2020-12-06 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-12-06 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 12 Dec 2020, 17:44
Niklas Hjalmarsson wrote: 11 Dec 2020, 18:51 Här vet jag inte vad du menar riktigt, ärligt talat?
4 sidor inför/efter matchen och de enda Boisarna som kommenterat/svarat är jag, David och Joakim....vi har gjort...är det 6-7 inlägg sammanlagt!
Det måste bero på att jag tydligen tycker så hjärtligt illa om Mariestad. Vilket jag alltså inte gör. Jag feltolkar det ni skriver och det måste vara mitt fel. Bra så? Alla dina hånfulla symboler som visar gapflabb, när det gäller just Skövdes sämre insatser är också givetvis en feltolkning från min sida och det ber jag också om ursäkt för. Ok?
Du hade alltså inget svar på frågan?

Mina ”gapflabbande” figurer gjorde jag igår kväll långt efter ditt inlägg om ”oss” Mariestadsupporters och som svar på skämtandet från några siksupporters om Mariestads förlust mot Forshaga.
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-06 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 11 Dec 2020, 10:07
Urban Stahel wrote: 11 Dec 2020, 08:13
Per-Erik Odh wrote: 11 Dec 2020, 07:43 Citat från dagens SLA och slagsmålet mellan Emanuelsson i båset och en Mariestadsspelare på andra sidan sargen

"Det bedöms som att han inte initierade något slagsmål. Han straffas för att ha bråkat från båset"
Man kan säga att du hade rätt för en gång skull Perka,hur känns det? :o
Det var som någon annan skrev någon gång av alla de andra gångerna jag haft rätt, även en blind höna... :lol:

Sen att blinda hönor påminner mer om roadkills är ju en annan femma ;)

Förresten, tack så mycket Urban. Är du snäll bara för att det närmar sig jul nu?
Rätt om vad? Rätt att han inte startade slagsmålet? Har någon någonstans skrivit att JE startat slagsmålet så skulle jag gärna se ett citat, för är det som varit ditt argument Perka så har inte jag hängt med alls.

Citatet från disciplinnämnden betyder att han inte startade slagsmålet per se (det såg väl alla att det började ute på isen, hoppas jag), det betyder inte att någon Boisare provocerade honom att ta fyra-fem steg från bänken och börja bråka från båset oavsett vad hans initiala intentioner var.

En match var ett milt straff (tack för det), med tanke på att det både är en regel att man inte får slåss eller på annat sätt påverka spelet från båset och att det dessutom är lite hederskod bland hockeyspelare att man inte gör så, precis som man inte avsiktligt tacklar någon mot öppen båsdörr, drar undan skridskor med klubbladet etc etc.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-06 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 06 Dec 2020, 19:34
Per-Erik Odh wrote: 06 Dec 2020, 18:31 Kolla situationen en gång till med Emanuelsson. Det är Boisaren som drar igång.
Tittat en gång till. Emanuelsson tar tre-fyra tydliga steg från sin del av avbytarbåset och börjar tjafsa med de som bråkar på isen, tar tag i en av dem t o m. Sen sliter en boisare tag i hans tröja han börjar veva. Hur du kan få det till att boisaren börjar vet jag faktiskt inte, men faktum kvarstår, han slåss från båset och det är minst två matchers avstängning och hade han hållit sig i avbytarbåset hade han inte blivit inblandad, och frågan kvarstår: Hur tänkte han där?
Här är ett citat Därth med anledning av frågan ovan.

Det är två som bråkar och du skriver att det inte är Boisaren som börjar. Vem är det då som börjar?
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-06 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 12 Dec 2020, 23:51
Micke Därth wrote: 06 Dec 2020, 19:34
Per-Erik Odh wrote: 06 Dec 2020, 18:31 Kolla situationen en gång till med Emanuelsson. Det är Boisaren som drar igång.
Tittat en gång till. Emanuelsson tar tre-fyra tydliga steg från sin del av avbytarbåset och börjar tjafsa med de som bråkar på isen, tar tag i en av dem t o m. Sen sliter en boisare tag i hans tröja han börjar veva. Hur du kan få det till att boisaren börjar vet jag faktiskt inte, men faktum kvarstår, han slåss från båset och det är minst två matchers avstängning och hade han hållit sig i avbytarbåset hade han inte blivit inblandad, och frågan kvarstår: Hur tänkte han där?
Här är ett citat Därth med anledning av frågan ovan.

Det är två som bråkar och du skriver att det inte är Boisaren som börjar. Vem är det då som börjar?
Var inte meningen att älta detta, men det jag menade från scratch och som jag blev besviken på, var att JE lämnar sitt bås och går in i ingemansland (där inga spelare får vistas under match, ganska enkel regel), i vad jag tror är för att "hjälpa" EM. EM ska ha hjälp från isen där bråket är, eller så låter man han fightas själv (oskriven regel att två spelare gör upp). Ok om han inte hade blandat sig i, men efter att ha blivit provocerad från isen kunde han inte låta bli, medelst frågan: "Hur tänkte han där?", eftersom det borde vara common knowledge att det betyder avstängning, m a o inte bra för laget.

Det jag tror du vill ha rätt i är att allt är bois fel, och det köper inte jag. Självklart har spelarna i bois börjat glira SIK-spelarna på isen som får topplocket att ryka på några ute på isen - precis detsamma som när Erik Örnberg tjatade hål i huvudet på Ronny Johansson som täppte till truten på Örnberg med en cross-checking över munnen (för att få tyst på den och Ronny fick matchstraff - samma fråga där: Hur tänkte han där?). Egen frustration och besvikelse gör man klokt i att svälja, erkänna sig besegrad och gå vidare. Väldigt svårt i just hockey av någon anledning. Om någon tagit en fight när det stod 4-0 hade jag förstått det bättre, när matchen nästan är slut ser det tyvärr bara ut som dåliga förlorare.

Och sensmoralen är: Jag (alltså jag själv och ingen regelbok) tycker att om yngsta spelaren i laget hamnar i bråk ska någon av lagkompisarna snabbt in och "ta över" (ungefär som "Notan" gjorde när han spelade med Max), men man gör det inte från båset.
Post Reply