2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Jani Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 16 Dec 2020, 20:55
Jani Eriksson wrote: 16 Dec 2020, 20:42 någon har glömt sätta på ljudet i tredje..
Kolla din tv istället, tror det är frugan som ledsnat på larmet från hockeyn i ett! 😂😂😉
varför skulle jag använda tv? De går ju på datorn.. Hörlurar fungera utmärkt..
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Micke Därth »

Tomas Sandström hade också #28 1987... Vilket j-a mål att slå till med i slutet!! :lol:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Urban Stahel »

Helt jävla otroligt :D :clap: ...Så jävla gött :lol:
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Thomas Borén »

Möcke bra!!!!!

19.59 är så jäkla gött!!!!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Pertti Pahankala »

Niklas Hjalmarsson wrote: 16 Dec 2020, 20:55
Jani Eriksson wrote: 16 Dec 2020, 20:42 någon har glömt sätta på ljudet i tredje..
Kolla din tv istället, tror det är frugan som ledsnat på larmet från hockeyn i ett! 😂😂😉
Tyst här oxå
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Så underbart och så härligt att det är Thegel som får läget så det inte missas. Underbart.

Men det är ändå inte ologiskt för Kumla gick på knäna det sista.

Nu är vi klara, så gött :)
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Micke Därth »

Andra gången Thegel avgör en match 19.59. Förra gången var 4-3 hemma mot Mjölby, 2012 tror jag.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Starkt att vända och vinna mot ett svårslaget Kumla på bortais. :clap: :clap:
Då är laget klara för Allettan !! :clap: :clap:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Joakim Blomquist »

Ja det blev ju bra till slut och håller med Micke. Vilket mål sen..
Men varför ska de vänta i tre perioder innan de börjar spela hockey? Det är ju samma hemmalag i tredje... Men definitivt inte samma bortalag. Men tror nog förstafemman i Kumla måste varit trötta, fick var det alltid farligt när de hade puck, de spelade otroligt mycket. Och Wänghult är ju för jävla bra! Om jag inte såg helt fel spelade han dessutom 2 minuter i pp.. som forward!!!
Så här får det ju inte se ut i Allettan, då blir det inte kul..
Men det gäller att få upp den farten de hade i tredje. Då ser man ju att det är ett riktigt bra lag. Men det vill till att hålla det i MINST 60 minuter VARJE match.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Göran Strid »

