2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 16 Feb 2020, 12:10
Per-Erik Odh wrote: 14 Feb 2020, 14:02
Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2020, 13:42 ....
....
Men...; It aint over til the fat lady sings...
Sällan har väl uttrycket ovan varit mer aktuellt!

I teorin kan ju faktiskt Skövde spela massor av mer hockey denna säsong och till och med kvala upp i allsvenskan. Varför ska man inte greppa de halmstrån som finns? Det finns inget värde i att lägga sig ned och dö bara för att oddsen är höga. Det är väl ändå när oddsen är höga som man vill skrälla :!:

Fatta vilken fest det blir på onsdag kväll om detta går vägen :thumbup:
Har väl inte lagt mig ner och dött?
.....
.....
Nej, har jag skrivit det då?

Haha, hur faan kan du få ett inlägg där jag håller med dig till att jag skulle påstå att du lagt dig ner o dött är en gåta för mig!

Antingen skriver jag väldigt otydligt eller så vill du missuppfatta?

Nu ser vi fram emot säsongens så här långt viktigaste match :)
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 16 Feb 2020, 12:19
Joakim Blomquist wrote: 16 Feb 2020, 12:10
Per-Erik Odh wrote: 14 Feb 2020, 14:02
Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2020, 13:42 ....
....
Men...; It aint over til the fat lady sings...
Sällan har väl uttrycket ovan varit mer aktuellt!

I teorin kan ju faktiskt Skövde spela massor av mer hockey denna säsong och till och med kvala upp i allsvenskan. Varför ska man inte greppa de halmstrån som finns? Det finns inget värde i att lägga sig ned och dö bara för att oddsen är höga. Det är väl ändå när oddsen är höga som man vill skrälla :!:

Fatta vilken fest det blir på onsdag kväll om detta går vägen :thumbup:
Har väl inte lagt mig ner och dött?
.....
.....
Nej, har jag skrivit det då?

Haha, hur faan kan du få ett inlägg där jag håller med dig till att jag skulle påstå att du lagt dig ner o dött är en gåta för mig!

Antingen skriver jag väldigt otydligt eller så vill du missuppfatta?

Nu ser vi fram emot säsongens så här långt viktigaste match :)
Men varför skulle jag VILJA missuppfatta??

Jag missade helt enkelt din första rad.. och då blev ditt inlägg av en helt annan karaktär.. :lol:

Tråkigt att Troja torskade, vilket kan ställa till det med sänkta skallar i deras sista match borta mot ett taggat Visby..

Men inget av det där har ju någon som helst betydelse om inte siken gör sitt..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 16 Feb 2020, 14:03 ----
Tråkigt att Troja torskade, vilket kan ställa till det med sänkta skallar i deras sista match borta mot ett taggat Visby..

Men inget av det där har ju någon som helst betydelse om inte siken gör sitt..
Placeringen och poängkoefficient/ranking betyder i vilken ordning man får välja motstånd! Jag tror inte ett ögonblick att Troja kommer visa "sänkta skallar"!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Bra val av Alexander Henriksson! Skriv nu med killen och spetsa det kontraktet! Han är attraktiv för många givetvis! :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

1-1 billigt och det är den kvitteringen som gör att man ligger där man ligger. Tyvärr! De misstagen gör inte lagen ovanför. Nu gäller det att borsta av sig detta!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tjavars efter första. Huddinge är inte överjordiskt. 1-2 är inte omöjligt att vända, men nu j:r gäller det att inte övertaggas - jag är livrädd för tokutvisningar - utan lägga sig på rätt nivå. Examensprov för avgående coach! Det finns många uppställningar att gå på nu! Visa det nu under 40 minuter!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Just nu i mitten på andra. En kolsvart tunnel. Hur skall man kunna vända på detta? Nybro är ju ett bra lag liksom.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 16 Feb 2020, 15:02
Joakim Blomquist wrote: 16 Feb 2020, 14:03 ----
Tråkigt att Troja torskade, vilket kan ställa till det med sänkta skallar i deras sista match borta mot ett taggat Visby..

