2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Admin »

2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=156439
Livesändning:
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=156452
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Idag avslutning på en serie, som kunde ha varit en spännande och oviss match och som gällt fortsatt spel en bit till på säsongen. Nu blev det inte så och det är bara att konstatera att det är åtta lag som är bättre sett över 18 omgångar. De åtta lagen är kanske inte bättre i spelet i alla matcher - för där har Skövde hängt med både i spel och tempo - utan för att de andra lagen har spelat smartare i avgörande ögonblick och för man har varit effektivare i avsluten samt inte minst ha undvikit onödiga utvisningar i fler fall än Skövde. Det där med att avgörande ögonblick spela smartare och ta onödiga utvisningar kanske kräver en närmare förklaring, för det är den avgörande förklaringen till att det gått som det gått.

Med smartare spel menar jag främst att det brustit i att anpassa spelet efter matchutvecklingen och motståndet, och det får både coach och spelare ta på sig. Det finns för många matcher som är rena skräckexempel på det. Kanske är bortamatchen mot Huddinge det tydligaste exemplet. En självmordshockey med inslag av självskadebeteende och inte ett endaste tecken på att ändra spelet under 60 minuter. Det känns fortfarande obegripligt.

Vad jag menar med onödiga utvisningar, tänker jag inte borra djupare i - det räcker med påpekade detaljer under säsongen. Här har vi minst fem förlorade poäng och det alltså på grund av bristande omdöme och övertändning, något som också coachen och spelare får ta på sig med delat ansvar. Disciplin och inte minst självdisciplin borde ha kunnat förbättrats under säsongen, men det hände inte och det känns också obegripligt, för tecknen var många och tydliga redan tidigt på säsongen.

Låt oss nu få se en snygg avslutning och att laget visar att man i alla fall har ett lag efter sig!

Efter sista matchen? En tid, då många frågor om ny tränare och spelartrupp kommer att få sitt svar! Silly season har börjat!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Nyss läst Perkas sista inför när det gäller det "betydelselösa" mötet denna säsong. Jag vill uttrycka detta och så in i h:e ärligt uttryckt (starka ord men det gäller) och gäller även webbsändningarna:
- Tack Perka för dina ambitiösa och läsvärda inför-reportage! De är ovärdeliga för oss supportrar!
- Jag böjer mitt huvud för en oerhört sympatisk coach som så bredvilligt svarat på alla Perkas och oss övrigas funderingar. En sällsynt värme och närhet dessutom ovanliga i dessa sammanhang. Imponerande! Bra exempel - om jag får uttrycka det själv - på att skilja på sak och person från min sida!
- Tack också för fina webbsändningar i Billingehov utifrån förutsättningarna! Kommentator med bisittare kan sova gott inför nästa säsong och då kanske vi kan hoppas på matchklocka och resultat?!?
Last edited by Göran Strid on 19 Feb 2020, 18:21, edited 1 time in total.
Ulrik Heedman
Reactions:
Posts: 50
Joined: 20 Jan 2016, 15:11

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Ulrik Heedman »

Göran Strid wrote: 19 Feb 2020, 17:44 - Tack Perka för dina ambitiösa och läsvärda inför-reportage! De är ovärdeliga för oss supportrar!
- Jag böjer mitt huvud för en oerhört sympatisk coach som så bredvilligt svarat på alla Perkas och oss övrigas funderingar. En sällsynt värme och närhet dessutom i dessa sammanhang. Imponerande! Bra exempel - om jag får uttrycka det själv - på att skilja på sak och person!
- Tack också för fina webbsändningar i Billingehov utifrån förutsättningarna! Kommentator med bisittare kan sova gott inför nästa säsong och då kanske vi kan hoppas på matchklocka och resultat?!?
Håller med! Bra jobbat alla runt omkring! :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Vad i hela friden händer i Grums!?! 0-5 en bit in i första???!!! Så dags nu... :shock: men givetvis :clap: :clap: :clap:
Last edited by Göran Strid on 19 Feb 2020, 19:29, edited 1 time in total.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 278
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 19 Feb 2020, 17:44 Nyss läst Perkas sista inför när det gäller det "betydelselösa" mötet denna säsong. Jag vill uttrycka detta och så in i h:e ärligt uttryckt (starka ord men det gäller) och gäller även webbsändningarna:
- Tack Perka för dina ambitiösa och läsvärda inför-reportage! De är ovärdeliga för oss supportrar!
- Jag böjer mitt huvud för en oerhört sympatisk coach som så bredvilligt svarat på alla Perkas och oss övrigas funderingar. En sällsynt värme och närhet dessutom ovanliga i dessa sammanhang. Imponerande! Bra exempel - om jag får uttrycka det själv - på att skilja på sak och person från min sida!
- Tack också för fina webbsändningar i Billingehov utifrån förutsättningarna! Kommentator med bisittare kan sova gott inför nästa säsong och då kanske vi kan hoppas på matchklocka och resultat?!?
Tackar ödmjukast! 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

En har ju inte en aning om vad resultatet i första är värt men naturligtvis kul att få se så många fina mål av Skövde i en period.
Två pp och två sådan mål dessutom.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

Tvåsiffrigt och två hattrick efter två perioder. Vad ska man säga?
/Perka
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 168
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Richard Augustsson »

Tror det kan kallas islossning😊
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Är ju mer eller mindre ett senior lag mot ett junior lag då vore det väl konstigt om inte senior laget vinner stort. Men kul att Skövde får göra lite mål iaf.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Jag är inte född igår. Denna match är säkert redan föremål för undersökning av spelbolagen. Måste vara onaturligt mkt spel på t ex fler mål än 8 eller 10, tror jag. Även om det är en match mot många juniorspelare så leder man inte med 10-2 efter två perioder. Fortsättning lär följa! 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

Tre hattrick i en och samma match. Har Skövde IK någonsin gjort det eller var det en historisk match?
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Kul att grabbarna fick avsluta med ett målkalas.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Johan Nykvist »

Let´s go out with a BANG! Ja så brukar det ju heta.

Vist som sagt att Grums ställde vad sa dom 8 junisar i truppen men ändå. Fantastiskt kul avslutning av säsongen får man ju lov att säga.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

Härligt förresten när man fick se laget åka och tacka bortastå där en ensam Stoffe befinner sig. Det är han värd efter att ha varit på samtliga matcher förutom en under hela säsongen trots att han bor i Lysekil :clap: :clap: :clap:
/Perka
Post Reply