2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by peter johansson »

Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

peter johansson wrote: 01 Nov 2020, 18:59 Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Det står inte på https://stats.swehockey.se/Game/Events/491517 att Skövde bytte målvakt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 01 Nov 2020, 19:03
peter johansson wrote: 01 Nov 2020, 18:59 Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Det står inte på https://stats.swehockey.se/Game/Events/491517 att Skövde bytte målvakt.
Nä jag vet men Wallin stod i sista perioden och hade nummer 1 på ryggen
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 01 Nov 2020, 19:03
peter johansson wrote: 01 Nov 2020, 18:59 Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Det står inte på https://stats.swehockey.se/Game/Events/491517 att Skövde bytte målvakt.
Men det gjorde vi vid spelavbrottet i första. Vet inte riktigt säkert men ett rykte sa att det var Hugo som bytte ut sig själv?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 01 Nov 2020, 19:14
Gunwaldh Johansson wrote: 01 Nov 2020, 19:03
peter johansson wrote: 01 Nov 2020, 18:59 Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Det står inte på https://stats.swehockey.se/Game/Events/491517 att Skövde bytte målvakt.
Men det gjorde vi vid spelavbrottet i första. Vet inte riktigt säkert men ett rykte sa att det var Hugo som bytte ut sig själv?
Å fan måste jag ha missat men det var inte så konstigt isf med allt laggande !!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote: 01 Nov 2020, 18:59 Ja detta var bland det sämsta jag sett på länge så jävla tafatt och blekt fy fan på ren svenska och Grattis Malung !! Varför bytte man ut Hugo för ??? skadad ??? Wallin 4 insläppta i SAMMA MATCH lika blek som övriga laget usch vilken sur söndagkväll det blev måtte det bli andra bullar på onsdag :crazy: :crazy: :crazy: enda trösten i bedrövelsen är ju att Real bois fick stryk av ett ännu sämre lag grattis Surahammar :twisted: :twisted:

Over and out
Håller med i stort,dock kan man knappast lasta Wallin för detta..Vet inte hur många gånger Malung fick åka in ock skjuta från bra lägen..Det enda man ändå kan ta med sig är att man vänder tillbaks till lika och poäng,moralen finns ändå där!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Ingvar Persson »


Många år sedan jag skrev på detta forum. Efter att i över 60 år och i 1000 tals matcher sett SIK så anser jag mig ha rätt till en någorlunda rättvis syn på en match. Därför säger jag följande.
Efter allt elände med sändningen så måste jag säga att slutresultatet kunde gå åt båda håll. Båda lagen hade chans att ta 3 poäng och jag tycker att det absolut inte var orättvist att starkt kämpande Malung tog hem vinsten på ÖT. När det gäller SIK så får jag säga: "Så kan det gå när inte haspen är på"
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Micke Därth »

.
Last edited by Micke Därth on 24 Feb 2022, 21:09, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

Micke Därth wrote: 01 Nov 2020, 20:56 Hugo byttes/bytte ut sig själv efter 17:50 i samband med 2-3-målet. Konstigt att sekretariatet inte märkte detta på mer än två perioder.

Eftersom jag är mån om att statistiken blir korrekt på SIK:s historiksidor så rättar jag alla matcher väldigt noga när det gäller all statistik - dock räknar jag inte skott - men i detta fallet när SIK bytte målvakt och sekr missar det helt gick jag tillbaka och räknade två skott på 1 under slutet på första perioden.

Korrekt mv statistik denna match:
34 Hugo Fagerblom Tid: 17:50 Skott: 14 Insl mål: 3 Räddn%: 78.57
1 Robin Wallin Tid: 43:13 Skott: 29 Insl mål: 4 Räddn%: 86.21

När vi ändå är inne på ämnet så skiljer sig redan efter 9 omgångar stats statistik på mål/assist för Skövde IK. Jag går alltid tillbaka och synar reprisen på målen för att utröna om protokollet stämmer. I denna match kan vi konstatera att Anton Weiler felaktigt fick en assist på Oscar Forsmarks mål (gick inte att konfirmera att Jonathan Ström vidrör pucken före Oscar i gröten framför mål, men det litar jag på). I Weilers fall är det glasklart: 1. Spelar inte i pp. 2. Var inte på isen. Var får han sin assist ifrån, kan man undra?