Men inget av det där har ju någon som helst betydelse om inte siken gör sitt..
Placeringen och poängkoefficient/ranking betyder i vilken ordning man får välja motstånd! Jag tror inte ett ögonblick att Troja kommer visa "sänkta skallar"!
Åh fan! Hade jag inte en aaaaniiing om :crazy:

Tror ändå sånt sätter sig i skallarna.. men det återstår ju att se.. och vinner vi resten, så hoppas jag innerligt att du får rätt...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Alltså, detta med skottstatitstik och nu efter andra perioden. Lägg ner! Och jag har sagt det tidigare. Vill man ha någon trovärdighet med nuvarande spektakel, så ensa bedömningen av vad skott är och inte bara vad som är "skott" på mål. Rena skojet just nu i hockeyvärlden och inte bara i HE!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 16 Feb 2020, 16:46 Tjavars efter första. Huddinge är inte överjordiskt. 1-2 är inte omöjligt att vända, men nu j:r gäller det att inte övertaggas - jag är livrädd för tokutvisningar - utan lägga sig på rätt nivå. Examensprov för avgående coach! Det finns många uppställningar att gå på nu! Visa det nu under 40 minuter!
Huddinge?😂 Du fick mig att dra på smilbanden trots allt 👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ok, bara att inse, åtta andra lag är bättre än årets upplaga och det gäller kombinationen av lagets spel, spelarmaterial och coach och det måste vi
erkänna.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 16 Feb 2020, 17:59 Ok, bara att inse, åtta andra lag är bättre än årets upplaga och det gäller kombinationen av lagets spel, spelarmaterial och coach och det måste de flesta erkänna.
Ja man är ju inte bättre än tabellen visar. MEN jag tycker ändå SIK är med, spelmässigt i de flesta matcherna, dock inte defensivt och absolut inte i special skills...
Det är alldeles för naivt och tokiffensivt. I pp går de snarare isär de få gånger vi har någon framför mål. Skotten går alldeles för ofta utanför eller över.

Det här spelet funkar alldeles säkert i juniorled men inte på seniornivå, i alla fall inte Allettan och uppåt. Så kanske inte så dumt med en ny tränare. Ta gärna en med pondus och klara spelidéer.

Kort säsong.... igen... man börjar bli luttrad...
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 16 Feb 2020, 17:26 Alltså, detta med skottstatitstik och nu efter andra perioden. Lägg ner! Och jag har sagt det tidigare. Vill man ha någon trovärdighet med nuvarande spektakel, så ensa bedömningen av vad skott är och inte bara vad som är "skott" på mål. Rena skojet just nu i hockeyvärlden och inte bara i HE!
Känner även till att det varit tvärtom, i Ljungby så vann Troja skotten i andra med 14-12 Enligt Troja... Detta trots att bois hade merparten av spelet i Trojas zon var det 4-12 så kanske det var mera korrekt
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja här trodde man att man skulle få se ett heltaggat SIK komma ut och ja de 10 första i första perioden är klart godkänt men vad hände sedan ?????????? det var precis som att man vred på en kontakt och sedan tog Nybro över TOTALT !!!! och visst Nybro är ett väldigt bra lag men vart fanns desperationen hos SIK inget jävlar anamma INGENTING Nybro åkte ut och in i SIK:s zon precis som man ville och det kändes retsamt enkelt nä detta var en av de klart sämsta insatserna när det gällde som mest det fanns ingen coach som vill något i SIK:s bås heller där var det tyst som i graven ?!?!? nä detta var en riktigt tung söndag USCH !!!!!!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-16 kl. 16.00 Skövde IK – Nybro Vikings IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tänkt en stund till.
Det som stör mig - och gör det ordentligt - är frånvaron av attityd efter en bra inledning. Här gäller det säsongens viktigaste match och det visade man inte vare sig hos spelare eller coach! Jag eller andra för den delen, vill inte se gamnackar så tidigt i en match innan den är förlorad! Förlorar man med blodfradga i mungipan efter en sådan här match efter 60 minuter, så tar jag det och erkänner en förlust förstås. Men detta? Om laget får mental spelkramp redan vid 1-1, så är det coachens sak att fixa till det, eller i varje fall försöka och då duger det inte med lite småprat och smågull! Hårda ord, javisst, men det måste få sägas. Och detta tar inte något från Nybro som vann hur pinsamt enkelt som helst.

Nu gäller det att tänka hyggligt långsiktigt inför nästa säsong både vad gäller trupp och inte minst en ny coach. Och det som krävs är inte mera slantar, utan det gäller att hitta rätt och få nya impulser och till att börja med hitta personer som förmår inspirera och inte minst coacha under en match, för här har vi huvudorsaken till säsongens uteblivna resultat, tror jag.

Till sist, en hyllning och tack ändå till laget som i alla fall stundtals försökte att nå ett bättre resultat än vad man nådde under säsongen. Halvtumme snett uppåt.
Post Reply