2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tack Göran :)

Jag noterar också att du gör samma misstag som jag gör och det är att kalla Stoffe för Spock ;)

Men visst är det så att vi är många som är lite typ bittra över att vi inte fick den allsvenska platsen ;)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 15 Jan 2020, 17:07 Tack Göran :)

Jag noterar också att du gör samma misstag som jag gör och det är att kalla Stoffe för Spock ;)

Men visst är det så att vi är många som är lite typ bittra över att vi inte fick den allsvenska platsen ;)
:oops: :o :oops: Kristoffer Bennemyr kallas alltså Stoffe och inte Spock? Ok, jag kallar denne gentleman i fortsättningen för något annat - vet inte nu - men budskapet gick fram antar jag!

PS. Jag har kallat min nuvarande fru ibland (för ofta) för namnet min förra fru hade och det var 32 år sedan. Om det nu kan förklara för någon. Usch, jag har dåliga vibbar inför matchen och får för mig att för många (inklusive mig själv) tror att detta är en "enkel" trepoängare, men det är det inte! DS.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

En första period som visar att Halmstad verkar spela på hemmais och gör det bra. Skövde är inte med och har haft ett enda längre anfall, vilket inte är godkänt. Att göra två mål på sex skott är givetvis bra. Oj vad det finns mycket att prata om nu i laget. Som det nu ser ut är det en enkel trepoängare för gästerna. Tyvärr.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

SIK 18. Nyman, Jonas Injured player refusing to leave the ice

Vad var detta??
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Skriver inte usch, även om det var så. Grattis Halmstad till en rättvis seger som spelade som att man var just ett bra mittenlag och oj så mycket att fundera över. Fint att nu ta sig an nästa motståndare, som heter Nybro. Ja, ja.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 15 Jan 2020, 20:26 SIK 18. Nyman, Jonas Injured player refusing to leave the ice

Vad var detta??
Förmodligen något fel, han åkte ut för interference, antar att det var den.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Precis lika lätt för motståndarna att ta sig in i zon som vanligt.. vi måste börja äga mittzon lite mer.. de får vända alldeles för lätt.

Varför tar man inte i ordentligt förrän först i tredje???

Vad har hänt med Planeby??? Ikväll får han en överkryssad ekorre...

Nä SIK är väl inte bättre än så här.. då menar jag på sikt. För ojämna helt enkelt. Det här var inte bra.. och jag skriver det Göran; Usch!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Marcus Lundgren wrote: 15 Jan 2020, 21:42
Niklas Hjalmarsson wrote: 15 Jan 2020, 20:26 SIK 18. Nyman, Jonas Injured player refusing to leave the ice

Vad var detta??
Förmodligen något fel, han åkte ut för interference, antar att det var den.
Ok, tack!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag är imponerad av hur Halmstad tar sig ann matchen. Riktigt bra första period av motståndarna och där hanterar vi dem inte alls. De spelar ju ett powerplay och de bägge målena kan man absolut inte klandra Viktor för. Viktor gör för övrigt några riktigt grymma räddningar i perioden.

Det är ju skit att Abrahamson lyckas rensa pucken från egen zon och över kortsidan på andra sidan så det får spela 3 mot 5.

I andra lyfter vi ju spelet och så långt är det väl okej men Halmstad försvarar sig ju hur bra som helst. Nu kommer det tyvärr ytterligare ett sånt där riktigt skitmisstag med inte säsongens vassaste pass som Halmstadförsvaret lätt läser av, bryter och kontrar in trean i boxplay, skit skit o skit.

Tredje försöker vi ännu mer framåt och Thegels 1-3 är ett riktigt krigarmål från hela femman. Hoppet tänds men Halmstad fortsätter att spela riktigt bra defensivt och så kommer då ett sådant där jätteonödigt misstag i egen zon så Hammers får erövra pucken lättvindigt och punktera matchen med sin fyra.

Det kändes från start som att vi inte tog denna matchen på fullt allvar, vi var i vilket fall inte förberedda på att Halmstad skulle komma ut så bra som de gjorde.

Positivt idag var ändå att vi förlade betydligt mer av powerplayspelet i motståndarnas zon än vi brukar göra.

Så fruktansvärt onödigt av Klippfors att trycka klubban i nacken på Thegel med tio sekunder kvar. Riktigt fult och sådant överfall med tio sekunder kvar och en kassaskåpsäker tremålsledning borde bestraffas betydligt hårdare än två minuter roughing.

Helt klart denna säsong är att våra riktiga fullträffar inträffar inte i matcher som vi kanske förväntas föra utan de kommer när vi försvarar oss bra och blixtrar till i det offensiva korta stunder. Kanske det talar för oss mot Nybro?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Mest bekymrad ikväll blir jag av att läsa matchreferatet och framför allt Hellas ord om matchen..

