2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Admin »

2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=155629
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/livestream?id=24403
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=155649
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Per-Erik Odh »

Då är det bara att önska lycka till i kvällens tuffa bortamatch mot KRIF. Och även om det smakar skit att säga det så hoppas jag Mariestad gör sitt ikväll också :oops:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Göran Strid »

En hyggligt svår match, om man säger så. Vi kan nog vara ganska säkra på att det blir ingen 6-2 vinst för Skövde denna gång... Krif kommer säkert öppna lika våldsamt som Skövde gjorde mot bois. Om allt skulle klaffa så kan vi hoppas på en pinne men inte mer, känns det som. Bortalaget är för svajigt under en hel match för att våga tro på annat, något laget för övrigt visat hela tiden denna säsong. Topparna är formidabla och dalgångarna är för djupa.

Vad jag förstått av diverse referat och röster från derbyt är Henriksson inne i ett stim och visar match efter match hur bra han är, när allt stämmer och tacklingarna sitter som de ska. Farten och inställningen att gå på mål oavsett eventuella hinder finns där redan. Fortsätt så! Finns ju inget att förlora liksom. Kul med Bornhammr som tydligen gjorde en av sina bättre matcher!

Lycka till ikväll! :thumbup:

Btw, jag kunde ju inte se derbyt men efter samlade intryck från många och diverse håll, så undrar jag om det fanns någon som har sett samma match? Maken till överslag från vissa håll var länge sedan man såg. För så uselt som Skövde tydligen spelade och så bra hockey som bortalaget spelade är det en gåta att lagen spelar i samma serie. Men - och det skall sägas - KH skriver i referatet "ett tätt och välspelat derby". Detta lite vid sidan av dagens match, men det skall bli intressant att läsa referaten efter kvällens match för se om och hur det skiljer sig!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Per-Erik Odh »

Krif lite bättre i första och därmed är det svårt att protestera mot deras 1-0 ledning. Det speglar första rätt bra.
En utvisning åt bägge håll i en snäll period.
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 07 Feb 2020, 14:29 En hyggligt svår match, om man säger så. Vi kan nog vara ganska säkra på att det blir ingen 6-2 vinst för Skövde denna gång... Krif kommer säkert öppna lika våldsamt som Skövde gjorde mot bois. Om allt skulle klaffa så kan vi hoppas på en pinne men inte mer, känns det som. Bortalaget är för svajigt under en hel match för att våga tro på annat, något laget för övrigt visat hela tiden denna säsong. Topparna är formidabla och dalgångarna är för djupa.

Vad jag förstått av diverse referat och röster från derbyt är Henriksson inne i ett stim och visar match efter match hur bra han är, när allt stämmer och tacklingarna sitter som de ska. Farten och inställningen att gå på mål oavsett eventuella hinder finns där redan. Fortsätt så! Finns ju inget att förlora liksom. Kul med Bornhammr som tydligen gjorde en av sina bättre matcher!

Lycka till ikväll! :thumbup:

Btw, jag kunde ju inte se derbyt men efter samlade intryck från många och diverse håll, så undrar jag om det fanns någon som har sett samma match? Maken till överslag från vissa håll var länge sedan man såg. För så uselt som Skövde tydligen spelade och så bra hockey som bortalaget spelade är det en gåta att lagen spelar i samma serie. Men - och det skall sägas - KH skriver i referatet "ett tätt och välspelat derby". Detta lite vid sidan av dagens match, men det skall bli intressant att läsa referaten efter kvällens match för se om och hur det skiljer sig!
Jag har också noterat vissa kommentarer.. en sak kan vi väl vara överens om.. att vi inte är överens.. det var en jämn match! Punkt. Det var också en bra match med rätt intensitet. Men objektivitet i norr?!? Det kan de nog inte stava till.
Man kan ju inte vara på samma nivå som skövde IK i en match.. det går ju bara inte. Särskilt som detta laget redan är topp i allsvenskan..

Rubrikerna ser jag redan framför mig, efter att ha sett statistik från första perioden: Skandaldomare!!!!

SIK får minimera misstagen i resten av matchen nu... och våga skjuta. Flera bra lägen där man passar till ett sämre läge. Lite mer desperation!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Vad är det med Thegel ibland, eller rätt ofta nu för tiden??
Spelar så lojt ibland att vi tappar puck och sen hamnar han på efterkälken och direkt en utvisning..

Nu börjar det bli lite väl många onödiga utvisningar... igen!!!...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Och det går ju inte...
Typiskt när man började ta över matchen...

Det här blir svårt nu!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Grymt snyggt anfall och mål, som tände hoppet lite.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Per-Erik Odh »

Skövde bättre i andra och i fem mot fem det övertag SIK. Tyvärr tre utvisningar rätt tätt och den tredje orkar vi inte hålla emot.
Skövde kvitterar rätt kvickt i fem mot fem och ett flygande anfall. Eventuellt var det 18 som tar avslutet men säker är jag inte.
Vi får ett pp i slutet men den minuten klarade krif galant. Vi startar tredje med minuten i pp.
Bra kille som refererar matchen, språket kan man inte göra något åt ;)
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 07 Feb 2020, 20:24 Skövde bättre i andra och i fem mot fem det övertag SIK. Tyvärr tre utvisningar rätt tätt och den tredje orkar vi inte hålla emot.
Skövde kvitterar rätt kvickt i fem mot fem och ett flygande anfall. Eventuellt var det 18 som tar avslutet men säker är jag inte.
Vi får ett pp i slutet men den minuten klarade krif galant. Vi startar tredje med minuten i pp.
Bra kille som refererar matchen, språket kan man inte göra något åt ;)
Det var Nyman ja.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Och nån hjälp verkar det ju inte bli från norrort. Enligt rapport är de i det närmsta avklädda av Tranås..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Per-Erik Odh »

Tycker vi är på g i tredje och är ju hur nära som helst 2-2 och missar, de kontrar och gör 3-1 och sedan tycker jag att krif kontrollerar det rätt bra. Vi plockar målvakten, pressar rätt bra men krif får ut pucken och vi hindrar dem lite för brutalt från att lägga den i tom bur så domaren dömde mål ändå.
Då var vi under strecket igen :(
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Snacka om kommentator med NOLL koll... :o :crazy: :lol:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 07 Feb 2020, 20:28 Och nån hjälp verkar det ju inte bli från norrort. Enligt rapport är de i det närmsta avklädda av Tranås..
Märklig rapport du fått, avklätt?

Mariestad var nog slitna från derbymatchen, kändes inte närvarande!
Fick även två spelare skadade under matchen.....
Tranås tabelläge är trots allt förståeligt och inte alls märkligt!

bois har alltid svårt mot köttmurshockey!
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-07 kl. 19.00 Kallinge/Ronneby IF – Skövde IK, Soft Center Arena

Post by Joakim Blomquist »

Tycker faktiskt de har lite otur. tagit över matchen både i andra (där utvisningarna blev för många..) och i tredje vid 1-2 så går de verkligen för kvittering. Och ett pass från bakom mål upp i mitten där jag tror Thilander drar till men pucken tar stenhårt på målvaktens Axel och studsar ut förbi blå och friställer en Krif-spelare och 1-3... där tog matchen slut. Deras 4-1 kommer när SIK plockat målvakten och istället för utvisning så döms det helt korrekt mål.

Tycker faktiskt målvakterna varit riktigt bra på slutet och kan absolut inte lastas.T
Post Reply