(T) 2020-08-29 16:00 Grästorps IK - Skövde IK, Åse & Vista Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-08-29 16:00 Grästorps IK - Skövde IK, Åse & Vista Arena

Post by Göran Strid »

Tjavars och inte mer. Bitvis glimrande moment - Jesper E! - men lika ofta tafatt uppträdande och det är typiskt för träningsmatcher. Nog hade jag väntat mig mer än en knapp vinst med 3-2 mot ett i och för sig ett bra Grästorp. Grästorp hade för övrigt några riktigt bra lirare som har potential för spel på en högre nivå.

Sedan till en dyster sak. Jag har fått kritik för att vara för hård mot William Frödelius - någon har kallat det mobbning - och det tar jag till mig givetvis. Samtidigt kan man tycka att det kanske rent av betyder att jag bryr mig om William...? Men - och det är stort men - jag kommer inte att tveka att tala om vad jag tycker om William, när det gäller hans uppträdande på isen. När William är bra så får han veta det av mig. När han är något annat så får han veta det också.

Till matchen då mot Grästorp. William åker på två HELT onödiga utvisningar, som direkt drabbar laget och det är förstås oacceptabelt. I Williams fall, så kan jag ta hans utvisningar om de sammantaget under en match ger plus i resultatet, men det har det nästan aldrig gjort. Vare sig i denna match eller någon match under tidigare säsonger. William är en talang och har fin potential, men för jösse namn, ta tillvara den och se till att din talang gynnar laget! Detta sagt i all tänkbar välmening och som ett gott råd från en gammal farbror som varit med förr och vet vad det handlar om och här måste tränare och lagkompisar klara ut vad som gäller för LAGET. Det klarade man inte under förra säsongen, så nu är det dags!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2020-08-29 16:00 Grästorps IK - Skövde IK, Åse & Vista Arena

Post by Per-Erik Odh »

Lite ovant och annorlunda att se lagens kaptener coronahälsa på varandra innan matchen.

Stoffe: Hur många tittare var det på webbsändningen och var det någon publik i hallen?
På sändningen syntes det att det var lite folk i restaurangen.
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: (T) 2020-08-29 16:00 Grästorps IK - Skövde IK, Åse & Vista Arena

Post by Kristoffer Bennemyr »

Per-Erik Odh wrote: 29 Aug 2020, 22:01 Lite ovant och annorlunda att se lagens kaptener coronahälsa på varandra innan matchen.

Stoffe: Hur många tittare var det på webbsändningen och var det någon publik i hallen?
På sändningen syntes det att det var lite folk i restaurangen.
99 stycken var det som köpte matchen, sen hur många som såg sändningen vågar jag inte uttala mig om ifall det satt flera stycken och såg sändningen tillsammans. I hallen fanns väl ett 20 tal på läktarna kanske? Bland annat Anders Lundström och Alexander Fornsjö.
I restaurangen har jag ingen aning om hur många det var.
För Rebellerna I Tiden!
Post Reply