2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Perka, jag inser också att det finns en verklighet att förhålla sig till. Men av det lilla som finns att få ut av ATG-avtalet, så är det just en del av sponsringen att räkna med. Alltså, ju mer man svarar upp mot ATG:s krav på till exempel webb-sändningarna, ju mer slantar kommer det in till resp förening. En stor del av avtalet verkar rent allmänt vara prestationsbaserad.

Men som sagt, vi vet ju ännu inte vad ATG-avtalet egentligen innehåller och det vet sannolikt inte föreningarna heller, är jag rädd. Detta efter nu två månader.

Den eller de som vet mer är välkomna att berätta vad man vet!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det diskuterades ju en del huruvida Malungspelaren slänger sin klubba där i slutsekunderna. Nu kan man ju ta del av highlights och där är ju situationen med. Nu är det inget som kommer ändra på någonting men på repriserna kan man se rätt tydligt att visst slänger han klubban som ju därmed bryter passningen och Thegel får bara skjuta luft.

"53.6 Straffslag – Straffslag ska utdömas om:
i. En spelare skjuter eller kastar en klubba eller ett föremål mot pucken eller
mot en motståndare så att denne hindras när pucken är i felande spelares
försvarszon."


Sen vet jag ju inte om jag håller med de som sågar Skövdes insats. Det stämmer väl rätt bra ändå som Hellas säger, det var mycket som var helt okej förutom den sista lilla detaljen när pucken skulle in. Hellas skryter ju inte om insatsen, däremot ger han sin bild av matchen och den är åtminstone i mina ögon sund.

Noterade en detalj förresten när Skövde tog TO. Jag klev fram och såg rätt ned i båset hur Hellas ritade på taktiktavlan hur han ville ha det i offensiv zon. När det var gjort vänder han på tavlan och ritar upp spelarna i den defensiva zonen så som jag såg det. Enligt mig tyder det på coachning på rätt hög nivå.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Visst man spelade kanske bra.. men man förlorade fruktansvärt mycket närkamper och passen satt väldigt dåligt.. tycker inte att de var en av de bättre matcherna för säsongen iallafall..
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Jag undrar hur man kan tycka att det var en ok/bra genomförd match mot Malung i går ?!?! Jag respekterar att den/de som tycker så men jag tycker inte att det var en okej match det var långsamt,slarvigt mm mm det fanns inget jävlar anamma vi har inte råd med sådana förluster som den i går när det är så tight som det är förstår inte riktigt varför man ändrar i laget när det gått som det gjort innan uppehållet ?? Man ska göra om i laget när det inte funkar precis som det inte gjorde i går då skulle Hellas ändrat,gått ner på folk mm för att få i gång laget ta en timeout mitt i matchen vänta inte tills det står 0-1 !!!! då är det försent oftast iaf !! Nä detta var ett riktigt bottennapp så nu är det bara att knyta näven och åka till Kumla på onsdag och vinna en riktigt arbetsseger för det lär behövas !!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2019, 13:43 Det diskuterades ju en del huruvida Malungspelaren slänger sin klubba där i slutsekunderna. Nu kan man ju ta del av highlights och där är ju situationen med. Nu är det inget som kommer ändra på någonting men på repriserna kan man se rätt tydligt att visst slänger han klubban som ju därmed bryter passningen och Thegel får bara skjuta luft.

"53.6 Straffslag – Straffslag ska utdömas om:
i. En spelare skjuter eller kastar en klubba eller ett föremål mot pucken eller
mot en motståndare så att denne hindras när pucken är i felande spelares
försvarszon."


Sen vet jag ju inte om jag håller med de som sågar Skövdes insats. Det stämmer väl rätt bra ändå som Hellas säger, det var mycket som var helt okej förutom den sista lilla detaljen när pucken skulle in. Hellas skryter ju inte om insatsen, däremot ger han sin bild av matchen och den är åtminstone i mina ögon sund.

