2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Björn Fröberg wrote: 13 Dec 2020, 17:21 Klockan kommer inte komma igång idag tyvärr. Daniel Lilja sköter både intro, kamera, grafik och repriser så att kräva att klockan funkar är nog för mycket :) Stoffe sköter det jättebra! Vi har sjukdom som härjar i webbtv-gänget därav problemen idag.
Tack för info Fröberg :)

Hoppas ni kryar på er!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Vad gör Mariestad? 2-5 efter två perioder mot Sura, som inte vunnit en match under ordinarie tid. Inte klart med allettan alltså.
Last edited by Göran Strid on 13 Dec 2020, 17:41, edited 1 time in total.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Mycket glädjande nyheter Göran 😊
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Så otroligt dålig hockey, borde gjort något annat......🤨
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Möller och Wallin får +++ i denna match övriga får fråga sig själva hur de ska bli bättre framöver.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 13 Dec 2020, 17:49 Så otroligt dålig hockey, borde gjort något annat......🤨
Så otroligt dålig hockey? Är det så? Jag tycker för min del att det var en helt ok match med tanke på omständigheterna. Om detta är så "otroligt dålig hockey" kan man fråga sig hur Mariestads hockey varit den senaste tiden.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Faan att vi inte kan göra något mål med spelövertaget och så blir det 1-1 som ett brev på posten.
Fantastiskt fint som Forsmark kommer längs med högersargen och passar Möller snyggt och han gör det lika snyggt han när han blir matchvinnare.
I slutet får vi försvara oss och i boxen gör vi det bra men det blir jobbig press när de plockar målvakten och då kliver Robin verkligen fram. Gött :)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 13 Dec 2020, 18:15
Anders Edman wrote: 13 Dec 2020, 17:49 Så otroligt dålig hockey, borde gjort något annat......🤨
Så otroligt dålig hockey? Är det så? Jag tycker för min del att det var en helt ok match med tanke på omständigheterna. Om detta är så "otroligt dålig hockey" kan man fråga sig hur Mariestads hockey varit den senaste tiden.
Nej jag håller med dig Göran att det är mycket som vi gör rätt bra. Det man kan klaga på är effektiviteten i målskyttet i så fall. Jag tyckte det var underhållande och spännande.

Skitbra inhopp av Stoffe :clap:
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Nja, det var väl ingen jättevälspelad tillställning, men det är lätt att glömma en sak när man sitter i soffan och har lätt för att bli övernitiskt kritisk. Hur roligt är det egentligen att spela hockey inför tomma läktare vecka efter vecka? Är det konstigt att tempot går ner, individuella initiativ blir lite för många och i fel lägen, spelare åker fel och målvakterna slumrar till när spelet varit förlagt i sarghörnen i tio minuter? :silent:

Skönt med tre poäng, kan vi konstatera. Och en riktigt bra dump av #60 som bäddade för 2-1-målet som #12 avslutar riktigt snyggt och nye assistkungen #24 så fint spelade fram.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Oops, trampade på några ömma tår där, nä men ändrar väl inställning då och skriver att detta va en en helt ok match och att vinna hemma mot Malung med 2-1 är ju inget man bara gör utan rätt inställning och ett jäklar anamma. Härligt Siken med vinst ikväll 🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Anders Edman wrote: 13 Dec 2020, 19:20 Oops, trampade på några ömma tår där, nä men ändrar väl inställning då och skriver att detta va en en helt ok match och att vinna hemma mot Malung med 2-1 är ju inget man bara gör utan rätt inställning och ett jäklar anamma. Härligt Siken med vinst ikväll 🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌
Jag för min del pratade bara för mig själv. Du kan omöjligt ha hört mina uttryck under matchens gång. :mrgreen:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 13 Dec 2020, 19:20 Oops, trampade på några ömma tår där, nä men ändrar väl inställning då och skriver att detta va en en helt ok match och att vinna hemma mot Malung med 2-1 är ju inget man bara gör utan rätt inställning och ett jäklar anamma. Härligt Siken med vinst ikväll 🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌
Ömma tår? Inte alls. Jag ställde bara en fråga och tyckte som sagt att det var en ok match. Inget annat. Du tyckte annat och ansåg det var "en otroligt dålig hockey". Vi må tack och lov få ha skilda åsikter på detta forum.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag sitter och tittar lite närmare på lagets pp, som är närmast sensationellt bra vad gäller inte minst förmågan att hitta på grejer hela tiden. Det enda som egentligen fattas ibland är lite för lågt tempo och där tankarna på något sätt att hitta på "något annat" fördröjer spelet. Jag kan inte minnas att pp-spelet varit så här bra - och underhållande! - under de 26 åren jag sett laget spela.

Kan Micke eller någon annan minnas ett bättre pp? På Honkonens och Hakanens tid möjligen?
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Har nu kollat matchen i efterhand och håller med om Stoffet. Riktigt riktigt bra kommenterat. Sakkunnigt och väl med i händelserna och namn på spelarna 👏👏👏👏👏
Anders Edman; hade jag bara fått frågan nån gång så hade jag hoppat på direkt, särskilt nu då det är enda chansen att kunna se livehockey. Söndagar har jag dock svårt att vara med i o m jobb

Matchen då...? Nja kanske inte så välspelad alla gånger. Men spännande! Men SIK hade ett så pass stort övertag i matchen att de borde kunnat stängt den här matchen... Men man är fortfarande inte tillräckligt farliga, heta och framför mål och hugger när chanserna dyker upp. Mer desperation efterlyses!
Det som fortfarande är dåligt i defensiven är att inte få ut pucken vid långa anfall emot. Man har massor av gånger läge att dra ut den. Hellre icing än att bli kvar i egen zon. Rejälare!
Man blir också flertalet gånger "stående" och tittar på när någon motståndare tar lite fart och åker runt i zon vid längre anfall. Det räcker med att en till tar lite fart så blir det yberfarligt... Precis som bois gjorde, om ni kommer ihåg.
OCH man får inte ta onödiga utvisningar i anfallszon, särskilt inte i jämna (sett till resultat) matcher (Frödelius) som strax efter hans onödiga, borde blivit en till på Lundmark när han drar ner en spelare efter att själv ramlat... Inte disciplinerat nog!

Det som var bra då... Wallin i mål!!!
Och jag klagade lite på att Möller inte satte sitt friläge senast. Idag var han grymt bra!!! Det är med detta självförtroende jag vill se honom, då kommer han utvecklas till en klasspelare!!!

Ja nu är det nära, men absolut inte klart!!!
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2020-12-13 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Tack för berömmet, hade jag fått veta mer än fem timmar innan nedsläpp att jag skulle kommentera så hade det inte låtit lika "krystat". Då hade jag både hunnit plugga nummer och förbereda mig lite mer mentalt.
Men det vill till att göra det bästa utefter förutsättningarna och det blev åtminstone någon form av kommentering.
För Rebellerna I Tiden!
Post Reply