2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Admin »

GRATISMATCH
2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov


Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=154580
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=154610
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Joakim Blomquist »

Det här blir en mycket svårare nöt att knäcka än många tror.. dels är Grums riktigt på gång, tagit poäng mot flertalet lag på slutet och senast körde de över serieledaren med 4-1. Tack vare en ”äckligt disciplinerat defensiv. Dels för att Skövde inte riktigt trivs med att vara spelförande..
I sådana matcher måste de öka farten än mer. De ska inte hänga med och de ska definitivt inte få en enda chans att dra ner tempot.

Pp MÅSTE bli bättre. Vi är farligare 5-5 än 5-4. Hoppas de ändrat upplägg för detta och har fler varianter att ta sig in för uppställt spel.

Till sist: minimera misstagen till noll, åtminstone i utsatta lägen. Dessutom onödiga utvisningar. Det var detta som fällde oss mot Nybro. Två jättemisstag och en onödig utvisning i anfallszon av Johansson, där man bara väntade på ett ledningsmål.

Domarna senast var riktigt bra där man lät spelarna göra upp och pratade med dem när det blev lite för intensivt.

Håller inte med om att Brandhammars skada var något fult.. motståndaren ramlade över knät på Brandhammar. Otur!

Håller även med Göran om kommentatorerna. Riktigt bra och objektiva.

En fråga: går det inte att få tid, utvisningstid och repriser på våra sändningar? Det gör otroligt mycket för helheten. Å andra sidan är det ju inget lag som kan ståta med den kunskapen och objektiviteten som SIK:s sändningar har.
Hatten av!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 21 Jan 2020, 13:48 Det här blir en mycket svårare nöt att knäcka än många tror.. dels är Grums riktigt på gång, tagit poäng mot flertalet lag på slutet och senast körde de över serieledaren med 4-1. Tack vare en ”äckligt disciplinerat defensiv. Dels för att Skövde inte riktigt trivs med att vara spelförande..
I sådana matcher måste de öka farten än mer. De ska inte hänga med och de ska definitivt inte få en enda chans att dra ner tempot.

Pp MÅSTE bli bättre. Vi är farligare 5-5 än 5-4. Hoppas de ändrat upplägg för detta och har fler varianter att ta sig in för uppställt spel.

Till sist: minimera misstagen till noll, åtminstone i utsatta lägen. Dessutom onödiga utvisningar. Det var detta som fällde oss mot Nybro. Två jättemisstag och en onödig utvisning i anfallszon av Johansson, där man bara väntade på ett ledningsmål.

Domarna senast var riktigt bra där man lät spelarna göra upp och pratade med dem när det blev lite för intensivt.

Håller inte med om att Brandhammars skada var något fult.. motståndaren ramlade över knät på Brandhammar. Otur!

Håller även med Göran om kommentatorerna. Riktigt bra och objektiva.

En fråga: går det inte att få tid, utvisningstid och repriser på våra sändningar? Det gör otroligt mycket för helheten. Å andra sidan är det ju inget lag som kan ståta med den kunskapen och objektiviteten som SIK:s sändningar har.
Hatten av!
Håller med om allt. I frågan om Brandhammar så tror jag snarare det är motståndarens klubba som kommer in mellan Brandhammars ben vilket får honom att få benen under sig när han faller?

I Vilket fall som helst så såg det helt klart ut som en olycklig situation snarare än fult.

Angående vår webbsändning så är det klart att matchtid, utvisningstid och repriser hade höjt upplevelsen, men sett till det vi har (kommentatorerna, bild och ljud) så är vi bland de absolut bästa. Så jag är ändå nöjd!

I Framtiden skulle jag dock gärna se något typ av abonnemang där jag kan se alla sändingar som sänds i hockeyettans regi, likt det man har för SHL och andra serier. Det är ofta jag hade kunnat tänka mig att se andra matcher än Skövdes, men dels inte tyckt det varit värt pengen, och ofta kanske man inte kan/vill se hela matchen heller.

Jag förstår givetvis att detta inte är något som vår webbgrupp bestämmer över.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 21 Jan 2020, 14:43
I Framtiden skulle jag dock gärna se något typ av abonnemang där jag kan se alla sändingar som sänds i hockeyettans regi, likt det man har för SHL och andra serier. Det är ofta jag hade kunnat tänka mig att se andra matcher än Skövdes, men dels inte tyckt det varit värt pengen, och ofta kanske man inte kan/vill se hela matchen heller.

Jag förstår givetvis att detta inte är något som vår webbgrupp bestämmer över.
Det borde givetvis gå att ordna så att man av Staylive för köpa en kod för 10 eller 20 eller 50 matcher motsv till rabatterat pris för t ex 800 kr, 1500 kr resp 2500 kr att fritt utnyttja för valfria matcher i HE under en säsong.