Noterade en detalj förresten när Skövde tog TO. Jag klev fram och såg rätt ned i båset hur Hellas ritade på taktiktavlan hur han ville ha det i offensiv zon. När det var gjort vänder han på tavlan och ritar upp spelarna i den defensiva zonen så som jag såg det. Enligt mig tyder det på coachning på rätt hög nivå.
Att en tränare berättar hur spelarna ska göra i respektive zon är väl det minsta man kan begära under en time-out?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2019, 13:43 Det diskuterades ju en del huruvida Malungspelaren slänger sin klubba där i slutsekunderna. Nu kan man ju ta del av highlights och där är ju situationen med. Nu är det inget som kommer ändra på någonting men på repriserna kan man se rätt tydligt att visst slänger han klubban som ju därmed bryter passningen och Thegel får bara skjuta luft.

"53.6 Straffslag – Straffslag ska utdömas om:
i. En spelare skjuter eller kastar en klubba eller ett föremål mot pucken eller
mot en motståndare så att denne hindras när pucken är i felande spelares
försvarszon."


Sen vet jag ju inte om jag håller med de som sågar Skövdes insats. Det stämmer väl rätt bra ändå som Hellas säger, det var mycket som var helt okej förutom den sista lilla detaljen när pucken skulle in. Hellas skryter ju inte om insatsen, däremot ger han sin bild av matchen och den är åtminstone i mina ögon sund.

