2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Bra kommentatorer för övrigt. Kompetens och de vet vad de pratar om, även om det är mycket vokalljud om man säger så...Vem är killen som halkade in efter ett tag? Bra som sagt.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Första perioden går väl till SIK, andra perioden är ju bedrövligt dålig av SIK, tur att Grums har kass pp!
Jag som tippat 8-2 till SIK! :bois:
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Över 20 minuter i andra tycker jag det är jämnt. Grums jobbade sig in i matchen och har haft en hel del spel i Skövdes zon.

Någon blev redigt förbannad när Dahne blev hårt tagen :lol:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Vad härligt att släppa in 2 snabba i tredje
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote: 20 Dec 2020, 17:49 Vad härligt att släppa in 2 snabba i tredje
Står man bara å tittar på så...
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

1-4! Vilken lirare han är Erkgärds (på isen)! Tråkigt, men kul för honom. Och där föll min givna sjuling på 32 i odds. Gonatt. :evil:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ja det var ju synd detta :(
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

För övrigt tycker jag det kändes som att Skövde skulle haft med sig några utvisningar till.

God Jul!
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 20 Dec 2020, 16:53
Joakim Blomquist wrote: 20 Dec 2020, 16:48 Btw... Jävlar vilket snyggt pp-mål👏👏👏
Jocke, har du sett min sista kommentar till matchen Kumla-Skövde? Det var tider det... :lol:
Såg det nu😂😂😂 fan att vi inte hade marmelad i huset😂😂😂
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Ja det var ju ingen match som går till historien...
Jag är allvarligt oroad inför Allettan.
Oavsett om matchen inte gäller nåt så är det ju som Stridh skriver att SIK är det bättre laget och inte minst borde de ju haft mycket mer krafter... Och då borde man kunna kräva en ganska bekväm seger idag..
Det tenderar att bli preciiiiis som vanligt, ett bottenlag och en slagpåse i Allettan... OM man inte får ordning i laget. För vi vet ju vad de kan när de är som bäst.. man måste få ordning i leden. Och till att börja med så tycker jag Emanuelsson inte presterar alls efter avstängningen. Tvärtom har han varit riktigt skral. Han behöver helt klart en annan omgivning och kanske lite direktiv att komma med passningen lite tidigare, för han är ju helt klart grym på att gå in med puck i offensiv zon, men sen fastnar han (som så många andra) nere i hörnet och avväpnas. Och nu avväpnas han dessutom över hela banan. Nej in med honom med Henriksson och Ström igen eller varför inte göra bytet Henriksson/Lundmark? Nä Lundmark gör nog jobbet bättre i tredje. Och Henriksson är ju en sniper som jag tror kan komma igång ordentligt i Allettan.

Men Ljunggren måste få killarna att åka mer och snabbt, han måste även få dem att vilja vinna närkamperna och verkligen gå in i dem. Och sist men inte minst få lite desperation framför mål, både framåt och bakåt.

Vi vet vad ni kan. Lagom att ta fram det nu.

Delmål ett avklarat. Nu tar vi nästa.. och nästa... Och nästa...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Grattis Grums till segern mot en lam motståndare, men nu skall jag vara lite ironisk.

Alternativ 1:
- Åkvägarna borde ha varierats på ett snävare sätt. Man måste i givna spellägen lita på åkvägarna. Puckvägarna måste hitta ytorna. Man måste få fast motståndaren genom att checka hög och spärra vinkeln mellan passet och boxvinkelåkningarna som har bestämts och lägga lite puckar till de ytorna utom i vissa indirekta lägen, som i sig kräver ett omtag. Det hålls i pucken lite för länge och när passet kommer har motståndarna haft gott om tid att täppa till luckorna mellan centrallinjen och i näst yttersta boxvikeln. Man fick inte fast Grums i anfallszonen och då kunde man inte vända och minska avlastningen och kunde inte heller börja om med den givna avlastningen, som väntade på den sista brutna passningsvinkeln med det nödvändiga sidostödet i de lägena som borde ha analyserats i de indirekta lägena vid stödpassagen av andrespelaren - och i vissa lägen tredjespelaren - över blålinjen, något man kunnat åtgärda på plats med några 18 enkla pilar på taktiktavlan.

Alternativ 2:
- Spela hockey med att åka skridsko och passa närmaste medspelare! Kämpa! Lägg in pucken på mål och skjut! Skjut igen! Tackla! Ta fast en spelare framför mål i alla lägen och inte bara i PP.