Jag har framfört detta önskemål till HE (ordf) och han tyckte det lät intressant och skulle "titta på det" till nästa säsong. Hoppas det blir något av det, för som det nu är så blir streamingnöjet mycket dyrt, dyrare än att gå på matchen. Nästan dubbelt så dyrt närmare bestämt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 21 Jan 2020, 13:48 Det här blir en mycket svårare nöt att knäcka än många tror.. dels är Grums riktigt på gång, tagit poäng mot flertalet lag på slutet och senast körde de över serieledaren med 4-1. Tack vare en ”äckligt disciplinerat defensiv. Dels för att Skövde inte riktigt trivs med att vara spelförande..
I sådana matcher måste de öka farten än mer. De ska inte hänga med och de ska definitivt inte få en enda chans att dra ner tempot.

Pp MÅSTE bli bättre. Vi är farligare 5-5 än 5-4. Hoppas de ändrat upplägg för detta och har fler varianter att ta sig in för uppställt spel.

Till sist: minimera misstagen till noll, åtminstone i utsatta lägen. Dessutom onödiga utvisningar. Det var detta som fällde oss mot Nybro. Två jättemisstag och en onödig utvisning i anfallszon av Johansson, där man bara väntade på ett ledningsmål.

Domarna senast var riktigt bra där man lät spelarna göra upp och pratade med dem när det blev lite för intensivt.
Instämmer. Matchen är lite av ett vägskäl för båda lagen. Så känns det. Och när serien vänder så har Skövde fyra hemmamatcher och fem bortamatcher. Om det nu betyder något?
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Joakim Blomquist »

Angående vår webbsändning så är det klart att matchtid, utvisningstid och repriser hade höjt upplevelsen, men sett till det vi har (kommentatorerna, bild och ljud) så är vi bland de absolut bästa. Så jag är ändå nöjd!

Jo men finge man önska så... då hade det blivit fullkomligt..

I Framtiden skulle jag dock gärna se något typ av abonnemang där jag kan se alla sändingar som sänds i hockeyettans regi, likt det man har för SHL och andra serier. Det är ofta jag hade kunnat tänka mig att se andra matcher än Skövdes, men dels inte tyckt det varit värt pengen, och ofta kanske man inte kan/vill se hela matchen heller.

Jag förstår givetvis att detta inte är något som vår webbgrupp bestämmer över.
[/quote]

Ja det hade ju varit bra att kunna se samtliga matcher.. MEN inte till såna priser. Det kan ju rimligen inte kosta mer än vad t ex Cmore sportpaket kostar per år, dels är det på amatörnivå, dels handlar det om en enda serie, dels är det bara del av år.

Förstår inte att det blev höjning bara för att det är Allettan?? På Billingehov har det ju inte höjts..(man lärde av läxan när man ett år försökte sig på en höjning, det orsakade många högljudda protester och hot om bojkott) hur det är på andra arenor vet jag inte..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Joakim Blomquist »

Angående vår webbsändning så är det klart att matchtid, utvisningstid och repriser hade höjt upplevelsen, men sett till det vi har (kommentatorerna, bild och ljud) så är vi bland de absolut bästa. Så jag är ändå nöjd!

Jo men finge man önska så... då hade det blivit fullkomligt..

I Framtiden skulle jag dock gärna se något typ av abonnemang där jag kan se alla sändingar som sänds i hockeyettans regi, likt det man har för SHL och andra serier. Det är ofta jag hade kunnat tänka mig att se andra matcher än Skövdes, men dels inte tyckt det varit värt pengen, och ofta kanske man inte kan/vill se hela matchen heller.

Jag förstår givetvis att detta inte är något som vår webbgrupp bestämmer över.
[/quote]

Ja det hade ju varit bra att kunna se samtliga matcher.. MEN inte till såna priser. Det kan ju rimligen inte kosta mer än vad t ex Cmore sportpaket kostar per år, dels är det på amatörnivå, dels handlar det om en enda serie, dels är det bara del av år.

Förstår inte att det blev höjning bara för att det är Allettan?? På Billingehov har det ju inte höjts..(man lärde av läxan när man ett år försökte sig på en höjning, det orsakade många högljudda protester och hot om bojkott) hur det är på andra arenor vet jag inte..
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Rickard Dahl »

Tack för fina ord gällande vår sändning, det värmer!

Vi vill ju precis lika mycket som ni ha in alla de där funktionerna som nämns, men tyvärr är det inte så bara. Vi hade dem för några år sen, men då byggde det på ett enormt gediget paket framtaget av Björn. När han inte längre kunde vara med så riktade jag direkt mitt fokus till att få sändningen att överleva ö.h.t., och efter att ha lyckats med det (vi var nära att bli utan helt...) har jag inte haft möjlighet att lyfta det ytterligare i dagsläget.

Framför allt är tiden en faktor, vi som jobbar med det har inte mer tid att lägga (under säsong), men dessutom krävs det mer avancerad teknik. Jag må vara ingenjör till vardags, men denna teknik är verkligen inte mitt gebit. :oops: :D Med detta lär det dessutom komma större investeringar.