Noterade en detalj förresten när Skövde tog TO. Jag klev fram och såg rätt ned i båset hur Hellas ritade på taktiktavlan hur han ville ha det i offensiv zon. När det var gjort vänder han på tavlan och ritar upp spelarna i den defensiva zonen så som jag såg det. Enligt mig tyder det på coachning på rätt hög nivå.
Men frågan är om han verkligen slänger klubban innan han träffar pucken? Min känsla är att klubban inte lämnar handen föräns efter pucken tar på klubban. Men svårt att säga eftersom Thegel står och skymmer från den vinkeln det är filmat.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Utan att ha sett highlights då så från den vinkeln jag stod i, så var det inget snack om att han kastade klubban...
Tyvärr valde domarna att fria eftersom inget av de sex ögonen sitt situationen...
För Rebellerna I Tiden!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 17:06 Jag undrar hur man kan tycka att det var en ok/bra genomförd match mot Malung i går ?!?! Jag respekterar att den/de som tycker så men jag tycker inte att det var en okej match det var långsamt,slarvigt mm mm det fanns inget jävlar anamma vi har inte råd med sådana förluster som den i går när det är så tight som det är förstår inte riktigt varför man ändrar i laget när det gått som det gjort innan uppehållet ?? Man ska göra om i laget när det inte funkar precis som det inte gjorde i går då skulle Hellas ändrat,gått ner på folk mm för att få i gång laget ta en timeout mitt i matchen vänta inte tills det står 0-1 !!!! då är det försent oftast iaf !! Nä detta var ett riktigt bottennapp så nu är det bara att knyta näven och åka till Kumla på onsdag och vinna en riktigt arbetsseger för det lär behövas !!
Personligen tycker jag att vi ska vara jävligt glada för att vi har Hellas,sedan med facit i handen så kanske det kunde ha gjorts mer igår.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 04 Nov 2019, 19:45
peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 17:06 Jag undrar hur man kan tycka att det var en ok/bra genomförd match mot Malung i går ?!?! Jag respekterar att den/de som tycker så men jag tycker inte att det var en okej match det var långsamt,slarvigt mm mm det fanns inget jävlar anamma vi har inte råd med sådana förluster som den i går när det är så tight som det är förstår inte riktigt varför man ändrar i laget när det gått som det gjort innan uppehållet ?? Man ska göra om i laget när det inte funkar precis som det inte gjorde i går då skulle Hellas ändrat,gått ner på folk mm för att få i gång laget ta en timeout mitt i matchen vänta inte tills det står 0-1 !!!! då är det försent oftast iaf !! Nä detta var ett riktigt bottennapp så nu är det bara att knyta näven och åka till Kumla på onsdag och vinna en riktigt arbetsseger för det lär behövas !!
Personligen tycker jag att vi ska vara jävligt glada för att vi har Hellas,sedan med facit i handen så kanske det kunde ha gjorts mer igår.
Vet inte vad du menar att vi ska vara jävligt glada över att ha Hellas ??? Ja att han är trevlig det är han definitivt och trevlig att prata med men det hjälper inte när man inte coachar tillräckligt tyvärr jag har inget emot personen utan mot hur han coachar inget annat ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 20:52
Urban Stahel wrote: 04 Nov 2019, 19:45
peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 17:06 Jag undrar hur man kan tycka att det var en ok/bra genomförd match mot Malung i går ?!?! Jag respekterar att den/de som tycker så men jag tycker inte att det var en okej match det var långsamt,slarvigt mm mm det fanns inget jävlar anamma vi har inte råd med sådana förluster som den i går när det är så tight som det är förstår inte riktigt varför man ändrar i laget när det gått som det gjort innan uppehållet ?? Man ska göra om i laget när det inte funkar precis som det inte gjorde i går då skulle Hellas ändrat,gått ner på folk mm för att få i gång laget ta en timeout mitt i matchen vänta inte tills det står 0-1 !!!! då är det försent oftast iaf !! Nä detta var ett riktigt bottennapp så nu är det bara att knyta näven och åka till Kumla på onsdag och vinna en riktigt arbetsseger för det lär behövas !!
Personligen tycker jag att vi ska vara jävligt glada för att vi har Hellas,sedan med facit i handen så kanske det kunde ha gjorts mer igår.
Vet inte vad du menar att vi ska vara jävligt glada över att ha Hellas ??? Ja att han är trevlig det är han definitivt och trevlig att prata med men det hjälper inte när man inte coachar tillräckligt tyvärr jag har inget emot personen utan mot hur han coachar inget annat ;)
Jag ser inte hur han coachar under matcher från den platsen jag står på,men jag upplever att han har lyft hela laget till en mycket högre nivå i år.Jag gillar också den mer offensiva hockeyn vi ser,annat än den defensiva hockeyn vi sett flera år innan.Sedan trodde jag inte en sekund att det skulle varit något personligt mot honom från dig,ber om ursäkt om du uppfattade det så :)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-11-03 kl. 16:00 Skövde IK - Malungs IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 04 Nov 2019, 21:25
peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 20:52
Urban Stahel wrote: 04 Nov 2019, 19:45
peter johansson wrote: 04 Nov 2019, 17:06 Jag undrar hur man kan tycka att det var en ok/bra genomförd match mot Malung i går ?!?! Jag respekterar att den/de som tycker så men jag tycker inte att det var en okej match det var långsamt,slarvigt mm mm det fanns inget jävlar anamma vi har inte råd med sådana förluster som den i går när det är så tight som det är förstår inte riktigt varför man ändrar i laget när det gått som det gjort innan uppehållet ?? Man ska göra om i laget när det inte funkar precis som det inte gjorde i går då skulle Hellas ändrat,gått ner på folk mm för att få i gång laget ta en timeout mitt i matchen vänta inte tills det står 0-1 !!!! då är det försent oftast iaf !! Nä detta var ett riktigt bottennapp så nu är det bara att knyta näven och åka till Kumla på onsdag och vinna en riktigt arbetsseger för det lär behövas !!
Personligen tycker jag att vi ska vara jävligt glada för att vi har Hellas,sedan med facit i handen så kanske det kunde ha gjorts mer igår.
Vet inte vad du menar att vi ska vara jävligt glada över att ha Hellas ??? Ja att han är trevlig det är han definitivt och trevlig att prata med men det hjälper inte när man inte coachar tillräckligt tyvärr jag har inget emot personen utan mot hur han coachar inget annat ;)
Jag ser inte hur han coachar under matcher från den platsen jag står på,men jag upplever att han har lyft hela laget till en mycket högre nivå i år.Jag gillar också den mer offensiva hockeyn vi ser,annat än den defensiva hockeyn vi sett flera år innan.Sedan trodde jag inte en sekund att det skulle varit något personligt mot honom från dig,ber om ursäkt om du uppfattade det så :)
Ja det har blivit bättre men jag tycker fortfarande inte att han coachar speciellt mycket det måste bli mycket bättre tycker jag personligen,man får inte vänta för länge jag tycker att han kunde tagit en timeout redan i den andra perioden i söndags han kunde ändrat i kedjorna och gått tillbaka till de som funkade innan uppehållet varför ändra på ett bra koncept ?! Nä han har mycket kvar tycker jag men visst har det blivit något bättre men där långt kvar om du frågar mig men det blir nog bra Urban ;)
Post Reply