2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

1 - 3 och 15 - 20 i skott efter 2:a perioden.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Göran Strid »

Tjavars. 1-3, men en slags temposvaghet, som jag inte blir riktigt klok på. Visar sig också när man åker och byter. Bättre glöd i första! Man kan i alla fall ståta med 100% PP! Onekligen svårslaget. Och som sagt, Kumla är faktiskt inte särskilt bra. Strör puckar omkring sig i de mest egendomliga riktningar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Skövde fick ju försvara sig i både 4 mot 5 och 3 mot 5 och helvete vad bra Thegel var där, hade dessutom flera lägen att göra mål. När Skövde får pp så sitter den igen. Det är en lös puck framför mål som det krigas om och #19 föser in den under målvaktens benskydd. Helt underbart att vi fått utdelning i den spelformen idag.
Efter detta lyfter Kumla sitt spel en hel del och vi får försvara oss. En hel del i bp också men det känns lite konstigt att det blir så. Utvisningen på Rasmus är jättekonstigt för skulle det vara någon utvisning i det läget borde det varit på Kumlaspelaren.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

2 - 3 i bp för Kumla. :(
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

2 - 3 slut :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Släpper ett i bp och det är tyvärr #65 som är lite nonchalant igen. Sedan gör vi en ganska dålig period och är lite på hälarna även om vi reder ut stormen.
Blev ett väldigt gurgel efter slutsignal och nästan alla från bägge lagen är ute och bråkar. Det hälsas inte ens efter matchen.
#16 är heligt förbannad här nere i spelargången för han får tydligen match penalty
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 06 Nov 2019, 21:24 Släpper ett i bp och det är tyvärr #65 som är lite nonchalant igen. Sedan gör vi en ganska dålig period och är lite på hälarna även om vi reder ut stormen.
Blev ett väldigt gurgel efter slutsignal och nästan alla från bägge lagen är ute och bråkar. Det hälsas inte ens efter matchen.
#16 är heligt förbannad här nere i spelargången för han får tydligen match penalty
Även nr 4 i Kumla fick match penalty pga kicking a player.

60:00 20 min KUM 4. Okerblad Westin, Pontus Match Penalty
(60:00 - )
60:00 5 min KUM 4. Okerblad Westin, Pontus Kicking a Player
(60:00 - 60:00)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Urban Stahel »

Ja det var en sjuhelsikes avslutning,en Kumlaspelare kastar en Skövdespelares klubba mot oss i Rebellerna..Flera av våra grabbar blir skogstokiga och det blir ett jäkla rallarsvings kalas...Ska tillägga att Zebran med lite rött på armarna var usel,missade enormt mycket och såg i syner större delen av matchen..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Det är tydligen en Kumlaspelare som sparkar på Planeby när han ligger ned som drar igång det. Jag missar det. Sedan är det en Kumlaspelare som drar iväg sin klubba mot oss men den fastnar i nätet framför. Någon Kumlaspelare trampar tydligen av Thegels klubba också i tekningsituationen 12 sekunder innan. I vilket fall så står Skövdespelarna upp i situationerna och det blir ordentligt gurgligt. Sedan uppstår det flera småbråk också.
På läktaren blir det riktigt hetsigt också och jag trodde nog både Urban och Stoffe skulle få smällar av gubbar som var förbannade och sjevade fram. :angel:
Klart man inte vill ha det såhär men man kan ju inte säga något annat än att det är lite häftigt med adrenalinpåslag :shh:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver Kumlanytt om matchen.
http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artike ... d-foerlust

Kumlas spelare som sparkade mot Planeby borde bli avstängd minst 2 - 3 matcher för detta tilltag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

SN om igår
https://www.skovdenyheter.se/article/sk ... Vl4tr7iZuA

P4 Skaraborg har pratat med Hellas och det är drygt 3:10 in i sändningen
https://sverigesradio.se/avsnitt/138728 ... HXYAXxjJ0c
Tycker reportern är lite fel ute när hon försöker koppla ihop bråket med hjärnskakningar men Hellas tar det bra och han gör ju rätt som tonar ned alltihop.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Göran Strid »

Oj,oj vilken viktig seger! Flera resultat gick dessutom vår väg. Lite kul att alla mål gjordes med reducerat manskap. Jag är fundersam - sorry för det - hur man hanterade ettmålsledningen i sista. Om man aspirerar på allettan måste sådant kunna hanteras utan gummiklubba och fastfrusna skridskor eller för den delen stillsamt inglidande spelare i båset, något som definitivt inte ger rätta signaler till övriga i båset. Man kan kunde ju se detta i detalj med tanke på kamerans placering.

