2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Admin »

2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=153708
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=153731
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Blir en stentuff inledning av året och söndagens match blir verkligen en värdemätare för vår fantastiska lagmaskin. För Troja-Ljungby är väl allt under allsvenskt kvalspel till våren ett misslyckande?

I vilket fall, satt och kollade på lite stats mot Troja och då är det rätt konstigt om man inte får en liten kick bak till den magiska påskaftonen 2004 som antagligen är ett av de starkaste hockeyminnen som de flesta Skövdesupportrar har. När man fortsätter på den inslagna vägen, att leta i arkiven, så halkade jag in på Micke Därth´s fantastiska summering i ord över säsongen 03/04, som ju avslutades så underbart mot just Troja-Ljungby. Jag får ståpäls från topp till tå när Därth låter fingrarna flyta över tangentbordet :clap:

http://skovdeik.se/files/summary/text_2003_2004.pdf
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Göran Strid »

En bra (och talande) intervju inför matchen med coachen Roger Forsberg. Mycket om missar trots flera A-målschanser och annat. Möjligen kan man tycka att det är lite väl mycket av vanliga coachförklaringar varför man förlorat två matcher i inledningen. Det beror ju som vanligt (mycket få undantag) på egna misstag - om ens det - utan mera på tillfälligheter att man förlorar och som sagt nästan aldrig att man möter en motståndare som faktiskt var bra eller rent av bättre? Kommer för övrigt på ett lysande exempel och det är Grums coach i förlusten mot Huddinge i premiären. Inget snack där inte, utan Huddinge var bättre.

https://twitter.com/trojaljungby/status ... 4902502400
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker det känns som att det går skapligt nu :lol:
Vi klättrade faktiskt i tabellen igår kväll utan att behöva ta ett skär för det :thumbup:
/Perka
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 300
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Bo Karlsson »

Den här matchen är lite av vinna eller försvinna när det gäller toppstriden för Troja, de senaste 6-7 matcherna har visat en oroväckande trend med halvsvagt bp, riktigt dåligt pp och i övrigt väldigt tveksamt. Det är med en hel del oro man åker till Billingehov.
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Thomas Borén »

Dags för match igen! Med sex pinnar i bagaget känns det verkligen som allt o vinna. Ingen katastrof tabellmässigt om vi skulle förlora. Perfekt matchdag mitt i alla helgdagar så borde bli mkt folk. Bara o tagga!

Skickar med en gammal Troja-match. Det var en grym eftermiddag i Ljungby. Sket ju sig tyvärr i Nybro några dagar efter, men det var glada miner hem från Ljungby den här dagen i alla fall.

https://youtu.be/CcCeeuOU41I
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Kan inte åka ner till billngehov idag.. Så kollar på JVM istället och sen blir de väl att jag kollar denna matchen i efterhand.. :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jani Eriksson wrote: 05 Jan 2020, 15:03 Kan inte åka ner till billngehov idag.. Så kollar på JVM istället och sen blir de väl att jag kollar denna matchen i efterhand.. :D
Funkar väl lika bra om du gör tvärtom!
Det är på hovet man kan påverka från läktaren, i tevesoffan gör man varken till eller från. Se te o mösa dig hit :)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Trist förlust,men Troja var klart bättre!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vad synd, vad nära vi var åtminstone en pinne :(

Det är ju en underbar första period vi gör. Även om det är Troja som för perioden tycker jag att Skövde helt klart skapar de farligaste lägena och motståndarna har ju jätteproblem att hantera våra spelvändningar.

I andra så är vi också bra och trots att Troja reduserar så tar vi ju tillbaka vår tvåmålsledning och det ser ju guld ut. Men sista fem i perioden tycker jag det händer något och antingen är vi trötta eller så börjar de att tänka. Matchens snyggaste mål gör också Troja på en väl inövad variant i pp där, den var inte att leka med.

I tredje känns det också som att vi inte är med och det är ju först när Troja tar ledningen som det blir lite jävlar anamma igen. När Henriksson sedan gör 4-4, lite turligt kanske, ja då känns det som att vi kommer bärga åtminstone en välförtänt pinne. Men så blev det tyvärr inte.