Jag är dessutom lika noga med de som gör poäng mot Skövde IK, eftersom det förs statistik på det också till historiksidorna, så även dessa kedjor av poängspelare följs mycket noggrant idag tack vare tv-sändningarna. Tidigare var det alltid två källor på tveksamma assist efter matcherna (den som fått den krediterad och den som tagit emot den, och ibland en tredje källa, nämligen tränaren). Not. Spaak var aldrig någon idé att fråga: "Deeee står la i protoköllet?". - Nej, det gör det inte.

Om ni är intresserade av hur poängen fördelats i laget på riktigt efter nio omgångar, följ länken på Skövde IK:s hemsida.
Skönt att du finns Micke så det blir rätt!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 01 Nov 2020, 18:33 Kunde ju varit värre förstås. Tänk om man hade fått stryk av Surahammar på hemmaplan till exempel?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Marcus Lundgren »

Jag håller såklart med om att detta inte var någon bra insats. Men man får ändå försöka se nyktert på det. Grabbarna har fortfarande inte förlorat en enda match på ordinarie tid, Wallin kanske inte tog något extra idag, men det var ju inga stora tabbar heller direkt.

Bara glömma detta och gå vidare! :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 01 Nov 2020, 20:56 Skrev en massa bra
Så jävla välkommen Micke :D :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Göran Strid »

Micke Därth wrote: 01 Nov 2020, 20:56 ...Eftersom jag är mån om att statistiken blir korrekt på SIK:s historiksidor så rättar jag alla matcher väldigt noga när det gäller all statistik...Jag är dessutom lika noga...Spaak var aldrig någon idé att fråga: "Deeee står la i protoköllet?". - Nej, det gör det inte.
:clap: :thumbup: :D
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 01 Nov 2020, 21:38 Jag håller såklart med om att detta inte var någon bra insats. Men man får ändå försöka se nyktert på det. Grabbarna har fortfarande inte förlorat en enda match på ordinarie tid, Wallin kanske inte tog något extra idag, men det var ju inga stora tabbar heller direkt.

Bara glömma detta och gå vidare! :)
Inte lätt att hoppa in kall som målvakt, och det var inga fel på Malungs avslut. Tyvärr fick de ta för många i slottet då backarna vid flera tillfällen överarbetade bakom mål och stötte ner båda två samtidigt och lämnade centrarna ensamma framför mål - då alldeles för nära Fagerblom/Wallin. Det såg konstigt ut vid flera av målen och målchanserna så jag var tvungen att spela tillbaka och kolla en extra gång. Är väl lätt att det blir överarbete när matchen inte startat så bra.

Tycker SIK på plussidan behöll kylan, framförallt i anfallsspelet, de kom tillbaka fyra gånger, det är trots allt jävligt starkt. Det man coach-mässigt kan ta med sig var att fjärdelinan kanske blev lite för "lätt" utan att sätta fingret på någon individuell insats. Med facit i hand kanske 20 skulle dubblerat och kört med fyra par yf, eller ev placerat 12 på 9:s plats, och 24 kvar i fjärde. :think: Samtidigt spelade 24 bra med 25 och 13. Svårt beslut.

Enklare beslut, tycker jag, är att formstarkast målvakt står. Fick lite flashbacks från de två senaste säsongerna med målvaktstombola, och även om jag fattar att alla målvakter behöver istid så kanske det kan vänta tills antingen formen sviker för den som för tillfället är bäst och vinner matcher åt laget, eller att laget säkrat sin målsättning oavsett hur den ser ut. Tycker kalkylerad vinst att ge istid och hålla igång två målvakter är för liten jämfört med kalkylerad risk att självkänslan och momentumet ger vika hos den formstarke keepern och inte per automatik hoppar över till nästa. Har man hållit nollan är väl det den första spelaren man tar ut till nästa match?
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-11-01 16:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 01 Nov 2020, 22:14
Micke Därth wrote: 01 Nov 2020, 20:56 Skrev en massa bra
Så jävla välkommen Micke :D :thumbup:
:lol:
Post Reply