2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Admin »

2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=153344
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=153377
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

1540 på läktarna och premiärvinst för ett lag som smyger under radarn!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Efter varje uppehåll Skövde har haft så har de varit totalt kassa.. Skulle inte förvåna mig något om de blir en förlust.. :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag tycker att premiärmotståndaren är så nära idealet man kan få. Tranås ser ut att kunna spela till sig en plats ovanför de sista platserna och lika långt under de främsta platserna. Vad är då bättre att få ett kvitto direkt hur det kan komma se ut för Skövde? Vinner man visar man att man kan mäta sig med mittenlagen. Förlorar man, ja då pekar det mot bottenfighten trots allt.

Sedan återkommer man i tankarna till den uppenbara underskattningen av laget. En granskning av truppen spelare för spelare visar att det finns klass - toppklass för ettan (och lite till för minst 7-8 spelare) - inte minst om man toppar laget i avgörande skeenden och två riktigt bra uppställningar i pp. Det som också är klart positivt är det höga tempot i kombination med spelteknisk förmåga och inte minst inställningen och jobbet man är beredd att göra.

Och som inte det vore nog, så väntar nästa hävstång neråt eller uppåt i bortamötet mot det andra förmodade mittenlaget, nämligen Visby/Roma. Bra att få öbesöket överstökat direkt.

Inledningen av serien är perfekt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 23 Dec 2019, 15:56 Jag tycker att premiärmotståndaren är så nära idealet man kan få. Tranås ser ut att kunna spela till sig en plats ovanför de sista platserna och lika långt under de främsta platserna. Vad är då bättre att få ett kvitto direkt hur det kan komma se ut för Skövde? Vinner man visar man att man kan mäta sig med mittenlagen. Förlorar man, ja då pekar det mot bottenfighten trots allt.

Sedan återkommer man i tankarna till den uppenbara underskattningen av laget. En granskning av truppen spelare för spelare visar att det finns klass - toppklass för ettan (och lite till för minst 7-8 spelare) - inte minst om man toppar laget i avgörande skeenden och två riktigt bra uppställningar i pp. Det som också är klart positivt är det höga tempot i kombination med spelteknisk förmåga och inte minst inställningen och jobbet man är beredd att göra.

Och som inte det vore nog, så väntar nästa hävstång neråt eller uppåt i bortamötet mot det andra förmodade mittenlaget, nämligen Visby/Roma. Bra att få öbesöket överstökat direkt.

Inledningen av serien är perfekt.
Ja det är bara att instämma i det du skriver Göran och jag tror att jag tippade SIK på 6:e plats och det är inte omöjligt alls för tänk tanken att vi får vara skade och sjukdomsfria så tror jag att vi kan slå flera stycken av de kommande motståndarna ink topplagen eller åtminstone lugga dom på en poäng här och var ;) och anledningen till att jag tror detta är att vi har 2 bra målvakter vi har en helt okej backsida och med de senaste tillskotten på forwardssidan så ser den väldigt intressant ut bättre än på flera säsonger så att en 6:e plats känns inte alls omöjlig kanske i stället fullt möjlig ;) ;) :lol: :lol:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Håller helt med dig Göran och jag tror det bara är en fördel att vara bottentippad när man i själva laget förhoppningsvis är ett mittenlag precis som både Tranås och Visby/Roma är.
Chansen finns absolut att vi har sex poäng två omgångar :)
Det vi ska kriga efter är att i första hand inte bli sämre än åtta av tio lag. Klarar man inte det här man inte i PO att göra, simple as that. Det skiljer inga mil mellan topp och oss, det visar om inte annat två raka ot segrar mot serisegrarna om inte annat.
Hur många poäng kommer det att krävas för att hamna ovanför det strecket?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Perka, de senaste tre åren har åttonde laget haft 23, 21, 21 poäng i södra serien. Det är de tre åren man haft tio lag i allettan.

Alltså sisådär fem vinster i ordinarie tid, två i sudden och två förluster i sudden...
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Nu är det inte lång tid kvar.

Imorgon är det sen julafton eller om du så vill tidig nyårsafton med att det smäller. TAGGA!!!! :twisted:
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Blev sista minuten ändring så hamnade framför datorn istället.. :D Trevligt ändå med Dahl och Co.. :D
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Hur i helvete kan domarn ta ut Henriksson för Diving vid en sån ful Slashing??
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tja, vad säger man efter två perioder? Några klyschor kanske, som stämmer förbluffande väl denna gång:
- Man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Har vi hört det förut?
- Man vinner inga matcher efter målvaktstavla och mycket returer.
- Man vinner framförallt inga matcher mot ett lag som är bättre i nästan allt, även om det tog sig lite på slutet i andra. Då måste man ha tur.

Nja, nog har Skövde en del att fundera på inför tredje. Till att börja med.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 28 Dec 2019, 17:26 Tja, vad säger man efter två perioder? Några klyschor kanske, som stämmer förbluffande väl denna gång:
- Man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Har vi hört det förut?
- Man vinner inga matcher efter målvaktstavla och mycket returer.
- Man vinner framförallt inga matcher mot ett lag som är bättre i nästan allt, även om det tog sig lite på slutet i andra. Då måste man ha tur.

Nja, nog har Skövde en del att fundera på inför tredje. Till att börja med.
Vem hade trott detta?!? Jag lägger mig platt! Vilken tredje period och jag säger bara Jesper Emanuelsson, vilken prestation vid assisten till 5-3, bland det svettigaste jag sett! Den gossen kommer ställa till det för många lag framöver! Det är ju liksom ingen slump att killen gjort 32 matcher med Frölunda och det som tonåring. :clap:

Grattis till en seger som få trodde, men en tredje som förändrade allt! Nu är det nog istället Tranås som har en del att fundera på i bussen hem.
Last edited by Göran Strid on 28 Dec 2019, 19:38, edited 1 time in total.
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

Härlig start på serien!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-12-28 kl. 16.00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde får vara tacksamma att Tranås tappade sitt spel i 3:e. För detta var verkligen inte målvakternas match. Dom släppte minst 2 billiga mål var. Nu får Skövde suga på denna segern ikväll och sen börja att ladda om för matchen borta mot Visby på måndag.
Post Reply