2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Thomas Borén »

Måste berömma karaktären i laget. Hur många ggr har vi vänt underläge i år? Tycker Visby startar starkt o med bra fart och tyngd. Men vi äter oss in i matchen.... igen och igen efter 3-2.

Henrikssons miss vid öppet mål höll på att bli lite jobbig men den är glömd nu.

Över 2 000 pers igen på söndag? Siken 6 pinnar och Troja 0 p inför, vem hade trott på det för en vecka sen?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla enkelt 8-)
Nej det var det inte men Skövde visar åter upp en härlig moral, vänder och vinner.
Det var en gastkramande spänning där i sista, man kunde ta på den kändes det som.
Tack, tack och tack. En för varje period. :clap: :clap: :clap:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 30 Dec 2019, 21:41 Så jävla enkelt 8-)
Nej det var det inte men Skövde visar åter upp en härlig moral, vänder och vinner.
Det var en gastkramande spänning där i sista, man kunde ta på den kändes det som.
Tack, tack och tack. En för varje period. :clap: :clap: :clap:
Gjorde du sälen?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 30 Dec 2019, 21:54
Per-Erik Odh wrote: 30 Dec 2019, 21:41 Så jävla enkelt 8-)
Nej det var det inte men Skövde visar åter upp en härlig moral, vänder och vinner.
Det var en gastkramande spänning där i sista, man kunde ta på den kändes det som.
Tack, tack och tack. En för varje period. :clap: :clap: :clap:
Gjorde du sälen?
Jag snubblar säkert omkull någon gång :lol:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Haha, vilken idiotfråga, "Visst känns det bättre att vinna än att förlora" :lol:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7376672

Jag stod faktiskt så jag hörde intervjun med Hugo. Reportern stod och väntade på Hugo på vägen ut till omklädningsrummet och när Hugo kom fram så var han ju rent gigantisk bredvid reportern som tittade upp på honnom och sade "nej nej, detta kommer alldrig att gå, han är för lång" :lol:
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Johan Nykvist »

Underbart åter igen med en riktigt tidig nyårssmäll.

Troligen en av de jobbigaste bortamatcherna i serien rent resemässigt och geografiskt. Väldigt tacksamt att vi fick den i detta skedet när det trots allt är många lediga dagar.

Riktigt riktigt starkt åter av grabbarna som också idag visar karrakttär och lagsammanhållning med en enorm vilja att 3 pinnar ska med hem från ön.

Som sagt det kan nog bli en riktigt roliga alletta ur Skövde ögon sett :clap: :clap: :clap:
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by peter johansson »

Grattis grabbar till en NY TREPOÄNGARE :lol: :lol: :lol: :lol: riktigt starkt att vända IGEN !!!!! :clap: :clap: :clap: nu kommer man att sova extra gott efter gott dagsverke på jobbet och en ny TREPOÄNGARE för SIK ;) ;) ;) ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Göran Strid »

Jag hade förmånen att idag på morgonen få möta och välkomna lite sömniga men nöjda spelare när de landade i Nynäshamn efter en lika fin överfart från Visby som segern mot ett tungt och bra Visby/Roma.

Nästan lite rörande att få hälsa på spelare och övriga och se hur glada de var! Och kanske lite överraskade av en svartklädd gubbe med SIK-halsduk som stog där strax efter avfarten från färjan. Lite kul när man spänner ögonen i Ström - som jag aldrig sett live - och hälsar till exempel på honom och säger "du är Ström, eller hur? Du är duktig!". Jag tror inte han förstod hur det gick till, men man hade ju läst på ansiktena från hemsidan liksom...

Och sedan som inte det var nog, att få träffa Perka och Stoffe (och nya styrelsemedlemmen Kerstin) och få prata hockey och speciellt om matchen!

Tack än en gång laget för en fin underhållning och Ett Gott Nytt År till alla!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 31 Dec 2019, 18:25 Jag hade förmånen att idag på morgonen få möta och välkomna lite sömniga men nöjda spelare när de landade i Nynäshamn efter en lika fin överfart från Visby som segern mot ett tungt och bra Visby/Roma.

Nästan lite rörande att få hälsa på spelare och övriga och se hur glada de var! Och kanske lite överraskade av en svartklädd gubbe med SIK-halsduk som stog där strax efter avfarten från färjan. Lite kul när man spänner ögonen i Ström - som jag aldrig sett live - och hälsar till exempel på honom och säger "du är Ström, eller hur? Du är duktig!". Jag tror inte han förstod hur det gick till, men man hade ju läst på ansiktena från hemsidan liksom...

Och sedan som inte det var nog, att få träffa Perka och Stoffe (och nya styrelsemedlemmen Kerstin) och få prata hockey och speciellt om matchen!

Tack än en gång laget för en fin underhållning och Ett Gott Nytt År till alla!
Tack själv Göran, det var kul att träffa dig och konstatera att du är dig lik på alla sätt. Nu får vi hoppas det kan bli en hel match i Huddinge nästa gång :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-30 kl. 19.00 Visby Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Våran båt!

https://www.expressen.se/nyheter/gotlan ... k-med-kaj/

Vet inte hur det ser ut när båten angör i Visby men det är rätt häftigt att se i Nynäshamn. Färjan kommer in mot hamnen där och då lägger Visborg upp som en sladd, ungefär som en bil som gör en handbromsvändning. Efter att färjan "sladdat" 180 grader slår de på backen och och förtöjer med aktern i sin parkeringsficka. Rätt häftig manöver att titta på :ugeek:
/Perka
Post Reply