Grattis till allettan! Detta trodde jag aldrig efter två perioder, men började hoppas och så kommer 4-3...och 4-4...Forshaga slaktar Grums, matchen slut där...vågar inte titta mer, stänger av ljudet (som fungerade!), limmar med ett papper fram texten efter några minuter och ser siffran 4, därefter lilla strecket och 5...det otroliga 4-5!!! 19.59... Hockeyn berör!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Sen är det bara att Gratulera Dalen till seriesegern!! Starkt gjort av dom!! :clap:
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 16 Dec 2020, 21:18 Ja det blev ju bra till slut och håller med Micke. Vilket mål sen..
Men varför ska de vänta i tre perioder innan de börjar spela hockey? Det är ju samma hemmalag i tredje... Men definitivt inte samma bortalag. Men tror nog förstafemman i Kumla måste varit trötta, fick var det alltid farligt när de hade puck, de spelade otroligt mycket. Och Wänghult är ju för jävla bra! Om jag inte såg helt fel spelade han dessutom 2 minuter i pp.. som forward!!!
Så här får det ju inte se ut i Allettan, då blir det inte kul..
Men det gäller att få upp den farten de hade i tredje. Då ser man ju att det är ett riktigt bra lag. Men det vill till att hålla det i MINST 60 minuter VARJE match.
Så länge inte motståndarna spelar bättre gör det inte så mycket. :thumbup: Kumla gör en riktigt bra match och det enda jag saknar lite grand som tröttar ut motståndarna är snabbare lösningar ur egen zon. Känns som det saknas lite självförtroende att lita på åkningarna de har bestämt och lägga lite puckar till de ytorna, det hålls i pucken det där unset för länge och när passet kommer har motståndarna haft gott om tid att täppa till luckorna. Det var detta jag tycker SIK hade som segerrecept i många matcher under första halvan, det är tråkigt att aldrig få fast ett lag i anfallszonen och börja om. Ligger motståndarna och checkar högt och man vågar spela ut på yta om polarn inte finns som avlastning kan ju inte motståndarna vända ner direkt. Tidigare har jag varit orolig för orken, men att vända på steken i snömoset i Bob-hallen är starkt och SIK såg starkare ut i slutet trots att de gick ner på folk.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 16 Dec 2020, 21:26
Joakim Blomquist wrote: 16 Dec 2020, 21:18 Ja det blev ju bra till slut och håller med Micke. Vilket mål sen..
Men varför ska de vänta i tre perioder innan de börjar spela hockey? Det är ju samma hemmalag i tredje... Men definitivt inte samma bortalag. Men tror nog förstafemman i Kumla måste varit trötta, fick var det alltid farligt när de hade puck, de spelade otroligt mycket. Och Wänghult är ju för jävla bra! Om jag inte såg helt fel spelade han dessutom 2 minuter i pp.. som forward!!!
Så här får det ju inte se ut i Allettan, då blir det inte kul..
Men det gäller att få upp den farten de hade i tredje. Då ser man ju att det är ett riktigt bra lag. Men det vill till att hålla det i MINST 60 minuter VARJE match.
Så länge inte motståndarna spelar bättre gör det inte så mycket. :thumbup: Kumla gör en riktigt bra match och det enda jag saknar lite grand som tröttar ut motståndarna är snabbare lösningar ur egen zon. Känns som det saknas lite självförtroende att lita på åkningarna de har bestämt och lägga lite puckar till de ytorna, det hålls i pucken det där unset för länge och när passet kommer har motståndarna haft gott om tid att täppa till luckorna. Det var detta jag tycker SIK hade som segerrecept i många matcher under första halvan, det är tråkigt att aldrig få fast ett lag i anfallszonen och börja om. Ligger motståndarna och checkar högt och man vågar spela ut på yta om polarn inte finns som avlastning kan ju inte motståndarna vända ner direkt. Tidigare har jag varit orolig för orken, men att vända på steken i snömoset i Bob-hallen är starkt och SIK såg starkare ut i slutet trots att de gick ner på folk.
Ja jag håller med.. till viss del. Men det är nog kanske det som gör att de kan börja äga mittzon igen. Men tycker ändå att man krånglat till det och fastnar nere i hörnen alltför ofta. Gå mer direkt på mål och störta på returer. Jag förstår ju att de vill till hörnen för att få långa anfall och det gör de bra emellanåt, ja t o m ofta vissa matcher. Men det blir faktiskt förutsägbart att göra det så ofta.

Sen försvarsspelet tycker jag man släpper spelare alltför lätt. Man låter dem husera som de vill i stort sett. Bp behöver ju inte ens nämnas. Det är ängsligt och oroligt. Saknar helt självförtroende att t ex överbelasta när tillfälle ges. Sen kan man lyckas jättebra i 1.40 för att sen tappa det...

Ja det finns att slipa på.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Joakim Blomquist »

En grej till.. det tycks ju alltid som motståndarna lättare tar mittzon när de anfaller och det beror ju på att vi checkar så pass högt och hårt. Jag kan tycka att man gör det lite dumdristigt ibland. Gör det inte tillräckligt smart. Och frågan är hur många procent man lyckas nagla fast pucken vid dessa forecheckingar? Om man gick över till lite mer styrspel skulle det kanske inte släppas till så mycket bakåt? Det beror ju givetvis på vilka spelare man förfogar över etc etc och styrspel är alltid tråkigare att se på. Men hur effektiva är vi egentligen med detta? Skulle vara intressant om någon förde statistik över sånt...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-12-16 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Rätt smart spelat att smälla in pucken 19.59. Då slipper man oroa sig för den där sista forceringen från motståndarna 8-)

Jättekul att Kardewall får göra mål också, och som han gör det. Väljer att gå rakt fram, mellan två motståndare, jag tror han snubblar på den tredje men lyckas ändå få med sig pucken ut åt höger och så en sista kraftansträngning med en backhand. Underbart.

Skönt att Henriksson får göra två pytsar och bägge är väldigt välplacerade.

Och så denna Thegel. Ibland har man på tok för höga krav och tänker varför gjorde han sådär. Men faktum är ju att han bara är mer eller mindre bra och en Thegel på spelhumör är ju makalös!

Vad var det med Thilander? Igår på träningen verkade allt okej så något måste ha hänt med honom under dagen. Förkylningssymptom?
/Perka
Post Reply