Webbsändningen i övrigt för 99 kr? Lite pinsamt faktiskt med tanke på AE:s marknadsföring. Ingen kommentator, utebliven sändning i flera minuter i andra, ingen matchklocka, inga repriser, taskigt bakgrundsljud, matchspeaker omöjlig att höra, risig kameraplacering. Nä, skall man betala 99 kr x 40 matcher under säsong = 4000 kr för att se på matcherna som SIK spelar och det inte finns möjlighet att lösa säsongsbiljett till bra pris - 2500 kr för Skövdes matcher? - så kommer jag dra i handbromsen framöver.

Jag har för övrigt förgäves försökt att se matchen - inte minst avslutningen! - i repris och trots att jag pröjsade för matchen lyckas jag inte någonstans. Någon som har tips hur man gör?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 07 Nov 2019, 17:28 Oj,oj vilken viktig seger! Flera resultat gick dessutom vår väg. Lite kul att alla mål gjordes med reducerat manskap. Jag är fundersam - sorry för det - hur man hanterade ettmålsledningen i sista. Om man aspirerar på allettan måste sådant kunna hanteras utan gummiklubba och fastfrusna skridskor eller för den delen stillsamt inglidande spelare i båset, något som definitivt inte ger rätta signaler till övriga i båset. Man kan kunde ju se detta i detalj med tanke på kamerans placering.

Webbsändningen i övrigt för 99 kr? Lite pinsamt faktiskt med tanke på AE:s marknadsföring. Ingen kommentator, utebliven sändning i flera minuter i andra, ingen matchklocka, inga repriser, taskigt bakgrundsljud, matchspeaker omöjlig att höra, risig kameraplacering. Nä, skall man betala 99 kr x 40 matcher under säsong = 4000 kr för att se på matcherna som SIK spelar och det inte finns möjlighet att lösa säsongsbiljett till bra pris - 2500 kr för Skövdes matcher? - så kommer jag dra i handbromsen framöver.

Jag har för övrigt förgäves försökt att se matchen - inte minst avslutningen! - i repris och trots att jag pröjsade för matchen lyckas jag inte någonstans. Någon som har tips hur man gör?
Jag håller med om kvaliten på sändningen, jag kunde dock se sändningen igen: https://live.hockeyettan.se/watch/30429
(Hittade den på hockeyettan.se->play->Videoklipp->Repriser)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 07 Nov 2019, 20:43
Göran Strid wrote: 07 Nov 2019, 17:28 Oj,oj vilken viktig seger! Flera resultat gick dessutom vår väg. Lite kul att alla mål gjordes med reducerat manskap. Jag är fundersam - sorry för det - hur man hanterade ettmålsledningen i sista. Om man aspirerar på allettan måste sådant kunna hanteras utan gummiklubba och fastfrusna skridskor eller för den delen stillsamt inglidande spelare i båset, något som definitivt inte ger rätta signaler till övriga i båset. Man kan kunde ju se detta i detalj med tanke på kamerans placering.

Webbsändningen i övrigt för 99 kr? Lite pinsamt faktiskt med tanke på AE:s marknadsföring. Ingen kommentator, utebliven sändning i flera minuter i andra, ingen matchklocka, inga repriser, taskigt bakgrundsljud, matchspeaker omöjlig att höra, risig kameraplacering. Nä, skall man betala 99 kr x 40 matcher under säsong = 4000 kr för att se på matcherna som SIK spelar och det inte finns möjlighet att lösa säsongsbiljett till bra pris - 2500 kr för Skövdes matcher? - så kommer jag dra i handbromsen framöver.

Jag har för övrigt förgäves försökt att se matchen - inte minst avslutningen! - i repris och trots att jag pröjsade för matchen lyckas jag inte någonstans. Någon som har tips hur man gör?
Jag håller med om kvaliten på sändningen, jag kunde dock se sändningen igen: https://live.hockeyettan.se/watch/30429
(Hittade den på hockeyettan.se->play->Videoklipp->Repriser)
Och så kan man ju se dagens avsnitt av ATG hockeyettan där de ägnar ett par minuter åt gruffet. Bortapubliken stod verkligen på första parkett där kan man se :shifty:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-06 kl. 19:00 Kumla HC - Skövde IK, ICA Maxi Arena

Post by Göran Strid »

Marcus och Perka, tack för tipsen!

Det är väl inte ofta som Rebellerna får sådan oväntad underhållning på första parkett och dessutom få delta i föreställningen! Interaktiv teater är något mycket fint det!

Hockeyettans studio blir bättre och bättre och Mjörnbergs deltagande bidrar till det. Man får en trevlig och lättsam översikt av vad som händer i ettan. :thumbup:
Post Reply