Utan att säga för mycket, men jag och teknikguru Fröberg har en tät kontakt med hockeyettan och diskuterar detta, dock inget klart ännu och jag håller det som osannolikt att vi skulle mäkta med det under denna säsong. Vad som är möjligt till nästa får vi se.

Håller med om abonnemang, där borde Hockeyettan ihop med ATG lägga ett stort fokus!

/Rickard
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Per-Erik Odh »

Det blir kul att se hur pp fungerar idag?

Tycker det låter väldigt intressant med Hellas snack kring det i inför intervjun.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Lite statistik inför kvällen. Avrundade siffror på förekommen anledning - statistiken visar sig vara mer än lovligt oprecis och då blir kommantecken lite larvigt:

Skotteff: SIK 13%, Grums 7% och jumbo. SIK bäst fortfarande i södra trots fallande siffror. Hudiksvall ny etta med 14% i allettan.

PP: SIK 15%, Grums 8%. SIK underkänt. Grums dunder jumbo i serien.

BP: SIK 62%, Grums 88%. SIK underkänt med höjt sig efter hand. Grums riktgt bra.

Face off: SIK 49%, Grums 48%. Bägge lagen i det gråa mellanskiktet och sämre än väntat för SIK.

Målskillnad: SIK 28-33, Grums 14-22. SIK målglatt både framåt och bakåt. Näst mest framåt i serien (Kallinge bäst med 30) och jumbo insläppta. Grums jumbo framåt.

Utvminuter per match: SIK 13 min, Grums 7 min. SIK i botten. Bara Visby/Roma och Kallinge är värre. Grums ett gentlemannalag och toppar.

Jahapp, några slutsatser av det här då? Det skulle kunna vara att det ligger i båda lagens intresse att förbättra de dåliga siffrorna om man skall vinna matchen, för flera av dem är inte bra alls om fortsättningen skall gå i dur. Ungefär så.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 22 Jan 2020, 14:17 Lite statistik inför kvällen. Avrundade siffror på förekommen anledning - statistiken visar sig vara mer än lovligt oprecis och då blir kommantecken lite larvigt:

Skotteff: SIK 13%, Grums 7% och jumbo. SIK bäst fortfarande i södra trots fallande siffror. Hudiksvall ny etta med 14% i allettan.

PP: SIK 15%, Grums 8%. SIK underkänt. Grums dunder jumbo i serien.

BP: SIK 62%, Grums 88%. SIK underkänt med höjt sig efter hand. Grums riktgt bra.

Face off: SIK 49%, Grums 48%. Bägge lagen i det gråa mellanskiktet och sämre än väntat för SIK.

Målskillnad: SIK 28-33, Grums 14-22. SIK målglatt både framåt och bakåt. Näst mest framåt i serien (Kallinge bäst med 30) och jumbo insläppta. Grums jumbo framåt.

Utvminuter per match: SIK 13 min, Grums 7 min. SIK i botten. Bara Visby/Roma och Kallinge är värre. Grums ett gentlemannalag och toppar.

Jahapp, några slutsatser av det här då? Det skulle kunna vara att det ligger i båda lagens intresse att förbättra de dåliga siffrorna om man skall vinna matchen, för flera av dem är inte bra alls om fortsättningen skall gå i dur. Ungefär så.
Intressant, sen har väl skövde en väldigt ”konstig/ojämn” formkurva, och Grums en stigande form om man tittar på resultaten det sista!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Niklas, du har rätt tyvärr. En viss stigande kurva finns ändå att ett uselt BP stiger och att PP höjs något. Men man får ju inte släppa in 33 mål på åtta matcher! Det är förfärligt!

A pro på, jag har en känsla att det finns en del ångest hos många ikväll i Mariestad. Nybro är ett komplett lag, inte minst på bortais har man visat det. En klar aspirant för kvalserien.

Och mot Nybro kunde Skövde vunnit eller åtminstone tagit poäng och gjort det inte på tur utan på bra spel. Därför är jag optimist inför kvällen.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Marcus Lundgren »

Hur har det sett ut? Är bortrest och kan inte se matchen idag :| 16-4 i skott känns ju som man spelat okej iaf?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 22 Jan 2020, 19:54 Hur har det sett ut? Är bortrest och kan inte se matchen idag :| 16-4 i skott känns ju som man spelat okej iaf?
Bra hockey i första perioden och Skövde är bättre. Nu i andra efter första halvan öppet åt båda håll och en generös bjudning till 1-2. Skövde är spelförande.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-22 kl. 19.00 Skövde IK – Grums IK, Billingehov (Gratismatch)

Post by Göran Strid »

Osannolika missar i slutet på första. Annars fortsatt bra spel. Skövde värda bättre resultat just nu. Och nu en kontring igen och 1-3 precis innan periodslutet.
Post Reply