2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote: 28 Dec 2019, 18:58 Skövde får vara tacksamma att Tranås tappade sitt spel i 3:e. För detta var verkligen inte målvakternas match. Dom släppte minst 2 billiga mål var. Nu får Skövde suga på denna segern ikväll och sen börja att ladda om för matchen borta mot Visby på måndag.
Jag håller inte med dig om ordvalet tacksamma,jag tycker att dom visar en sjuhelvetes moral och det är dom som gör att Tranås blir tillbakapressade!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Helt underbart med utan tvekan säsongens absolut bästa insats hittills.

Vilja och hårt arbete i lagsammanhållning. Både Henkes och Emanuelssons arbete som leder fram till två viktiga mål är matchens stora behållningar.

Kan man fortsätta på den inslagna vägen som vi såg idag så kan det bli riktigt roligt nytt år.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Oj vad härligt och vilken scenförändring det blev i tredje där. Det är naturligtvis ingen slump som Henriksson påpekade på efteRsnacket. Det är en styrka att vara så pass vältränade och att ha den fantastisk moral man visar i tredje så att man kan gå ut och vända en match på ett så fint sätt. Starka på slutet har vi sett några gånger denna säsong :clap:

En riktig tavla av Hugo vid Tranås andra mål, så skönt att den tavlan inte hade något med slutresultatet att göra.

Härligt mål av Thegel när han gör 1-1 precis innan signalen i första :clap:

Santesson gör en av sina bättre matcher i vinter :clap:

Vad het han var idag Henriksson. Det är när han får vara grinig som han är som bäst :clap:

Flera riktigt starka individuella prestationer vid tror jag samtliga Skövdes mål :clap:

Tack till Tranåsklacken som satte färg på läktaren. Fantastiskt bra av dem att få iväg så mycket folk till en bortamatch. Tre bussar vad jag förstod. Vad ska vi göra för att återigen fylla en storbuss undrar man?
Men inte alla Tranåssupportrar hörde till den härliga skaran som de flesta representerade. Ställde sig två stycken sådana där stolpskott bredvid Rebellerna som man undrar vad de egentligen var ute efter. Bua till och med åt SIKs maskottar och var allmänt provocerande och störiga i två och en halv period. Men de visade sitt riktiga jag när de bara lommade iväg efter två och en halv period när Skövde så starkt vänt på steken. Övriga i supporterskaran ska bara ha en applåd.
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Urban Stahel wrote: 28 Dec 2019, 19:54
Gunwaldh Johansson wrote: 28 Dec 2019, 18:58 Skövde får vara tacksamma att Tranås tappade sitt spel i 3:e. För detta var verkligen inte målvakternas match. Dom släppte minst 2 billiga mål var. Nu får Skövde suga på denna segern ikväll och sen börja att ladda om för matchen borta mot Visby på måndag.
Jag håller inte med dig om ordvalet tacksamma,jag tycker att dom visar en sjuhelvetes moral och det är dom som gör att Tranås blir tillbakapressade!
När Gunwaldh skriver så är det sällan Skövde IK som gör något bra, utan snarare så att det är motståndaren som gör något dåligt. Svårare än så är det inte.

Tack för underhållningen Skövde IK!!
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Såg tyvärr inte matchen. Men grymt bra gjort av Siken!!!
Sedan var ju publiksiffran grymt bra...över 2000 personer!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by peter johansson »

Var bortrest men grattis till 3 poäng och en stark vändning grymt kämpat grabbar :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :D :D :D :D
Post Reply