Nu är det bara att ta nya tag och sikta in sig på onsdagens derby.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Vad less jag blev när Troja gör sista målet.. Skövde gör massa misstag.. Jag som ville ha 1 poäng iallafall..
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 300
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Bo Karlsson »

En mardröm för Troja i första och början av andra perran med 2 klockrena felpass plus strul i pp som ger 3 mål i baken, men sedan jobbade man in sig och tog över matchen fram till sitt 4-3 mål sedan blev man riktigt ängsliga och Skövde tog över igen, men med tur (pucken på en Skövdeskridsko) och moral lyckas man vinna. Två saker som glädjer är 2 mål i pp och 100 % i bp så det blev en skön hemresa.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by peter johansson »

Jag tycker att SIK var värda 1 poäng iaf dom bjöd upp även fast Troja var det bättre laget totalt över 60 minuter. Det jag var mest förbannad över är inte förlusten som sådan utan folks dåliga spelförståelse jag menar ett tag var våra pojkar så tillbakatryckta så dom orkade knappt stå upp Axel Abrahamsson tex han hade nog varit inne 2 minuter minst i press och de som spelat hockey ink mig själv vet vad det handlar om men många andra bara häver ur sig en massa skit som inte kan någonting om hockey utan att just KLAGA på ett felpass osv osv osv så jävla patetiskt tycker jag :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tycker killarna krigade och försökte men det räckte inte riktigt denna gång men detta blir tändvätska tills på onsdag då blir det en ny derbyvinst ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

peter johansson wrote: 05 Jan 2020, 23:03 Jag tycker att SIK var värda 1 poäng iaf dom bjöd upp även fast Troja var det bättre laget totalt över 60 minuter. Det jag var mest förbannad över är inte förlusten som sådan utan folks dåliga spelförståelse jag menar ett tag var våra pojkar så tillbakatryckta så dom orkade knappt stå upp Axel Abrahamsson tex han hade nog varit inne 2 minuter minst i press och de som spelat hockey ink mig själv vet vad det handlar om men många andra bara häver ur sig en massa skit som inte kan någonting om hockey utan att just KLAGA på ett felpass osv osv osv så jävla patetiskt tycker jag :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tycker killarna krigade och försökte men det räckte inte riktigt denna gång men detta blir tändvätska tills på onsdag då blir det en ny derbyvinst ;)
Mkt bra skrivet, utom sista 2-3 orden! 😉
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Göran Strid »

Grattis Troja/Ljungby till trepoängaren som trots allt satt långt inne minst sagt. Det är inte mycket att säga om resultatet i sig, men trist att det kom till på det sätt det gjorde, när Skövde var så nära att få med sig minst en poäng.

Sett till matchen var den både brokig och överraskande i vissa sekvenser med överraskande taffligt och närmast nonchalant förvarsspel från Troja - undrskattning? - samtidigt som man anfallsmässigt visade varför man är favorittippat till en plats i toppen. Riktigt fina kombinationer och långa anfall på rad. Imponerande.

Skövde då, nja det var ju inte den bästa matchen rent spelmässigt, men ändå ett resultat man rent siffermässigt kan leva med jämfört med en del skräckresultat från tidigare år mot Troja/Ljungby.

Sebastian Henriksson visade återigen upp en vinnarskalle, som borde dra med sig ännu flera i laget än vad som var fallet. Killen är som en bulldoozer med efterbrännkammare och pucken skall bara in! Härligt att se!

Och så denne Jesper Emanuelsson! Vilken injektion till laget och spelet sett till de tre matcherna Jesper har spelat. Fem fina poäng hittills säger en del och topplats i statistiken, men mera hur laget dras med i stundtals mycket fina spelsekvenser, när han är på isen med sin bländande teknik och skridskoåkning. Jag funderar på om inte Jesper är det bästa tillskottet på många år. Nog känns det så.
Post Reply