Alternativ 2 håller i allettan och hade gjort det även i denna match!

Hoppas ingen tar illa upp av mitt försök att vara lite ironisk i denna sista lite sorgliga match av grundserien!

God Jul och Gott Nytt År!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Anders Edman »

Oj, det va mycket info på en gång
Göran😳, nu till något viktigare,
eftersom jag aldrig får respons på mina inlägg här på forum så kommer jag varje gång jag skriver här framöver att föreslå att Jocke B får rollen som ”bisittare” eller ”expert” framöver. Hur kan ni ignorera en supporter som Jocke som lagt sin själ för Siken i över 30 år och som oftast alltid kommit med kloka kommentarer och välbyggd analys. Jag kommer inte sluta puffa för Jocke förrän jag hört om honom som bisittare. Punkt och slut. Och grattis förresten till Allettan Siken 🙌🙌🙌
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Anders, jag hade inte läst Jockes inlägg före mitt inlägg. Inte så lite kul i sig...

Och som sagt, ett försök från min sida att plocka in lite humor i dessa tider, även om inte alla kanske vill förstå det.

Btw, andra gången Anders, som du får respons från mig på kort tid. Och vem ignorerar Jocke? Ingen vad jag vet. Tvärtom.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 20 Dec 2020, 19:07 Grattis Grums till segern mot en lam motståndare, men nu skall jag vara lite ironisk.

Alternativ 1:
- Åkvägarna borde ha varierats på ett snävare sätt. Man måste i givna spellägen lita på åkvägarna. Puckvägarna måste hitta ytorna. Man måste få fast motståndaren genom att checka hög och spärra vinkeln mellan passet och boxvinkelåkningarna som har bestämts och lägga lite puckar till de ytorna utom i vissa indirekta lägen, som i sig kräver ett omtag. Det hålls i pucken lite för länge och när passet kommer har motståndarna haft gott om tid att täppa till luckorna mellan centrallinjen och i näst yttersta boxvikeln. Man fick inte fast Grums i anfallszonen och då kunde man inte vända och minska avlastningen och kunde inte heller börja om med den givna avlastningen, som väntade på den sista brutna passningsvinkeln med det nödvändiga sidostödet i de lägena som borde ha analyserats i de indirekta lägena vid stödpassagen av andrespelaren - och i vissa lägen tredjespelaren - över blålinjen, något man kunnat åtgärda på plats med några 18 enkla pilar på taktiktavlan.

Alternativ 2:
- Spela hockey med att åka skridsko och passa närmaste medspelare! Kämpa! Lägg in pucken på mål och skjut! Skjut igen! Tackla! Ta fast en spelare framför mål i alla lägen och inte bara i PP.

Alternativ 2 håller i allettan och hade gjort det även i denna match!

Hoppas ingen tar illa upp av mitt försök att vara lite ironisk i denna sista lite sorgliga match av grundserien!

God Jul och Gott Nytt År!
Jo jag har väl förstått att du tycker jag gnäller/begär lite för mycket av SIK. Att jag tycker de är helt kass... Men jag tycker faktiskt de är riktigt bra... Stundom...

Men det är ju bara mina värderingar och tyckande. Det jag beskriver och vill se i en snar framtid är ju inga orimliga krav. Det är ishockey såsom jag tycker det ska spelas.

Har valt att inte kommentera innan, när du också varit ironisk. Jo jag HAR faktiskt sett det... Men ville bara förklara mig lite.
Det hade varit en sak om jag tyckt att det här laget finns det ingen tilltro till,. MEN jag tror faktiskt att vi skulle kunna vara med och kriga riktigt högt i Allettan om bara pusselbitarna faller på plats någorlunda.,
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-02 19:00 Skövde IK - Grums IK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 20 Dec 2020, 20:04 Oj, det va mycket info på en gång
Göran😳, nu till något viktigare,
eftersom jag aldrig får respons på mina inlägg här på forum så kommer jag varje gång jag skriver här framöver att föreslå att Jocke B får rollen som ”bisittare” eller ”expert” framöver. Hur kan ni ignorera en supporter som Jocke som lagt sin själ för Siken i över 30 år och som oftast alltid kommit med kloka kommentarer och välbyggd analys. Jag kommer inte sluta puffa för Jocke förrän jag hört om honom som bisittare. Punkt och slut. Och grattis förresten till Allettan Siken 🙌🙌🙌
Du har fått pm
Post Reply