Jag har då inte sett samma match som den det pratas om där :shock:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja nu såg jag inte matchen i går men fick väldigt bra rapporter från min vän Göran Strid och det stämmer ju inte med vad som rapporteras på hemsidan men det är väl som vanligt att herr Hellström tycker något helt annat än oss supportrar men det är väl förmodligen för att vi inte kan detta med hockey eller........??? Sedan kan man ju undra varför han alltid flyttar olika spelare mellan formationerna ?? ta tex kedjan med Nyman Thegel och Emanuelsson som funkade fint visst är det bra att kanske splittra på dom i bland i matcherna för att göra något men sedan tycker jag att man kan återgå igen för att få kontinuitet i går spelade Emanuelsson i 2:a och Nyman i 3:e iaf från en början sedan vet jag inte om han ändrade igen.....?!?!? Nä tycker det är dags att ställa sig frågan om tränarens vara eller icke vara för coachningsmässigt är det ju ingen höjdare och det finns det massor av bevis för i många matcher!! Jaja bara att hoppas att man överraskar mot Nybro och vem vet då kanske Brandhammar spelar forward ?? ;) ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by peter johansson »

peter johansson wrote: 16 Jan 2020, 11:44 Ja nu såg jag inte matchen i går men fick väldigt bra rapporter från min vän Göran Strid och det stämmer ju inte med vad som rapporteras på hemsidan men det är väl som vanligt att herr Hellström tycker något helt annat än oss supportrar men det är väl förmodligen för att vi inte kan detta med hockey eller........??? Sedan kan man ju undra varför han alltid flyttar olika spelare mellan formationerna ?? ta tex kedjan med Nyman Thegel och Emanuelsson som funkade fint visst är det bra att kanske splittra på dom i bland i matcherna för att göra något men sedan tycker jag att man kan återgå igen för att få kontinuitet i går spelade Emanuelsson i 2:a och Nyman i 3:e iaf från en början sedan vet jag inte om han ändrade igen.....?!?!? Nä tycker det är dags att ställa sig frågan om tränarens vara eller icke vara för coachningsmässigt är det ju ingen höjdare och det finns det massor av bevis för i många matcher!! Jaja bara att hoppas att man överraskar mot Nybro och vem vet då kanske Brandhammar spelar forward ?? ;) ;)
Jag vill bara klargöra att detta är inget personligt mot Johan han är jättetrevlig på alla sätt och jag är jätteglad över platsen i AE men jag tycker att det finns fog för vissa frågor när det gäller coachning och laguttagning och om man tänker framtid tex ska vi vara nöjda att vi kommit tilllbaka till AE efter flera års bortavaro eller vill/är vi redo för nästa steg??? det är mer i dom tankebanorna jag är inne på.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker det är lite roligt, när man inte ser att Hellas coachar så är det någon som har åsikter om det och när man ser att han coachar så är det åsikter om det. Att vara tränare är inte lätt. :lol:

Vad det gäller att springa omkring och skrika i båset då så har Hellas förklarat för dem som tar sig tid att läsa införreportagen dels att den coachstilen passar för en del lag och den passar dåligt för en del lag. Han har även förklarat att han är inte en sådan person som studsar upp och ned i båset.

Som jag ser det så ska man absolut inte spela en roll som man inte är. Det funkar nog i en fantasivärld men i verkliga livet blir det ju en falsk roll och det fungerar i de flesta fall väldigt dåligt.

Inget konstigt att ha åsikter om hur och vad och varför när man ser att det är svårt i en match. Men därifrån till att ifrågasätta Hellas som coach tycker åtminstone jag är onödigt. Speciellt som det finns massor av exempel på grejer som han gjort och gör väldigt bra.

Vi skapar en massa målchanser igår i period två och tre men de räckte inte hela vägen fram. I de andra matcherna i alletan hittills har det gett oss massor av mål. Det defensiva kan man absolut ha åsikter om och även vad det gäller det har Hellas förklarat sig i inför reportage. Dessa faktorer tillsammans med att vi även bjöd dem på en del gratischanser samtidigt som de också gör en jättebra match gör ju att vi förlorar. Så har det funkat i åtminstone 63 år för SIK så det kommer väl inte som någon överraskning kan man tycka?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 15 Jan 2020, 23:43 Mest bekymrad ikväll blir jag av att läsa matchreferatet och framför allt Hellas ord om matchen..
.....
.....

Här kommer alla Hellas citat från referatet. Vilket av dem är det som är så felaktigt om man ser matchen över sextio minuter?

– Vi tar för mycket utvisningar, vi får slita och hamnar i en dålig rytm under matchen, ansåg Johan Hellström.

– Vi skapar mycket, vi skapar oändligt mycket idag men pucken vill inte in, sa Johan Hellström.

– Jag får ta och ge credd till deras målvakt, han var bra idag, berömde Johan Hellström.

– Spelet fem mot fem så tycker jag att vi är bättre än dem, men alla utvisningar gör att vi får dålig rytm, kommenterade Johan Hellström.

– Vi får ta och ladda om och ta ny fokus på söndagens match, avslutade Johan Hellström.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-15 kl. 19.00 Skövde IK – Halmstad HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Jan 2020, 13:54 Tycker det är lite roligt, när man inte ser att Hellas coachar så är det någon som har åsikter om det och när man ser att han coachar så är det åsikter om det. Att vara tränare är inte lätt. :lol:

Vad det gäller att springa omkring och skrika i båset då så har Hellas förklarat för dem som tar sig tid att läsa införreportagen dels att den coachstilen passar för en del lag och den passar dåligt för en del lag. Han har även förklarat att han är inte en sådan person som studsar upp och ned i båset.
.......
Perka, jag tycker du raljerar lite här angående synpunkter på coachningen och vem har skrivit något om att studsa upp och ner skulle vara ett bättre sätt att coacha? Ingen vad jag vet. Och vem har skrivit om att det skulle vara bättre att springa omkring och skrika? Ingen vad jag vet.

Själva frågan det handlar om - och det är kärnfrågan - är förmågan att förändra under matchens gång, att rätt värdera, att situationsanpassa sig och få laget att göra just det. Det är komplett ointressant HUR det sker. Det viktiga är ATT det sker. Det sistnämnda har tyvärr inte fungerat flera gånger under säsongen med poängtapp som följd och att tillåtas ha de synpunkterna borde vara helt ok, kan man tycka.
Post Reply