2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2020, 21:02 Oj, detta var svettigt, puuh :o

Lundmark matchvinnare efter att Skövde krigat med pucken i anfallszon och Kumla krigar i försvaret.
ass. Forsmark/Kardevall, Forsmark stoppar pucken innan Lundmark lyfter in den. :angel:

Starkt att fortsätta ta poäng fast spelet inte riktigt ville kugga i. Slutade åka skridskor vid offensiva blå lite för ofta idag, fick ingen skjuts in i anfallszonen. Kumla försvarade sig bra och har bra spets framåt. Konstigt att inte Stjern-Svensson gör mer poäng, han är skridskostark den pöjken.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Tycker Skövde börjar med stor entusiasm och frenesi. 8-0 i skott efter 5 minuter!!! Ja jag vet att sekretariatet räknade till 8 skott på hela perioden och jag ger upp... Ändå räknade jag riktiga skott, med bra räddningar, förutom målet då.. Sedan fick jag köttleverans och slutade räkna...

Efter det börjar nonchalansen. Man tar inte i riktigt.
Ok man spelar snitsigt och bra offensivt, men inte med den där offerviljan som då ofta behövs i sporten ishockey...
Kumla får enkelt göra 2 i o f s snygga mål men 2 mål på 3 skott...
Skövdes 3-2 är frukten av lite vilja där man snabbt tar in pucken i pp efter att Kumla fått ut den, man vänder snabbt och kan således byta in nya gubbar och det räckte för att måla mot trötta kunlaiter.
Sen ska vi bara anteckna 4-2 men Kumlas målis, som för övrigt var utmärkt, ville annat och gör en mirakulös parad. Spelet vänder och 3-3. Där tyckte jag att han som följde med åkte offside. Missade reprisen där..

I tredje spelar SIK ängsligt och återigen får vi vara väääldigt glada över 3 poäng, det kunde lika gärna blivit 0.
Det borde inte behöva bli så här.
Tror det är bra med uppehåll nu och serieledning. I o f s med två matcher fler spelade, men ändå.

Vad händer i Real?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

En seger är en seger och laget börjar bli mästare på att avgöra även jämna och ovissa matcher, sådana som man inte vann förra säsongen. En styrka man kommer ha nytta av framöver. Hoppas Jesper E inte är allvarligt skadad. Man såg vad han betyder, när han inte var med. Och som sagt, ingen kan klaga på spänningen och underhållningen för jisses vilka scenväxlingar! Tänker bl a på halvminuten när ett givet 4-2 istället blev 3-3. Hockey är fascinerande och kul!

Till er som deltar i grundserietipset, halvtidsläget redovisas under morgondagen, även om några matcher saknas. Det går att se ganska bra ändå åt vilket håll vinden blåser...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 04 Nov 2020, 21:47 En seger är en seger och laget börjar bli mästare på att avgöra även jämna och ovissa matcher, sådana som man inte vann förra säsongen. En styrka man kommer ha nytta av framöver. Hoppas Jesper E inte är allvarligt skadad. Man såg vad han betyder, när han inte var med. Och som sagt, ingen kan klaga på spänningen och underhållningen för jisses vilka scenväxlingar! Tänker bl a på halvminuten när ett givet 4-2 istället blev 3-3. Hockey är fascinerande och kul!

Till er som deltar i grundserietipset, halvtidsläget redovisas under morgondagen, även om några matcher saknas. Det går att se ganska bra ändå åt vilket håll vinden blåser...
Synd man inte var vaken på detta. Hade varit skoj att vunnit igen... :D
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Det blev ju en bra kväll :D ! Siken vann och gick upp i serieledning :thumbup: Boisen förlorade igen... :lol:
Och jag tog hem 50/50 lotteriet :thumbup:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Magnus Hagman wrote: 05 Nov 2020, 16:25 Det blev ju en bra kväll :D ! Siken vann och gick upp i serieledning :thumbup: Boisen förlorade igen... :lol:
Och jag tog hem 50/50 lotteriet :thumbup:
Grattis till vinsten!! :clap: :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Magnus Hagman wrote: 05 Nov 2020, 16:25 Det blev ju en bra kväll :D ! Siken vann och gick upp i serieledning :thumbup: Boisen förlorade igen... :lol:
Och jag tog hem 50/50 lotteriet :thumbup:
Grattis! Och dessutom lite häng på en pallplats och trisslott(er) i tipstävlingen av grundserien! :thumbup:
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Göran Strid wrote: 05 Nov 2020, 20:51
Magnus Hagman wrote: 05 Nov 2020, 16:25 Det blev ju en bra kväll :D ! Siken vann och gick upp i serieledning :thumbup: Boisen förlorade igen... :lol:
Och jag tog hem 50/50 lotteriet :thumbup:
Grattis! Och dessutom lite häng på en pallplats och trisslott(er) i tipstävlingen av grundserien! :thumbup:
Tackar! Men jag tror inte jag kommer upp på pallplatsen....för tippar man Dalen som sexa och Kumla som fyra... :crazy: då har man nog tyvärr ingen koll... :lol:
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2020-11-04 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Gunwaldh Johansson wrote: 05 Nov 2020, 17:45
Magnus Hagman wrote: 05 Nov 2020, 16:25 Det blev ju en bra kväll :D ! Siken vann och gick upp i serieledning :thumbup: Boisen förlorade igen... :lol:
Och jag tog hem 50/50 lotteriet :thumbup:
Grattis till vinsten!! :clap: :clap:
Tackar! Det var ett trevligt sms man fick i morse :D
Post Reply