE 13/14 kanske.. men över en hel säsong? Kan det ha varit Dyrén när vi gick upp?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Marcus Lundgren wrote: 29 Oct 2020, 10:39
Helt ärligt, Wallin! När hade vi en så bra målvakt senast? Johannes Jönsson i några matcher i AE 13/14 kanske.. men över en hel säsong? Kan det ha varit Dyrén när vi gick upp?
Vill bara lägga till att då dessutom ha Hugo som är en högst kompetent målvakt på den här nivån OCKSÅ är ju bara galet.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 29 Oct 2020, 10:43 Vill bara lägga till att då dessutom ha Hugo som är en högst kompetent målvakt på den här nivån OCKSÅ är ju bara galet.
Och jag lägger till att här snackar vi kanske om upp mot 10-12 poäng över en säsong jämfört med två "normalmålvakter"?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja att SIK blir att räkna med denna säsongen hur lång den nu blir med allt vad det innebär det är helt klart och detta var den bästa matchen totalt sett över 60 minuter en riktigt bra första period en andra där Borlänge är lite giftigtáre men SIK löser det på ett bra sätt och i tredje så kontrollerar laget det på ett bra sätt Borlänge inte alls ofarligt men dom har ju i stort sett bara en riktigt vass kedja/femma +målisen resten skrämmer inte nämnvärt nä en riktigt skön seger och där åter igen Robin Wallin visar KLASS :clap: :clap: :clap: och stora hyllningar till William Frödelius som åter igen vilken fighter han är (visste vi ju redan innan) men nu gör han det han är bra på drar inte på sig onödiga utvisningar och efterslängar bra jobbat William som dessutom börjar ta sig framåt i banan också ;) :clap: :clap:

Någon som vet hur det är med Dahnè förresten ??
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-10-28 19:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 28 Oct 2020, 18:48 Alltid lika intressant att läsa statistiken inför match och få jämföra. Man såg t ex i tredje hur viktigt det är att vinna tekningar. Dessutom föregicks reduceringen av just vunnet tek, ett av få i andra. Hoppas Ström lärt ut lite tricks till övriga centrar nu..

Borlänge hua! Marcus Persson hua! Kan vi prestera bra här och ta minst två poäng så måste ju motståndarna i fortsättningen tänka: Skövde IK hua!

En fundering om matchreferatet senast; Skövde dominerade stort i andra p.... Såg vi samma match?

En fråga: Har de lagt ner "Hockeyettan-panelen (eller vad det heter, så länge sen jag såg det att jag inte minns...) Eller har jag bara missat det? Saknar det faktiskt.

Go Siken Go!

BTW: nåt helt annat; en äldre kille som hjälpt till med att sälja lotter på stan, hjälpt till på matcher etc etc, säkert lagt ner 20 timmar per vecka helt ideellt åt SIK, hjälpte även till att dela ut sittplatser åt de 50 Pers som fick gå i onsdags vid derbyt.... Efter han hjälpt till så fick han lämna och inte se matchen... Han har nu slutat hjälpa till.
Skamligt om detta stämmer... Vilket jag tror det gör...
Då har jag mer på fötterna angående mannen som du skrev hade blivit avvisad från derbyt...Det finns ingen som har blivit avvisad från matchen,det fanns heller ingen som delade ut platser för åskådare i derbyt...Så det är helt felaktiga uppgifter du har fått,tyvärr sprids detta och Skövde får helt felaktigt skit för nått som inte har hänt..Alla tillåtna på matchen finns utskrivna på lista,dvs åskådare,funktionärer,media mm...Det enda som har hänt är att Skövde har påtalat för personer som är i riskgruppen att dom inte kan/bör vara funktionärer under pandemin.Så än en gång,INGEN har blivit utkastad efter att ha hjälpt till under derbyt!
Post Reply